به گزارش افکارنیوز، رییس فدراسیون فوتبال گفت: حدود۳ تا ۴هزارایرانی بلیت های جام جهانی و دیدارهای ایران را خریداری کرده اند.

علی کفاشیان روز سه شنبه افزود: از این تعداد حدود ۶۰۰نفر در داخل کشور بلیت تهیه کرده اند و ۲ تا ۳ هزار نفر نیز در خارج بلیت خریداری کرده اند.

وی گفت: البته هنوز تعداد دقیق تماشاگران ایرانی در جام جهانی ۲۰۱۴مشخص نیست و شاید این تعداد کاهش یابد، زیرا خرید بلیت به این معنی نیست که آنان در برزیل حضور پیدا خواهند کرد.

وی همچنین در باره مسافران جام جهانی ۲۰۱۴ در داخل کشور گفت: از حدود ۹۰۰ بلیتی که به ایران اختصاص داده شده بود، ۶۰۰بلیت به فروش رفته است و نمی دانیم که آیاخریداران این بلیت هابه برزیل خواهند رفت یانه؟ شاید به سبب بالا بودن هزینه ها پشیمان شده باشند.

وی درباره تشکیل ستادهای حمایت ازجام جهانی و عزیمت تعدادی از هنرمندان به جام جهانی گفت: این افراد بصورت شخصی قصد عزیمت به برزیل را دارند و فدراسیون توان مالی برای اعزام آنان را ندارد.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کردکه لازم است تا دولت با حمایت از برنامه های فرهنگی مرتبط با جام جهانی ۲۰۱۴ از طریق اختصاص بودجه زمینه انجام برخی برنامه ها را برای تماشاگران ایرانی در برزیل فراهم سازد.

دست اندرکاران فوتبال کشوربرگزاری برنامه های مختلف فرهنگی ونمایشگاهی در حاشیه جام جهانی ۲۰۱۴ را تدارک دیده اند، اما به نظر می رسد که کمبود بودجه مشکلاتی را برای اجرایی کردن این برنامه ها فراهم کرده است.

این درحالی است که تنها حدود یک ماه تا شروع جام جهانی باقیمانده و تعلل بیشتر موجب از دست رفتن فرصت از سوی کشور میزبان می شود.