حق مربیگری از چه کسانی سلب می شود؟

به گزارش افکارنیوز، محمد احسانی در خصوص برنامه‌های کمیته آموزش در ماه‌های آینده با بیان مطلب فوق اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های مدون مربیان خود را در شرایطی قرار می‌دهیم که با علم به روز فوتبال آشنا بوده و همزمان با آن حرکت کنند. بر همین اساس چند همایش مربیگری و کلاس آموزشی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برگزار خواهیم کرد تا از لحاظ فنی مربیان در شرایط ایده آلی قرار بگیرند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که کمیته آموزش پیش رو دارد برگزاری همایش ملی در اواسط اردیبهشت ماه است. این همایش زیر نظر فیفا و برای مربیان شاغل در لیگ برتر برگزار خواهد شد. طبق اعلام فیفا اگر یک مربی در این دوره آموزشی حضور نداشته باشد، حق مربیگری در فصل جدید را نخواهد داشت. مدرسی این دوره بر عهده " جان اوه گانتر " رئیس کمیته آموزش هامبورگ و مدرس یوفا، است.

رئیس کمیته آموزش تاکید کرد: همچنین یک دوره همایش مربیگری کانون مربیان، برگزاری مربیگری و دانش افزایی در درجه‌های B و C، کلاس‌های آموزش مربیگری فوتبال ساحلی، فوتسال، دروازه بانی، بدنسازی و مدیریت برای آقایان و بانوان برگزار خو اهیم کرد.

احسانی در ادامه گفت: ما از لحاظ کمی در شرایط ایده آلی هستیم و قصد داریم تا مربیان را از لحاظ کیفی به بهترین شرایط برسانیم. بر همین اساس با برگزاری دوره های مختلف و پیشرفته آموزشی از لحاظ کیفی و فنی مربیان خود را بالا خواهیم برد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کمیته‌ آموزش فدراسیون برای مربیان کلاس‌های توجیهی و دانش افزایی برگزار می کند که در حال حاضر شاهد حضور ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از بهترین مربیان خود در سمینارها و کنگره‌ها هستیم. امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی مدون شرایط خوبی را بری مربیان فراهم کنیم تا رشته فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی اقایان و بانوان کشور رو به رشد باشد.

وی در پایان گفت: ۳۰ نفر از مربیان استعدادیاب که در رده سنی پایه فعالیت دارند به کشور هامبورگ اعزام میشوند تا یک دوره پیشرفته دانش افزایی و استعدادیابی را زیر نظر مدرسان برتر پشت سر بگذارند. این دوره از ۱۹ خرداد تا ۱۱ تیر ماه برگزار می شود.