چه کسی تیم ملی را به جام جهانی برد؟

به گزارش افکارنیوز،کارشناس فوتبال افزود: ‌ مشکل حال حاضر ما پولی است که وارد این فوتبال شده است و مستقیم و غیر مستقیم پدر فوتبال ما را درآورده است. بازیکنان برای سال آینده خودشان از الان فکر می‌کنند و برنامه‌ریزی انجام می‌دهند و همین مسئله تعصب و غیرت را کم کرده است. ما زمانی که با تیم ملی آرژانتین بازی کردیم بعد از بازی متوجه شدیم این تیم آرژانتین است اما امروز قبل از بازی، خودشان همه چیز را به هم می‌ریزند. زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم تیم های عربی اصلا مهم نبودند اما الان برابر این تیم‌ها با استرس بازی می‌کنیم.

روشن درباره تدارک تیم ملی برای جام جهانی و جام ملت‌ها گفت: قبل از رفتن به کره‌جنوبی کارلوس کی‌روش اظهار کرد که به پلی آف صعود می‌کنیم اما با اشتباه بازیکن کره و تیزهوشی قوچان‌نژاد بازی را بردیم و به عنوان تیم اول صعود کردیم و در این‌ راه همه به ما کمک کردند اما الان که باید به خودمان کمک کنیم و تدارکات خوبی را برای جام جهانی بگذاریم این کار را انجام نمی‌دهیم.

او درباره تغییر نسل تیم ملی پس از جام جهانی تصریح کرد: به نظرم نمی توانیم برای جام ملت‌های آسیا جوان‌گرایی کامل کنیم، زمان اندک است. اگر کشورهایی مثل کره و ژاپن در جام ملت‌ها با بازیکنان جوان خود شرکت می‌کنند به این دلیل است که سال‌ها پیش این بازیکنان اردوها و بازی‌های تدارکاتی مناسبی را پشت سر گذاشته‌اند. تیم المپیک ۲۰۱۲ ژاپن که به مقام چهارم رسید از پایه با یکدیگر تمرین کردند و حتی همین تیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ شرکت کرد. بنابراین نمی‌توان بعداز جام جهانی جوان‌گرایی کرد. ما باید این کار را زودتر انجام می دادیم.

روشن، همچنین قرعه ایران را در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ خوب توصیف کرد و در این رابطه اظهار کرد: قرعه از این بهتر نمی‌شد و به نظرم این اصلا قرعه نیست. اگر مشکلی پیش نیاید ما هر سه بازی خود را برابر قطر، امارات و بحرین با پیروزی پشت سر می‌گذاریم. هرچند به نظرم بین این سه تیم قطر می‌تواند برای ما خطرناک باشد که آن هم به دلیل اینکه چند بازی گذشته خود را برابر ما واگذار کرده و از تیم ما ترس دارد. همان‌طور که تیم کره جنوبی حتی اگر از ما قوی‌تر باشد باز هم به ما می‌بازد.

وی درباره نتایج ایران در جام‌ ملت‌های آسیا گفت: ‌ کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها کار خیلی سختی است. ما حدود ۳۸ سال است که نتوانستیم قهرمان آسیا شویم و یا به المپیک صعود کنیم. اما من امیدوارم که جام را بگیریم. با این تدارکات که برای رقابت‌های مهم‌تری از آسیا یعنی جام جهانی فراهم کرده‌ایم نمی‌توانیم قهرمان آسیا شویم. در حال حاضر تمام فکر ما جام جهانی است، در حالی که ما باید از مدت‌ها پیش به این مسابقات فکر می‌کردیم. ما باید پشتوانه‌سازی می‌کردیم، بازیکنان جوان گاهی در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرند اما این حضور مداوم نیست، ولی در هرصورت بازهم امیدوارم قهرمانی آسیا را به دست بیاوریم.

روشن درباره ادامه همکاری با کارلوس کیروش بعد از جام جهانی تصریح کرد: اگر قرارداد کیروش بعد از تمدید مانند قرارداد فعلی او یک طرفه باشد خوب نیست اما اگر بتواند به مانند برخی دیگر از مربیان جهان تاثیر گذار باشد بهتر است در ایران بماند. این کیروش نبوده است که تیم ملی ایران را به جام جهانی برده بلکه تیزهوشی بازیکنان، غیرت و دعای مردم باعث این اتفاق شده و کیروش هم به همین دلیل احیا شد. اگر ایران به پلیآف میرفت و حذف میشد اسم کیروش از بین میرفت. در حال حاضر با صعود ایران به جام جهانی بهترین تیم های دنیا به او پیشنهاد میدهند، با این حال اگر با برنامهریزی درست و با نظارت کمیته فنی باشد و بدون اینکه قرارداد یکطرفه باشد خوب است که کیروش در ایران بماند.