طعنه مدرن علی دایی به پروین سنتی!

به گزارش افکارنیوز، با این که علی پروین و علی دایی هرگز حتی در لفافه علاقه‌ای برای پرداختن به اختلافات میان خود حداقل در مقطع کنونی ندارند، اما در یکی، دو ماه اخیر و با حضور پروین در راس هرم مدیریتی سرخپوشان بارها شاهد طعنه‌هایی از طرفین بودیم که به نوعی بر شایعات پیرامون اختلاف سلیقه این دو صحه می‌گذارد. به رغم تمام تکذیب‌هایی که این دو در خصوص مراودات نه چندان مطلوبشان با یکدیگر دارند، با این حال هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند چشم بر روی اختلافات این دو ببندد.

عصبانیت دوباره شهریار

دیدار و مذاکره علی پروین در هفته‌های گذشته با تنی چند از مخالفان دایی حسابی باعثعصبانیت شهریار شد. به طوری که شهریار در چند نوبت کنایه‌وار به انتقاد از تصمیمات پروین در آن مقطع پرداخت. اما یکی از مسائلی که این روزها بر شدت ناراحتی دایی در قبال علی پروین افزوده حمایت‌های تمام قد مدیرعامل پرسپولیس از مخالفان شهریار است.

اتفاقی تکراری که البته این بار غلظت بیشتری نیز به خود گرفته است. چند روز قبل بود که علی پروین طی مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که جای علی کریمی در لیست کارلوس کی‌روش خالی است! پروین همچنین جادوگر را به عنوان بازیکن مورد علاقه‌اش معرفی کرد و این که حضور او تا چه اندازه رقابت‌های جام‌جهانی را برای ایرانیان جذاب خواهد کرد.

این حمایت‌های پروین از شماره ۸ سابق پرسپولیس در شرایطی صورت گرفت که در هفته‌های اخیر علی کریمی بارها به انتقاد از سرمربی پرسپولیس پرداخته بود. از این رو تصور می‌شد که علی پروین حداقل برای مراعات دایی هم که شده نام بازیکن مورد علاقه‌اش را به زبان نیاورد، که این این اتفاق رخ نداد.

تند و کنترل شده

دایی نشان داده که میانه‌ای با مماشات و سکوت‌های مصلحتی ندارد. واکنش‌های تند دایی در خصوص موارد مختلف یکی از مولفه‌های شخصیتی و جداناپذیر شهریار است که البته او را تا حدی خاص نیز کرده است. از این رو وقتی دایی با تعریف و تمجیدهای پروین در مورد علی کریمی روبه‌رو شد، آن هم در روزهایی که باشگاه پرسپولیس به شدت در بحران مالی به سر می‌برد و اکثر فشار این اوضاع نیز بر دوش دایی است، باعثشد تا شهریار این بی‌احتیاطی سلطان را بر نتابد و به همان شیوه همیشگی و خاص خود به انتقاد از دفاعیات پروین در مورد نبود کریمی در لیست کی‌روش بپردازد. هر چند واکنش دایی برخلاف گذشته چندان تند نبود، اما نزدیکان سرمربی سرخپوشان از ناراحتی شدید دایی از سلطان پرسپولیسی‌ها می‌گویند.

طعنه مدرنیته

پروین بزرگ فوتبال ما و پرسپولیس است اما الان به یک فکر نو و ایده نو که مطابق ۲۰۱۴ باشد نیاز داریم اظهارنظر روز گذشته شهریار که مشخصا به نام سلطان نیز اشاره شده بود ناگفتنیهای زیادی را در خود داشت. دایی از فوتبال حرفهای گفت و این که باید با زمان پیش رفت. شهریار که ترجیح میدهدکمتر در شرایط فعلی پرسپولیس مقابل پروین بایستد و به انتقاد مستقیم از او بپردازد، سعی کرد با اصلاحات و تفکرات مدرن امروز اشارهای به شکاف میان نسل گذشته پرسپولیس و نسل امروز داشته باشد. نکتهای که شاید به اختلافات اخیر این دو در مباحث و موضوعات مختلف بیارتباط نباشد.