رویانیان واقعا بازداشت شده است؟!

به گزارش افکارنیوز، با وجود این‌که منبعی آگاه در گفت‌وگو با یک خبرگزاری رسمی بازداشت «محمد رویانیان» مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و رییس سابق ستاد سوخت را تایید و خاطرنشان کرده است که وی در ارتباط با پرونده ستاد سوخت بازداشت شده است، اما نزدیکان وی هنوز این خبر را تایید نمی‌کنند.

این در حالیست که غلامحسین‌ محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه هشتم اردیبهشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد آخرین خبر از پرونده ۲ تن از مدیران سوخت که با یکی از باشگاه‌های فوتبال ارتباط دارند، گفت: طبق قانون نمی‌توانم جزییات این پرونده را بیان کنم، اما در حد معمول باید بگویم که در رابطه با این پرونده ۸ نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که در حال حاضر ۳ نفر بازداشت و مابقی با قرار وثیقه آزاد هستند. در حال حاضر پرونده در مرحله مقدماتی قرار دارد و کیفرخواستی برای آن صادر نشده است.

دفتر سخنگوی قوه قضاییه پاسخگویی در مورد این موضوع را به نشست آتی سخنگوی قوه قضاییه موکول کرده است.

در بخشی از گزارش روز سه‌شنبه روزنامه ایران در این زمینه آمده است که محمد رویانیان مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس و ستاد حمل و نقل و سوخت با گزارش سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مسایل مالی روز دوشنبه - ۱۵ اردیبهشت ماه - برای ادای توضیحات و بازجویی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شد.

بازپرس پرونده حدود یک سال قبل به استناد گزارش سازمان بازرسی تحقیقات خود را درباره تخلفات مالی ستاد حمل ونقل و سوخت(تبصره ۱۳) و باشگاه پرسپولیس آغاز کرده و افرادی از جمله محمد رویانیان و مدیران سابق او را به عنوان مطلع و متهم برای بازجویی وتحقیق احضار کرد.

بازپرس پس از بازجویی از افراد احضار شده، برای ۸ نفر قرار تأمین صادر کرد که ۵ تن از متهمان با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند، اما سه نفر از جمله «سعید شیرینی» همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

در جریان تکمیل تحقیقات بازپرسی و بازجویی از متهمان، محمد رویانیان دو بار برای ادای توضیحات احضار شده است. نامبرده روز گذشته - دوشنبه پانزدهم اردیبهشت - با حضور در دادسرا به سؤال‌های بازپرس در خصوص مسائل مالی این پرونده پاسخ داد. در همین حال مأموران زندان اوین صبح دیروز سعید شیرینی را با احضار مقام قضایی برای ادامه تحقیقات از بند ۲۰۹ اوین به دادسرای عمومی و انقلاب تهران انتقال دادند که او نیز در خصوص مسائل مالی مطروحه در پرونده مطالبی را بیان کرد.

بازپرس برای رفع ابهامات در پرونده تصمیم گرفته بود با احضار رویانیان و شیرینی به دادسرا، از هر دو آنها در یک زمان بازجویی کند.