بیانیه تند باشگاه سپاهان علیه فردوسی پور

به گزارش خبرنگار سرويس ورزشي افكار در بیانیه منتشر شده در پايگاه خبري باشگاه سپاهان آمده است : این باشگاه بر خود لازم می داند بابت عدم توجیه و هماهنگی های لازم مسئولان اتاق کنفرانس ورزشگاه فولاد شهر در سازماندهی لازم و مناسب سالن کنفرانس ورزشگاه که در نهایت منجر به عدم حضور آقای قلعه نوعی سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در نشست خبری شد از همه اصحاب رسانه استان که در این نشست حاضر شده بودند عذر خواهی نماید و به این بزرگواران اطمینان دهد تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم نشست های خبری آتی همانند گذشته با حضور سرمربی تیم و همه خبرنگاران صادق و ارزنده رسانه ها به خوبی برگزار خواهد شد .

بر این نکته نیز تاکید می کنیم مدیریت و روابط عمومی باشگاه جایگاه خبرنگاران صادق و زحمت کش اصفهان و حاضر در سالن کنفرانس را از وابستگان به برنامه نود که به عملکرد تخریبی آن برنامه معترضیم کاملا جدا می دانند و همانگونه که پیشتر نیز اعلام نموده ایم بخش قابل توجهی از افتخارات مان را مدیون اصحاب عزیز رسانه ها به ویژه بزرگواران رسانه های اصفهان می باشیم.

در این بیانیه لازم می دانیم برخی از موارد انتقادی مان به برنامه نود را به اطلاع همگان بر سانیم و مادامی که این برنامه بر تاکید و اصرار افراطی خود بر روی حواشی منفی ادامه دهد همچنان به تعلیق همکاری های مان با خبرنگاران و دست اندرکاران محترم این برنامه ادامه خواهیم داد…

- فراموش نمی کنیم برنامه نود و تهیه کننده محترم آن که تا به حال به خوبی نشان داده اند همیشه با چشم بستن بر روی زیبایی های فوتبال تاکیدی مفرط بر پخش و پردازش موارد منفی در فوتبال دارد و در بیشتر اوقات با عینک دودی به همه اتفاقات می نگرد در برنامه ای که سرمربی تیم قهرمان را دعوت نموده بود بی آنکه از سیر قهرمانی سپاهان و همه فراز و نشیب های این واقعه سخن گوید با فلاش بک به اتفاقات دو سه سال قبل از همه چیز سخن گفت جز رویداد شیرین قهرمانی سپاهان که البته به عادل فردوسی پور حق می دهیم این رویدار برای وی هیچگونه شیرینی نداشته باشد آشتی دو اسطوره فوتبال ایران محمد مایلی کهن و امیر قلعه نوعی در ورزشگاه فولاد شهر که همگان به احترام این دو بزرگوار ایستادند و برای این رخداد شیرین شادمانی کردند به تعریف برنامه نود تصنعی و الکی است. آقای مایلی کهن این آشتی را قلبی میداند اما باز هم مجری نود اصرار بر انکار این آشتی دارد.

بهترین تصاویر از آشتی این دو بزرگمرد ثبت و ضبط شده اما همچنان عادل دوست دارد تا در حضور سرمربی سپاهان سخنان قلعه نوعی و مایلی کهن علیه یکدیگر و مربوط به گذشته را در این برنامه دوباره پخش و تداعی نماید.

- گذر از بسیاری از صحنه های مشکوک داوری علیه سپاهان با پیشدستی های مجری برنامه با استدلالاتی همچون عدم داشتن تصاویر مناسب از این صحنه و تبدیل مجری برنامه در برخی اوقات به یک کارشناس داوری و باز هم اصرار فردوسی پور بر سود و بهره سپاهان از اشتباهات داوری به دو یا سه مسابقه از همه سی و چهار رقابت سپاهان در لیگ نهم در آخرین برنامه نود نیز مجددا صحنه گل سالم سپاهان در دیدار با شهرداری تبریز که از سوی داور آفساید اعلام شد در این برنامه حذف و به بینندگان نشان داده نشد. - چشم بستن بر روی بسیاری از حواشی زیبای فوتبال که باشگاه سپاهان خالق آن بوده است.

یک شعار منفی هواداران در چند لحظه بسیار مورد توجه قرار می گیرد اما اقدام زیبای هوادران سپاهان در تشویق بازیکنان سابق سپاهان که به همراه تیم رقیب به ورزشگاه فولاد شهر می آیند – تقدیر باشگاه سپاهان از بزرگان و پیشکسوتان فوتبال ایران – برنامه های فرهنگی هنری که از طریق تریبون و اسکوبورد ورزشگاه قبل از هر مسابقه به اجرا در می آید و بسیاری از برنامه های دیگر از دیدگاه نود مسئله ی مهمی نیست و نیازی به توجه ندارد.

- بزرگنمایی بر روی صحنه های چند ثانیه ای عصبانیت سرمربی تیم و تکرار آن در برنامه هفته بعدی در حالی که می شد از این رخداد گذر کرد و با شخصیت افرادی که در اوج عصبانیت بوده اند بازی نکرد.

آقای فردوسی پور!!

شما و برنامه نود قرار بود یار و پشتیبان فوتبال ایران باشید اما با تکیه یک سویه در تخریب شخصیت افراد فقط و فقط عینکی را بر چشم نهاده اید که زشتی ها می بیند تا بر روی آنان بنشیننید و فریاد سر دهید. چرا برخی اوقات سعی نمی کنید همانند زنبور عسل بر روی شیرینی ها، پاکی ها و خوبی ها مستقر شوید. اگر نگران بیننده ها و آمار بیننده های خود هستید به این نکته توجه کنید که این خاصیت عبور از خط های قرمز و توجه به زشتی هاست که مخاطبان برای دیدن و مشاهده اینگونه برنامه تحریک شوند و متاسفانه باید اعلام کنیم که بیننده های شبکه های(…) و(…) هم کم نیستند. افتخار و تکیه به داشتن مخاطب با پردازش های صرفا منفی هنر جذب مخاطب نیست. ای کاش می توانستید با ایجاد تعادل و منطق بدور از پرده دری ها، در نهی از بدی ها و ترویج زیبایی ها همچنان مخاطبان میلیونی و زیادی داشته باشید.

این کار دور از دسترس نیست و از شخصیت های توانمند این برنامه بر می آید. فقط کافی است تا کمی عینک دودی همیشگی را از چشمانتان برداریدو با دوری از کاشتن بذرهای کینه از ابزارهای بهتری برای رشد و مخاطب پروری این برنامه ای که با ارتزاق از بودجه صدا و سیمای دولتی ایران به مخاطبان تزریق می شود استفاده نمائید.

ذکر این مهم را هم ضروری می دانیم که با توجه به اعتراضات گستره هواداران سپاهان به برنامه نود و شدت گرفتن روند تخریبی و جانبدارانه و غیر عادلانه این برنامه کلیه بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان از این تاریخ تا اطلاع ثانوی هیچ گونه گفتگو و همکاری را با خبرنگاران این برنامه نخواهند داشت .