شکایت فدراسیون علیه ۳ شرکت متخلف

به گزارش افکارنیوز، محمد درخشان، مسوول کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال از شکایت فدراسیون از ۳ شرکت متخلف در بحثسفر به جهانی به فیفا خبر داد و اظهار کرد: تنها شرکت هایی که مجوز لازم از فدراسیون فوتبال را دارند می توانند برای اعزام مسافران به جام جهانی برزیل اقدام کنند، چون این کار به طور انحصاری در اختیار فیفا و فدراسیون های سراسر دنیاست. متاسفانه طی دو هفته اخیر شرکت های مختلفی با وجود اخطارهایی که فدراسیون داده بود همچنان بر تخلف و سوءاستفاده از لوگوی جام جهانی پافشاری می کردند و نهایتا فدراسیون از ۳ شرکت به فیفا شکایت کرد.

وی در پاسخ به اینکه تکلیف شرکت هایی مختلفی چون تولیدکنندگان لوازم خانگی و یا برخی از بانک‌ها که جوایز سفر به جام جهانی را به مشتریان شان وعده می دهند چیست، تصریح کرد: بعضی از این شرکت های خارجی با فیفا قرارداد دارند و جزو اسپانسرهای فیفا و جام جهانی هستند؛ بنابراین فعالیت آنها مانعی ندارد. اما مابقی این شرکت ها تبلیغات شان به چند دسته تقسیم می شود که باز هم بعضی از آنها تخلف می کنند. گروهی از آنها در تبلیغات شان صرف تامین هزینه سفر به جام جهانی را وعده می دهند که این هم تخلف نیست. همچنین دسته دیگری سفر به برزیل را وعده می دهند و هیچ استفاده از لوگوی جام جهانی نکرده و تامین بلیت را هم برعهده نمی گیرند که باز این هم مشکلی ندارد. اما هر شرکتی که در تبلیغاتش از لوگوی جام جهانی استفاده کند و یا وعده تامین بلیت بدهد، تخلفش آشکار است.

درخشان در واکنش به اینکه " اگر یک شخص یا شرکتی تصمیم بگیرد تعدادی را به جام جهانی ببرد و خودش ویزا و بلیت هواپیما تهیه کرده و هتل رزو کند، همچنین برای تامین بلیت هم با ورود به سایت فیفا به نام اشخاص برنده یا انتخابی بلیت بگیرد، تخلف کرده یا خیر؟ " گفت: هر شخص یا شرکتی می تواند چنین فعالیتی داشته باشد، به شرط اینکه از لوگو، آرام ها و معرفی برنامه های جام جهانی استفاده نکند و همینطور وعده تامین بلیت ندهد. فیفا می گوید بلیت متعلق به مردم است و در انحصار هیچ شرکت مستقلی نیست اما وسیله و نوع سفر قابل انتخاب است؛ بنابراین بلیت از تور جداست و صرفا شرکت هایی می توانند پا به این عرصه بگذارند که قراردادهای لازم را با فیفا یا فدراسیون داشته باشند.

مسوول کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون از ادامه پیگیری این کمیته برای شناسایی شرکت های متخلف خبر داد و تصریح کرد: ما همچنان در حال رصد کردن چنین شرکت هایی هستیم و اگر به تذکرات فدراسیون گوش ندهند و بر تخلف در تبلیغات شان اصرار داشته باشند، قطعا با برخورد جدی فدراسیون و مسوولان ذیربط مواجه می شوند، ضمن اینکه ما هم اسامی آنها را به فیفا اعلام خواهیم کرد.