مهار مسی شانس زندگی من است

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی فردا اولین بازی خود را در جام جهانی ۲۰۱۴ برگزار می‌کند و بدون شک سیدجلال حسینی یکی از ارکان خط دفاعی ما مقابل نیجریه و دیگر رقبای ایران خواهد بود. دیروز فرصتی دست داد تا با این مدافع تیم ملی ایران صحبت کنیم.



* تیم ملی هم بالاخره به برزیل رسید. به نظرتان با آمادگی مطلوب به اینجا رسیده‌اید؟

- ما در آفریقای جنوبی اردوی خوبی داشتیم، نفرات کامل نبود، ولی حکایت در اتریش کمی فرق می‌کرد و به​مراتب بهتر از آفریقای جنوبی بود، چون نفرات ما تکمیل شد. قبول دارم که دیر به فکر جام جهانی افتادیم، اما اردوی اتریش خیلی کمک حالمان بود و با جرات می‌توانم بگویم با ۹۰ درصد آمادگی به برزیل آمده‌ایم و تا قبل از جدال با نیجریه، این رقم به صددرصد خواهد رسید. ما در برزیل با سه تیم از بهترین تیم‌های جهانی بازی داریم. آرژانتین هجومی​ترین تیم جام جهانی است، اما از کنار بوسنی هم نباید با بی‌تفاوتی عبور کرد. نیجریه‌ای‌ها هم که خطرناک هستند. آنها این شعار را مطرح کرده‌اند، هر چیزی را که مانع کامیابی‌شان شود، نابود می‌کنند. چنین سیستمی قطعا انگیزه زیادی دارد. بدیهی است هیچ کدام از بچه‌ها نمی‌خواهند دست خالی زمین را ترک کنند و همه دوست دارند خودی نشان بدهند تا تیم ملی موفق شود و فرصت لژیونر شدن پیدا کنند.



* برای مهار لیونل مسی چه باید کرد؟

- یکی از مواردی که کی روش در تمرینات قبلی بر آن تاکید کرده، ساختار دفاعی ماست؛ ساختاری که خودتان در بازی‌های تدارکاتی دیدید، چقدر بهتر از قبل شده است. مسی قطعا بزرگ‌ترین فوتبالیست دنیاست، اما آرژانتین شش مهره تهاجمی دیگر دارد که بزرگ‌ترین مدافعان دنیا را آزار داده‌اند.



* می‌گویند شما مامور مهار مسی هستید؟

- اگر این اتفاق رخ بدهد، شانس بزرگی فراهم می‌شود تا خودم را نشان بدهم. البته فراموش نکنیم دفاع باید ساختاری باشد و کی روش هم بارها روی آن تاکید کرده است. قرار نیست فقط مدافعان تیم ملی وظیفه دفاع کردن داشته باشند، بلکه همه تیم در این باره به هم کمک می‌کنند.



* بحثبر سر این است که کی روش بعد از جام جهانی می‌رود.

- با همه احترامی که برای مربیان قائلم، باید بگویم اگر کی روش برود، فوتبال ما چهار یا پنج سال از قافله پیشرفت عقب می‌افتد. خدمتی که او به فوتبال ما کرده بی‌نظیر بوده است. شما ببینید، خیلی‌ها می‌گفتند ما نمی‌توانیم مقابل کره جنوبی نتیجه تساوی بگیریم، اما با اندیشه‌های کی روش دو بار این تیم را مغلوب کردیم. همین الان نیز ایران تیم ناشناخته‌ای در جام جهانی است، اما همه مربیان به‌خاطر کارلوس کی روش از ما می‌ترسند.



* فکر می‌کنید جای چه کسانی در تیم ملی خالی است؟

- من مربی نیستم، اما دلم برای محمدرضا خلعتبری واقعا تنگ شده است. محمدرضا خیلی زحمت کشید اما به هر حال فوتبال گاه خیلی بی‌رحم است. من و شاید همه بچه‌های تیم ملی همواره به یاد خلعتبری هستیم.



* حرف آخر.

- درباره مهار مسی، آگرو و دی ماریا، فراموش نکنید کار باید به صورت جمعی باشد و با یکی دو بازیکن نمیشود آنها را گرفت. نمیتوانم صعودمان را پیشبینی کنم و نمیخواهم انتظارات از ایران بالا برود، اما دلم روشن است که در اینجا موفق میشویم. یکدلی و حفظ ساختار دفاعی میتواند عامل موفقیت ما در جام جهانی باشد.