اظهارات فرکی پس از جدایی از فولاد

به گزارش افکارنیوز، حسین فرکی در مورد انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید فولاد خوزستان گفت: «مبارک باشد و امیدوارم فولاد خوزستان در سال آینده نیز موفق شود.»


وی در مورد اینکه مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان اعلام کرده نظر شما هم روی دراگان اسکوچیچ بوده است، عنوان کرد: «به هر حال این انتخاب را تبریک می‌گویم مدت‌ها بود از وضعیت خودم اطلاع داشتم و بعد از آخرین بازی در لیگ قهرمانان آسیا و در این فاصله‌ای که به وجود آمد تصمیم گرفتم به وضعیت خودم رسیدگی کنم باشگاه هم در جریان این مسئله قرار داشت.»


فرکی افزود: «در صحبت‌هایی که با سیف‌الله دهکردی داشتم از او درخواست کردم که با این مسئله موافقت کند و با درخواست‌های مکرر خودم و در نهایت محبت سیف‌الله دهکردی او رضایت داد سال آینده در خدمت باشگاه فولاد خوزستان نباشم. اصرار زیادی به این مسئله کردم و دهکردی نیز در نهایت محبت کرد و با این مسئله موافقت کرد. او پس از اصرارهای بسیار زیاد من با این جدایی موافقت کرد. این تصمیم برایم بسیار دشوار بود، دو سال خوب و با موفقیت را در فولاد خوزستان سپری کردم و در نهایت هر دو طرف با این مسئله کنار آمدیم.»


سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به مصدومیت پای خود عنوان کرد: «اولویتم جراحی زانوهایم است فعلاً با جراحی یک زانو شروع می‌کنم، نمی‌خواستم باشگاه این زمان را از دست بدهد و در نهایت با اتفاق نظر شرایط اینگونه رقم خورد، به هر حال فصل نقل و انتقالات است و باشگاه باید کار خود را ادامه دهد تا وضعیت باشگاه مشخص شود. تصمیم دشواری بود اما وضعیت پاهایم در اولویت قرار دارد از تمامی مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم همچنین تشکر ویژه‌ای از بازیکنان تیم دارم آنها به من خیلی لطف کردند و در دو سال گذشته زحمت زیادی کشیدند. باشخصیت‌ترین بازیکنان را در اختیار داشتند. درخواستم از بازیکنان فولاد خوزستان این است که تیم را ترک نکنند آنهایی که قرارداد دارند در باشگاه بمانند و آنهایی که قراردادشان به پایان رسیده هم بمانند، فولاد خوزستان باشگاه نمونه‌ای است.»


فرکی در مورد اینکه بازیکنان فولاد خوزستان از جدایی او ابراز ناراحتی کردند، اظهار داشت: «این مسائل بین من و بازیکنان است از همه آنها عذرخواهی می‌کنم هم من و هم بازیکنان می‌دانیم فوتبال حرفه‌ای و اصول و منطق خاص خودش را دارد. شاید مجدداً در آینده شرایط اینکه در خدمت فولاد خوزستان باشم پیش آمد. اگر بازیکنان چیزی می‌گویند آنها می‌دانند که فولاد بهترین باشگاه است و این موضوع مسئله احساسی، پدرانه و پسرانه و حتی برادرانه است. بازیکنان نگران نباشند آنها اگر خوشحالی من را می‌خواهند دوست دارم با قدرت در باشگاه فولاد بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند. آرزو می‌کنم که در آینده بتوانم بار دیگر خدمت مردم خوزستان و فولاد خوزستان باشم. این تصمیم با اصرار خودم اتفاق افتاد و خوشحالم فولاد خوزستان مربی خوبی را انتخاب کرده است.»


سرمربی سابق فولاد خوزستان در پاسخ به این سؤال که شایعه شده او گزینه هدایت تیم فوتبال ایران است و بعد از پایان جام جهانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد، عنوان کرد: «هیچ صحبتی با من در این ارتباط نشده است، این سؤالی است که نباید جوابش را من بدهم نمی‌توانم پاسخ چیزی که شما مردم و رسانه‌ها می‌گویند را بدهم. برایم این مسئله باعثافتخار است اما در حال حاضر آرزو می‌کنم تیم ملی با کادر فنی و بازیکنان خود بتوانند در جام جهانی به موفقیت برسد آینده را کسی ندیده و تنها چیزی که در حال حاضر راجع به خود می‌توانم بگویم این است که می‌خواهم زانوی پایم را عمل کنم.»


فرکی در پاسخ به این سؤال که ممکن است در فصل آینده استراحت کند و در تیمی حضور نداشته باشد، گفت: صد در صد احتمال این اتفاق زیاد است، یک روز گفتم حضورم در فولاد به خوزستان ۵۰، ۵۰ است و در حال فکر کردن برای سال آینده بودم. آمادگی اینکه یک فصل بیرون باشم را دارم تا وضعیت پایم بهبود پیدا کند. شاید هم شرایط کار کردن فراهم شود اما در حال حاضر مهمترین مسئله فکر کردن به پایم است.