کفاشیان: لباس‌های تیم ملی را با آب گرم نشویید!

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی اظهار داشت: تمرینات را از امروز در تهران آغاز کرده‌ایم و تا یک‌شنبه ادامه می‌دهیم و بازیکنان برای اردوی اتریش خود را آماده می‌کنند. در حال حاضر کار جدی را آغاز کرده‌ایم و باید فکر کنیم که در فضای جام جهانی هستیم و امیدواریم که روز به روز بهتر شویم.

وی باز هم از کیفیت لباس‌های تیم ملی دفاع کرد و گفت: این لباس‌ها استاندارد هستند و بهترین نوع و کیفیت اروپایی را دارند و مشکلی در آنها وجود ندارد. اگر گاهی ایرادهایی به وجود می‌آید به خاطر نحوه نگهداری آنهاست. این لباس‌ها را نباید با آب گرم بشویند و بازیکنان باید در نگهداری این لباس‌ها تلاش کنند. امسال سال اقتصاد مقاومتی است و باید یاد بگیریم تا حد امکان از آنها استفاده کنیم. اگر پول‌مان از پارو بالا هم برود باز این کار را نمی‌کنیم و بازیکنان باید با همین لباس‌ها کارشان را پیش ببرند و کسی که بتواند آنها را نگه دارد هنر است.

وی درباره اینکه احتمال تعویض تولیدکننده لباس‌های تیم ملی وجود دارد یا خیر گفت: تا زمانی که قرارداد داریم مأموریت داریم که این لباس‌ها را نگهداری و هر زمان که نخواستیم می‌توانیم این لباس‌ها را تعویض کنیم ولی این لباس‌ها که در حال حاضر در اختیار بازیکنان است باید نگهداری و از آنها مراقبت شود. ما سالی چند میلیارد پول لباس می‌دهیم و همه باید در حفظ آن تلاش کنند.

کفاشیان در خصوص اظهارات کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه با توجه با اتفاقات ۱۰ ماه گذشته شفاف است که او را دیگر نمی‌خواهند، عنوان کرد: نمی‌دانم در ۱۰ ماه اخیر چه اتفاقی افتاده ولی از یکی دو ماه پیش صحبت‌های نهایی را با کی‌روش انجام دادیم اما در فدراسیون این حق را داریم که اگر می‌خواهیم تعهدی بدهیم باید بودجه داشته باشیم. نمی‌خواهم برای چند سال این موضوع به چالش کشیده شود. ما هر مربی که بخواهیم جذب کنیم، تصمیم داریم با او تا ۳،۴ سال دیگر بار دیگر به جام جهانی صعود کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: نمی‌خواهم یک مربی بیاورم که اگر نتوانیم به تعهدات‌مان عمل کنیم ۶ ماه دیگر از ما شکایت کند، چون فایده‌ای ندارد. من به اندازه جیبم خرج می‌کنم و اگر مجوز تأمین بودجه را بگیرم قطعا کی‌روش گزینه اول سرمربیگری تیم ملی است. از عملکرد او راضی هستیم و باز هم تأکید می‌کنم اگر بودجه تأمین شود قطعا قرارداد کی‌روش را تمدید خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شاید از ما سوال کنید که چرا ما با تیم‌های بزرگ دنیا بازی نمی‌کنیم؟ شاید تیم‌های دنیا از ما ۲ میلیون دلار درخواست کنند اما وقتی این پول را نداریم مجبور هستیم با تیم‌های سطح پایین‌تر بازی کنیم. از نظر ما کی‌روش با تیم ملی نتیجه گرفته است چرا که تیم ما به جام جهانی صعود کرده و در حالی که رتبه ما در آسیا چهارم و پنجم بود اکنون رتبه نخست را در اختیار داریم، بنابراین از نظر ما کی‌روش بهترین مربی است و صلاحیت دارد که در تیم ملی بماند.

کفاشیان در مورد کیفیت خوب زمین ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: این زمین در حال آماده شدن برای مسابقات لیگ برتر در فصل آینده بود که جا دارد از مسئولان ورزشگاه آزادی تشکر کنم که اجازه دادند این چند روز تعمیرات ورزشگاه به تعویق بیفتد تا ما بتوانیم در این زمین تمرین کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که تعمیرات ورزشگاه با دستور فدراسیون بوده است، افزود: ما که نمی‌توانیم دستور بدهیم و این مسئولان ورزشگاه آزادی هستند که در حال تعمیر ورزشگاه هستند ما اگر روزی پولدار شدیم، سعی می‌کنیم همه بخش‌های ورزشگاه را مرمت کنیم. این ورزشگاه با تلاش مسئولان سرپا ایستاده و اگر به آن توجه شود می‌تواند سال‌ها حفظ شود.

وی با اشاره به گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا گفت: قطعا اگر میزبانی جام ملت‌ها را بگیریم، مسابقات نهایی این رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود اما باید علاوه بر زیبا کردن ورزشگاه بتوانیم طبقه بالا را هم صندلی‌گذاری کنیم.

کفاشیان در خصوص جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی از بازیکنان لیگ برتری و اینکه آیا پرونده در حال بررسی است یا نه، عنوان کرد: بله در حال بررسی هستیم و قرار است از مراجع ذیربط استعلام بگیریم. اگر قصوری از سازمان لیگ، فدراسیون و یا باشگاهها صورت گرفته باشد قطعا با آن و حتی ورزشکار برخورد خواهیم کرد.