تحقیر پرافتخارترین تیم جهان به دست مردان ایران

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی والیبال توانست اولین پیروزی تاریخ خود را مقابل تیم ملی برزیل جشن بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران بازی دوم خود مقابل برزیل را با ۲ تغییر نسبت به روز گذشته(جمعه) شروع کرد. در این دیدار سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور(به جای میلاد عبادی‌پور)، آرمین تشکری(به جای سامان فائزی)، محمد موسوی و عبدالرضا علیزاده(لیبرو) ترکیب شروع کننده ایران بودند و برای برزیل نیز سیدنی سانتوس، ویسوتو، لوکارلی، ساتکمپ، مائوریسیو سیلوا، رافائل اولیویرا و ماریو پدریرا(لیبرو) برای شروع بازی به میدان آمدند.

بازی با ۲ امتیاز متوالی ایران شروع شد و همین برتری با دفاع روی تور خوب و دریافت‌های داخل میدان ادامه پیدا کرد تا اینکه در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران، اولین وقت استراحت فنی به دست آمد. به کارگیری همین تاکتیک از طرف برزیلی‌ها نتیجه را ۹ بر ۹ مساوی کرد. بازیکنان ایران در این ست سعی داشتند برتری خود را در سرویس هم حفظ کنند تا با تکیه بر هماهنگی دفاع روی تور از میزبان قدرتمند خود امتیاز بگیرند. نتیجه اینکه وقت استراحت فنی دوم نیز در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران به دست آمد.

شاگردان کواچ در این ست، تیم برتر میدان بودند و توانستند ۲۵ بر ۱۸ پرافتخارترین تیم جهان را شکست دهند. در این ست شهرام محمودی ۶ امتیاز برای ایران گرفت. نقطه برتری قهرمان آسیا سرویس و دفاع روی تور بود که ۷ امتیاز نصیب بازیکنان ایران کرد، ضمن اینکه برزیلی‌ها نیز ۸ امتیاز روی اشتباهات‌شان تقدیم بازیکنان ایران کردند. مصدومیت مائوریسیو سیلوا اواخر ست اول به خاطر مصدومیت مچ پا از زمین خارج شد و جای او را موریلو اندرس، بازیکن باتجربه برزیلی‌ها گرفت.

جمله خاصی در مورد نحوه بازی تیم ایران در ست دوم نمی‌توان گفت جز اینکه سکوت چند هزار تماشاگر سالن جیناسیو شهر سائوپائولو را در این ست یاد آوری کنیم. سرویس‌های آرمین تشکری و حملات موثر شهرام محمودی در کنار اشتباهات بازیکنان برزیل، نتیجه این ست را هم در میان بهت و حیرت برزیلی‌ها ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران ثبت کرد.

نکته قابل توجه بازی ایران مقابل برزیل این بود که کنترل جریان بازی در دست بازیکنان ایران بود. برزیلی‌ها اگرچه در حمله همچنان موفق‌تر بودند اما اختلاف به اندازه بازی دیروز نبود، ضمن اینکه اشتباهات بازیکنان ایران در مقایسه با برزیل که بیش از ۲۵ امتیاز بود، بسیار کمتر شده بود. دفاع روی تور نیز تیر خلاص ایران بر پیکر قهرمان جهان بود. حرکات عصبی و غیر قابل پیش‌بینی برناردو رزنده، سرمربی برزیل در برابر چهره آرام کواچ از نکات قابل ذکر این بازی بود.

در نهایت ست سوم این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران رقم خورد تا اولین پیروزی تاریخ والیبال کشورمان مقابل برزیل ثبت شود.