آخرین وضعیت مربیان ۱۶ تیم لیگ چهاردهم

به گزارش افکارنیوز، چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال روز نهم مردادماه شروع خواهد شد و ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات رقابت خود را برای به دست آوردن عنوان قهرمانی آغاز می کنند. با این حال خط شروع این رقابت به چند ماه قبل و پس از تعطیلی لیگ سیزدهم بر می‌گردد؛ جایی که باشگاه‌ها با انتخاب سرمربیان مورد نظرشان در صدد بستن تیمی قدرتمند برای فصل بعد بودند.

در این میان باشگاه‌های پدیده، پرسپولیس، ملوان انزلی و استقلال خوزستان زودتر از سایرین دست به کار شدند و با انتخاب مربی جدید یا تمدید قراراداد سرمربی فصل قبل خود، حتی مذاکره با بازیکنان مورد نظرشان را پیش بردند.

آخرین تیم‌هایی هم که سرمربی خود را انتخاب کردند، تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و پیکان بودند. روز شنبه بود که تراکتورسازی رسول خطیبی را جایگزین تونی اولیویرا کرد. همچنین باشگاه نفت تهران هم با علیرضا منصوریان به توافق رسید و سرمربی پیشین تیم امید ایران را به عنوان جانشین یحیی گل‌محمدی انتخاب کرد. در تازه ترین انتخابات صورت گرفته هم، منصور ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی تیم پیکان در فصل چهاردهم روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

در میان ۱۶ تیم، فقط تیم راه آهن تهران وضعیت نامشخصی دارد. مشکلات باشگاه راه آهن باعثشده تا تیم فوتبال این باشگاه هم در بلاتکلیفی به سر ببرد و اقدام خاصی برای جذب بازیکنان یا انتخاب کادر فنی نداشته باشد. راه آهن تنها باشگاهی است که نه مالکیتش مشخص است، نه مدیریتش، نه کادر فنی اش و نه وضعیت بازیکنانش!

اسامی تیم‌های لیگ برتر به همراه سرمربیان آنها برای فصل چهاردهم به شرح زیر است:

فولاد خوزستان: دراگان اسکوچیچ

پرسپولیس: علی دایی

نفت تهران: علیرضا منصوریان

سپاهان اصفهان: زلاتکو کرانچار

استقلال تهران: امیر قلعه نویی

تراکتورسازی تبریز: رسول خطیبی

ملوان انزلی: نصرت ایراندوست

سایپا: مجید جلالی

صبای قم: صمد مرفاوی

گسترش فولاد تبریز: مهدی تارتار

استقلال خوزستان: عبدالله ویسی

ذوب آهن: یحیی گل محمدی

نفت مسجد سلیمان: مجتبی تقوی

پدیده مشهد: علیرضا مرزبان

پیکان تهران: منصور ابراهیم زاده

راه آهن: نامشخص