گفتند جواب فردوسی پور را نده!

به گزارش افکارنیوز، سرنوشت پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی و یا سهمیه گرفتن در دستان استقلال خوزستان است و آنها باید آبی‌پوشان اهوازی را ببرند و منتظر سایر نتایج باشند تا ببینند سرنوشت‌شان چه می‌شود. البته استقلال خوزستان روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کند اما بایدچندین اتفاق بیفتد تا این تیم سقوط کند. در هر حال گفتگو با حسین کعبی مدافع با سابقه استقلال را بخوانید.

* حسین آقا تبریک.


- بابت چی؟ بابت اینکه پرسپولیس را می‌خواهیم ببریم؟!



* نه، بابت صعود مسجد سلیمان به لیگ‌برتر و هت‌تریک خوزستانی‌ها در لیگ‌برتری شدن.

- بله.(می‌خندد) واقعا از این بابت خیلی خوشحالم و به نظرم خوزستان پتانسیل بیشتر از سه تیم در لیگ برتر را دارد ولی متأسفانه در خوزستان مدیران خوبی وجود ندارد و خیلی‌ها فوتبال این استان را نابود کرده‌اند. الان بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ یک بازیکن در تیم‌ملی حضور نداشته و هر کسی هم دعوت شده خط خورده. چرا باید خوزستان یک نماینده در تیم‌ملی نداشته باشد؟ پژمان منتظری از استقلال به تیم‌ملی رسیده و خوزستان با این همه بازیکن و تیم یک نفر نماینده ندارد.


* الان فولاد مدعی اصلی قهرمانی است ولی ملی‌پوش فیکس ندارد و هر کسی هم دعوت می‌شود خط می‌خورد!


- فولاد تیم بسیار خوب و باشخصیتی است که بازیکنان خوبی هم دارد ولی بازیکنان آنها بازیکنان لیگ‌برتری هستند نه ملی. با احترام به همه بازیکنان فولاد آنها در حد لیگ برتر هستند نه ملی. چون هیچ‌ موقع یکی از آنها در بازی‌های حساس دعوت نمی‌شوند و در مسابقات تشریفاتی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.


* الان دوست داری فولاد قهرمان شود یا تیم دیگری؟


- برای من فرقی نمی‌کند و هر تیمی که حقش است قهرمان شود. البته من شخص آقای فرکی را دوست دارم و از این بابت می‌خواهم فولاد قهرمان شود و سایرین برایم اهمیتی ندارند.


* قبول داری خیلی از تیم‌ها دوست دارند استقلال یقه پرسپولیس را بگیرد؟


- ما برای اعتبار و آبروی خودمان بازی می‌کنیم و برای هیچ تیمی هم بازی نخواهیم کرد. من با احترام به نوری، سیدجلال و بنگر که از دوستانم هستند با تمام قوا مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم و امتیاز نیز خواهیم گرفت.



* خبر داری اگر به شما ببازند سهمیه هم نخواهند گرفت؟


- به ما ربطی ندارد و من تنها به خاطر هواداران ناراحت می‌شوم و از کسانی که الان در باشگاه هستند دل خوشی ندارم.



* نفت قهرمان شود جایی خوشحالی می‌کنند؟


- شرکت نفتی‌ها خوشحالی می‌کنند و باشگاه!



* چرا پرسپولیس به این روز افتاده؟

- به شما پول ندهند خبرنگاری می کنید؟ وقتی باشگاه پول نمی‌دهد و خودروهای مورددار در اختیار بازیکنان می‌گذارد انتظار دارید نتیجه هم بگیرند؟! البته من منظورم به دوستان خودم است و با سایر بازیکنان و باشگاه کاری ندارم که ناراحت شوند. من نمی‌دانم آقای رویانیان برای چه به فوتبال آمد و رفت. الان آقای بختیاری مدیرعامل استقلال خوزستان را کسی می‌شناسد؟ در استیل‌آذین هم بلای پرسپولیسی‌ها را سر من آوردند چون آقایان عشق شهرت بودند و برای معروف شدن آمده بودند.



* کعبی فوتبال خودش را مقابل پرسپولیس انجام می‌دهد؟


- شک نکنید من فوتبال خودم را انجام می‌دهم و از هر روز هم بهتر خواهم بود.



* حتما می‌دانی اگر خوب بازی نکنی خانواده‌ات که استقلالی هستند از تو ناراحت شوند؟


- کاملا همین‌طور است و همه خانواده‌ام از من می‌خواهند با تمام قوا مقابل پرسپولیس بازی کنیم.


* خبر داری جباری از تیم‌ملی خداحافظی کرده؟


- به نظر من بهترین کار را کرده و من هم بودم این کار را می‌کردم. نمی‌دانم در تیم‌ملی چه خبر است که کی‌روش بازیکنی که شش ماه است فوتبال بازی نمی‌کند را فیکس بازی می‌دهد و کسی هم چیزی نمی‌گوید؟ مگر بقیه بازیکنان لیگ‌برتری ما هویج یا بوق هستند که کی‌روش هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند! جباری متوجه شده در تیم‌ملی چه خبر است که خداحافظی کرده. او باید همان قطر فوتبالش را تمام کند.



* یعنی تو هم بودی این کار را می‌کردی؟ پس چرا به جام‌جهانی رفتی؟


- اگر به گذشته برگردم به جام‌جهانی نمی‌روم. می‌رفتم جایی که پول در بیاورم و راحت باشم.



* ولی می‌گویند جباری از بدنسازی فرار می‌کند!

- اصلا این‌طور نیست و او در قطر هم بدنسازی می‌کند و در ایران هم این کار را کرده است. او اهل فرار کردن نیست و متوجه شده که باید از جام‌جهانی خداحافظی کند چون خیلی مسائل وجود دارد.



* پس چرا رحمتی و عقیلی خیلی دوست دارند به تیم‌ملی باز گردند؟


- مجتبی رک است و حرف‌هایش را می‌زند. من این نوع بازیکنان را خیلی دوست دارم و خودم نیز به کسی باج ندادم و نمی‌دانم چرا هیچ‌کس جلوی کی‌روش را نمی‌گیرد و به رحمتی و عقیلی هم توجه نمی‌کنند.



* راستی چرا برنامه ۹۰ نرفتی؟


- عجله نکنید می‌روم و قبلش نیز به همه پیامک می‌دهم. صحبت‌های من را گوش کنند حتی اول مصاحبه‌ام نیز اعلام می‌کنم حتما مصاحبه‌ام را گوش کنید می‌خواهم خیلی از حرف‌های ناگفته را بگویم.



* از پرسپولیسی‌ها نیز دلخور هستی؟


- از يک سريها که دلالي ميکنند و الان هم در باشگاه هستند خيلي دلم پر است و با آنها کار دارم. همين چند مدت پيش يکي از آنها قبل از برنامه ۹۰ با من تماس گرفت که اگر از ۹۰ تماس گرفتند جوابشان را نده من هم گوشي را قطع کردم!