رمز موفقیت شاگردان کی‌روش در جام‌جهانی

به گزارش افکارنیوز، انتظارات برای رونمایی از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به سر رسیده و تیم ملی فرداشب در نخستین دیدار خود در این رقابت ها مقابل حریف قدرتمند آفریقایی‌اش یعنی نیجریه به میدان می رود.



تیم ملی ایران پس از برگزاری دو اردوی خارجی در کشورهای آفریقای جنوبی و اتریش، به عنوان سومین کشور صعود کننده به جام جهانی خود را به برزیل رساند تا از برنامه پیش بینی شده اش عقب نمانده و همچنان طبق این برنامه به روند آماده سازی خود برای حضور موفق در جام جهانی ۲۰۱۴ ادامه دهد.



تیم ملی خیلی زود عازم برزیل شد تا در کمپ تمرینی کورینتیانس در این کشور همچنان به کار آماده سازی ادامه دهد و جالب اینکه در این مدت خیلی اخبار جانبی و حاشیه ای این تیم رسانه ای نشد تا شاگردان کی روش در کمال آرامش و بدون مواجهه با هر نوع حاشیه ای، تمرینات خود را پیگیری کنند.



با این حال به نظر می رسید که با سفر گروه خبری ایرانی به برزیل و استقرار این گروه، اخبار بیشتری حداقل از دل تمرینات به بیرون درز کرده تا علاقمندان به تیم ملی کشورمان در ایران، از آخرین جزئیات تمرینات و حواشی آن مطلع شوند که در این مدت حضور خبرنگاران ایرانی در برزیل به دلایل مختلف از ناآشنایی راننده اتوبوس خبرنگاران گرفته تا ایجاد مقررات سفت و سخت برای حضور تیم رسانه ای در تمرین، این فرصت نیز از اصحاب رسانه گرفته شد تا حضور چند روزه آنها در برزیل مجموعاً به تماشای چند دقیقه از تمرین تیم ملی و برگزاری چند کنفرانس خبری خلاصه شود که بالطبع این موضوع هیچگاه خوشایند و مطلوب رسانه ها و مخاطبان آنها نبوده و نیست.





با این حال به نظر می رسد اهدافی در پشت پرده این اتفاقات وجود داشته و همچنان وجود دارد. در واقع شواهد نشان می دهد که اگرچه از لحاظ رسانه ای، سوژه دندان گیری در این مدت نصیب خبرنگاران برای کار رسانه ای نشده است، اما ملی پوشان در فاصله یک روز مانده تا برگزاری نخستین دیدار خود در جام جهانی از آرامش بی نظیری برخوردار هستند که این مورد نشانگر آن است که کی روش از تجربه سال های مربیگری خود در تیم های بزرگ جهان برای رسیدن تیم ملی ایران به این هدف متعالی به خوبی استفاده کرده است.



تماشای بازیکنان در این روزها در حال تمرین نیز به تبع ماجراهایی که برشمرده شد خیلی کم نصیب گروه خبری اعزامی شد، اما همین بازیکنان را می توان به خوبی و از نزدیک در نشست های خبری دید و این واقعیت را از نزدیک لمس کرد که ترکه ای شدن بازیکنان و آب شدن چربی های اضافه بدن هایشان، ماحصل روزهای سختی در اردوهای تمرینی پرفشار و طاقت فرسا بوده است؛ آمادگی بدنی که در کنار آمادگی روحی و روانی ناشی از ایجاد فضای مناسب و بی حاشیه می تواند در دیدارهای مرحله گروهی مبدل به برگ برنده تیم ملی کشورمان شود.



شاید اتفاقاتی که این روزها در تیم ملی می گذرد برای خبرنگارانی که مسیر طولانی سفر به برزیل را تحمل کرده و به قول معروف خود را از آن سر دنیا به این سوی دیگر دنیا کشانده اند تا آخرین اخبار تیم ملی کشورشان را پوشش دهند، امری ناپسند و دور از ذهن باشد اما رسیدن به یک هدف بزرگ باعثمی شود تا هیچ دلخوری پیش نیامده و حتی درک و تعامل خوبی نیز در این بین به وجود بیاید. در واقع شاید موضوعی که عنوان شد برای خبرنگاران مناسب و مطلوب نباشد اما در این میان نظم تیمی با تجربیات کی روش و کادرفنی به خوبی کنترل و مسائل حاشیه ای به درستی توسط آنها مهار می شود تا در نهایت تیم ملی با آرامشی خاص وارد مسابقات شود.



از سوی دیگر کی روش همچنان می خواهد تیمش را ناشناخته نگه داشته و حریفان را با کمترین اطلاعات نسبت به تیم ملی در میدان، رو در روی خود ببیند که با بسته نگه داشتن تمرینات، جلوی خبرنگاران خارجی و احیاناً جاسوسان و آنالیزورهای حریفان همگروه ایران نیز گرفته می شود که در نهایت ناشناخته ماندن ایران در جام جهانی نیز به نفع ما خواهد بود.



سخن پایانی اینکه این روزها همدلی و یک دل بودن خاصی در بین بازیکنان تیم ملی بسیار مشهود است و آنها فارغ از هر نوع باند و باندبازی رفتار صمیمانه ای با هم دارند و به نظر می رسد در صورتی که این یکدلی به زمین مسابقه نیز منتقل شود، از حالا باید منتظر کسب نتیجه ای شگفت انگیز از تیم ملی کشورمان در جام جهانی باشیم.