برندگان کتاب ورزشی بریتانیا در سال ۲۰۱۴

به گزارش افکارنیوز، جیمی کانرز ستاره سابق تنیس، یکی از برندگان شب مراسم کتاب ورزشی سال ۲۰۱۴ بریتانیا بود. کتاب زندگینامه خودنوشت تاثیرگذار او که «بیگانه» نام دارد، در بخش کتاب اتوبیوگرافی / بیوگرافی سال که دوازدهمین سالگرد خود را پشت سر گذاشت، جایزه اول را به خود اختصاص داد.

«مرد هیچ کجا» نوشته مایکل کلوین نیز که به دنیای کاشفان استعداد در فوتبال نگاه می کند، برنده جایزه کتاب فوتبال سال شد و کتاب «تماشای بزرگ» نوشته جیمز استیل، که درباره ورزش کریکت و فساد در هندوستان امروزی است نیز جایزه کتاب کریکت سال را از آن خود کرد. از دیگر برندگان این مراسم می توان به کتاب براو اسکات با عنوان «هنری سسیل: مربی نبوغ» که جایزه بهترین کتاب مسابقات اسب سواری سال را به خود اختصاص داد و همچنین سایمون هالیدی و کتاب اتوبیوگرافی اش با عنوان «مرکز شهر» اشاره کرد که برنده جایزه کتاب راگبی سال شد.

جایزه بهترین نویسندگی ورزشی سال به کتاب «اورست: اولین صعود» نوشته هریت تاکی رسید که درباره پدرش، گریفیت پیو نوشته شده است؛ در عین حال جایزه نویسنده تازه کار سال نیز به تیم لوییس برای داستان الهام بخشش درباره تیم دوچرخه سواری رواندا با عنوان «سرزمین شانس های دوم» رسید. «تقدیر از موج سواری بی نقص» نوشته کریس پاور نیز موفق به دریافت جایزه بهترین کتاب طراحی و نقاشی شده سال شد.

حال که تمامی هشت برنده در بخش های مختلف این جوایز مشخص شده اند، یک رای گیری همه گیر آنلاین برنده نهایی و کلی کتاب ورزشی سال بریتانیا را مشخص خواهد کرد. این رای گیری در وبسایت رسمی جوایز برگزار خواهد شد و برنده نیز در ماه ژوئن به طور رسمی مشخص می شود.

دو جایزه پایانی شب نیز برای بهترین تلاش روابط عمومی و بهترین معرفی برای خرده فروشی کتاب، به ترتیب به کرن گیری و ربکا موندی از کمپانی هادر برای تبلیغ کتاب اتوبیوگرافی سر الکس فرگوسن با عنوان «زندگینامه من» و کمپانی واتراستونز تعلق گرفتند.

کتاب «دیوید بکهام» که یکی از نامزدها در بخش بهترین کتاب طراحی شده سال بود، در این رقابت دست خالی ماند. دیگر کتاب مطرح ورزشی سال یعنی کتاب «من زلاتان هستم» نوشته زلاتان ابراهیموویچ نیز جایزه ای دریافت نکرد.

برندگان این جوایز چهارشنبه شب (بیست و یکم ماه می) در مراسمی که در زمین کریکت لرد لندن به میزبانی جاناتان اگنیو برگزار شد، معرفی شدند. اکنون در مرحله بعدی برای هر یک از برندگان هشت بخش، در رسانهها تبلیغ می شود و با اطلاع رسانی عمومی، مردم می توانند به صورت آنلاین برای انتخاب برنده نهایی کتاب سال ورزشی بریتانیا از میان برندگان چندگانه رای بدهند.