به گزارش افکارنیوز، فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در مورد انتقادات امیر عابدینی مبنی بر اینکه داوران خوب برای دیدارهای تیم‌های بالای جدول انتخاب شدند و در دیدار تیم‌های پایین جدولی داوران ضعیف‌تری قرار داده شده‌اند گفت: تمامی مسائل را در چینش داوران مدنظر قرار دادیم و در هر بازی با توجه به شرایطی که وجود دارد داوری را انتخاب کردیم. با توجه به توانایی داوران و شرایطی که در هر مسابقه وجود دارد چینش داوری را انجام دادیم.

وی در مورد اینکه عابدینی اعلام کرده چرا بازی تیم‌های بالای جدول و پایین جدول همزمان است و این مسئله باعثشده تمرکز از روی دیدار تیم‌های پایین جدولی برداشته شود اظهار داشت: این مسئله مربوط به کمیته داوران نیست این تصمیم مسئولان برگزار کننده لیگ است و کمیته داوران نقشی در این اتفاق نداشته که بخواهد نسبت به ‌آن پاسخگو باشد.

رئیس کمیته داوران در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته پایانی لیگ برتر خاطرنشان کرد: خدا را شکر قضاوت‌ها تا به این لحظه خوب بوده است برای اینکه بخواهیم نظر دقیقی در این ارتباط اعلام کنیم باید منتظر اتمام مسابقات باشیم. عملکرد داوران و نمرات ناظران مسابقه در پایان لیگ می‌تواند به اظهارنظر در این مورد کمک کند.

وی افزود: در کل اعتقاد دارم عملکرد داوران مثبت بوده و امیدوارم در یک نیمه باقیمانده ۸ دیدار پایانی نیز وضعیت قضاوت داوران مناسب باشد.

اصفهانیان در پاسخ به این سؤال که وضعیت محسن ترکی به کجا انجامید و آیا او بار دیگر میتواند قضاوتهای خود را آغاز کند تأکید کرد: متأسفانه ترکی در تستی که بیرون از کشور داده نتوانسته امتیازات لازم را کسب کند. برای سال بعد کمیته داوران در این رابطه تصمیم میگیرند در حال حاضر صحبتی برای بازگشت نبوده است.