رکورددار بیشترین گل‌زده در یک جام‌جهانی

به گزارش افکارنیوز، بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴(۲۲ خرداد ۹۳) در برزیل آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی بوده باشید، می دانید که مدتی است در بخش " اتفاقات جالب جام‌جهانی " با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا(A - Z) پرداخته ایم و در ۲۶ بخش این رویدادها را شرح خواهیم داد.

علاوه بر آن قصد داریم در ۱۴ بخش(هفته) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۴ که در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم به رشته تحریر در آوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۴ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی همراه باشید.

هفته یازدهم(اعداد ۲۷ تا ۲۱)

۲۷ روز مانده به جام جهانی:(۲۶ اردیبهشت ۹۳(۱۶ می ۲۰۱۴))

تیم ملی فوتبال مجارستان در پنج مسابقه ای که در جام جهانی ۱۹۵۴ انجام داد در مجموع ۲۷ گل به ثمر رساند. یعنی به طور متوسط ۵.۴ گل در هر دیدار.

تیم ملی مجارستان بدین ترتیب نه تنها آمار بیشترین گل در تاریخ مسابقات جام جهانی را دارد بلکه بیشترین گل را در یک دوره جام جهانی زده است.

مجارستان

این تیم با وجود این و در حالی که در مرحله گروهی آلمان غربی را ۸ بر ۳ شکست داده بود، در فینال معروف جام جهانی ۱۹۵۴ با نتیجه ۳ بر ۲ از این تیم شکست خورد و از قهرمانی بازماند.

تیم ملی فوتبال مجارستان که در ۹ دور حضور خود ۲ نایب قهرمانی جام جهانی در کارنامه دارد در زمره تیمهای موفق به شمار می رود. اما این تیم از سال ۱۹۸۶ به بعد در جام جهانی حاضر نبوده است و این غیبت ۲۸ ساله موجب شده کسی غیبت آنها را حس نکند.

۲۶ روز مانده به جام جهانی:(۲۷ اردیبهشت ۹۳(۱۷ می ۲۰۱۴))

برایان رابسون ۲۶ بار برای تیم ملی کشورش موفق به گلزنی شد. او همچنین، زننده سریع ترین گل انگلستان در جام جهانی است.
هافبک اسطوره ای منچستر یونایتد، تنها پس از ۲۷ ثانیه از آغاز بازی کشورش مقابل فرانسه از گروه ۴ جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا، او موفق شد که گل اول بازی را بزند و در برد ۳-۱ کشورش، گلی دیگر نیز به ثمر رساند.

رابسون

سریع ترین گل تاریخ جام جهانی نیز متعلق به هاکان شوکور ترک تبار است که در بازی رده بندی مقابل کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲، این گل را در ثانیه یازدهم وارد دروازه میزبان کرد.

۲۵ روز مانده به جام جهانی:(۲۸ اردیبهشت ۹۳(۱۸ می ۲۰۱۴))

لوتار ماتئوس با تجربه ۲۵ بازی در جام‌جهانی، رکورددار حضور در جام‌های جهانی است.

اسطوره آلمانی بایرن و اینتر، در بین سال های ۸۲ تا ۹۸ در تمامی جام جهای جهانی حاضر بود و به همراه آنتونیو کارباخال، دروازه بان مکزیکی(۱۹۵۰-۱۹۶۶)، تنها بازیکنی است که تجربه حضور در ۵ دوره از جام جهانی را دارد.

اگرچه جیان لوییجی بوفون تا چند روز دیگر راهی پنجمین جام جهانی اش خواهد شد، اما او نمی تواند تهدیدی برای رکورد ماتئوس و کارباخال باشد، زیرا او در جام ۹۸، نیمکت نشین بود و به بازی گرفته نشد.

۲۴ روز مانده به جام جهانی:(۲۹ اردیبهشت ۹۳(۱۹ می ۲۰۱۴))

۲۴ شهر تاکنون دوبار جام جهانی را تجربه کرده اند: ۸ شهر در آلمان، ۷ شهر در ایتالیا، ۵ شهر در مکزیک و ۴ شهر در فرانسه. در سال ۲۰۱۴، بلو هوریزونته، کوریتیبا، پورتو آلگره، رسیفه، ریودو ژانیرو و سائوپائولو به این شهرها اضافه می شوند تا مجموع آن ها به ۳۰ شهر برسد.


ورزشگاه ماراکانا تنها دومین ورزشگاهی خواهد بود که دو بار میزبان فینال جام جهانی شده است. پیش تر، ورزشگاه افسانه ای آزتک مکزیکو سیتی، دوبار میزبان این ضیافت فوتبالی بود.

۲۳ روز مانده به جام جهانی:(۳۰ اردیبهشت ۹۳(۲۰ می ۲۰۱۴))

پیراهن شماره ۲۳ به صورت رسمی از جام جهانی ۲۰۰۲ اولین حضورش در جام جهانی را جشن گرفت، زیرا در آن جام بود که تیم ها اجازه یاقتند برای اولین بار ۲۳ بازیکن در لیست خود معرفی کنند.

اما پیش از آن شماره ۲۳ دو حضور غیر رسمی داشته است. اولین آن در جام ۶۲ بود که گیرمو اسکالادا اروگوئه ای آن را به تن کرده بود زیرا شماره ۱۳ به دلایل خرافی جایی در شماره های تیم نداشت و او مجبور شد شماره ۲۳ را برگزیند.

در سال ۹۸، شماره ۲۳ بار دیگر حضوری غیر رسمی داشت. در آن دوره، سیمون گوپان، دروازه بان ذخیره آفریقای جنوبی جایگزین شماره ۲۲ مصدوم، پاول ایوانز شد.

۲۲ روز مانده به جام جهانی:(۳۱ اردیبهشت ۹۳(۲۱ می ۲۰۱۴))

سرنوشت ۲۲ بازی جام جهانی در ضربات پنالتی مشخص شده است. اولین بار در جام ۸۲ و در جریان برد آلمان غربی مقابل فرانسه در نیمه نهایی و آخرین بار در ۲۰۱۰، وقتی اروگوئه به طور معجزه آسایی کار را به پنالتی کشاند و از سد غنا گذشت.

آلمان، فرانسه، آرژانیتین و ایتالیا هر کدام ۴ بار کارشان به ضربات پنالتی کشیده شده است و آلمان ها که به متخصصین ضربات پنالتی معروفند، تنها تیمی هستند که هر چهار بار از آن سربلند بیرون آمده اند.

تاکنون، سرنوشت دو فینال با پنالتی مشخص شده است که در هر دوی آن ها ایتالیا نقش دارد؛ آتزوری در فینال ۱۹۹۴ با نتیجه ۳-۲ مغلوب برزیل شد اما ۱۲ سال بعد، در فینال ۲۰۰۶، توانست فرانسه بدون زیدان را شکست دهد و قهرمان شود.

۲۱ روز مانده به جام جهانی:(۱ خرداد ۹۳(۲۲ می ۲۰۱۴))

زمان بازی های جام جهانی همیشه یکی از دغدغه‌های فوتبال‌دوستان بوده است. تا قبل از جام جهانی برزیل، دیرترین زمان برای آغاز جام جهانی در سال ۲۰۰۶ بین آلمان و پرتغال در دیدار رده‌بندی بود که ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی برگزار شد.


البته این رکورد در جام جهانی ۲۰۱۴ شکسته می شود چرا که دیدار ساحل عاج و ژاپن ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی برگزار خواهد شد که دیر‌ترین زمان برای آغاز جام جهانی است.

زودترین زمان هم مربوط به دیدار آمریکا و سوئیس در جام جهانی ۱۹۹۴ است که ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی برگزار شد.