پیروزی متوالی دو ست متوالی ایران برابر ایتالیا

به گزارش افکارنیوز، تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت ۱۸:۳۰ امروز جمعه در چارچوب هفت پنجم رقابتهای لیگ جهانی والیبال در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که ست های اول و دوم این بازی با برتری ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ تیم ایران خاتمه یافت.

اسلوبودان کواچ در شروع این بازی از ترکیب محمودی، معروف، قائمی، ظریف، موسوی، غلامی، میرزاجانپور و ظریف(لیبرو) استفاده کرد و مائورو بروتو هم در تیم ایتالیا از برتا، ویتوری، لانزا، بارانوویچ، جیووی و راندازو در شروع بازی استفاده کرد.

ایتالیایی‌ها با وجود اینکه تیم اصلی را به تهران نیاورده بودند شروع خوبی در ست نخست داشتند. هر چند دو تیم در امتیاز اول برابر شدند ولی دو اشتباه متوالی از میرزاجانپور در خط حمله دو امتیاز برتری را به مهمان داد. توپگیری خوب محمودی در انتهای زمین و اسپک همین بازیکن از پشت خط ایران را در امتیاز ۴ به ایتالیا رساند و پس از آن امتیاز سرویس میرزاجانپور و دفاع خوب موسوی ایران را به امتیاز شش رساند. دریافت‌های خوبی که تیم کشورمان در انتهای زمین داشت در نهایت ۸ بر ۵ ایران را در وقت اول استراحت فنی به دنبال داشت.

بازیکنان ایران روند خوب خود را ادامه دادند و حتی برتری ۱۲ بر ۷ را روی تابلو ثبت کرد که در این لحظه سرمربی تیم ایتالیا تقاضای تایم اوت کرد. ایتالیایی‌ها که روحیه لازم را در جو وحشتناک سالن آزادی نداشتند در این لحظات توان برابری با تیم کشورمان را نداشتند با این حال یک تک روی حرکت موسوی این تیم را امیدوار کرد به بازی برگردد چرا که فاصله کاهش یافت و نتیجه ۱۴ بر ۱۱ برای ایران روی تابلو ثبت شد. تیم ایران روی توپ‌گیری استثنایی ظریف و متعاقب آن دفاع موسوی برتری ۱۶ بر ۱۱ را در وقت دوم استراحت فنی به ثبت رساند.

ایتالیا با بازگرداندن سرویس و یک پوئن سرویس توسط برتا فاصله را کمتر کرد اما اسپک عالی موسوی و پوئن سرویس همین بازیکن باعثشد تا سرمربی ایتالیا تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کند با این حال موسوی بار دیگر پوئن سرویس گرفت. دفاع عالی غلامی برتری ۲۰ بر ۱۳ تیم ایران را منجر شد تا بروتو دومین تایم اوت خود درخواست کند. بعد از آن تغییری در روند دو تیم ایجاد نشد و ایران در پایان این ست ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

با شروع ست دوم این تیم ایران بود که با آبشار میرزاجانپور نخستین امتیاز را کسب کرد. دفاع روی تور ایران که در ست نخست عالی بازی کرده بود با دفاعی دیگر برتری ۳ بر یک تیم کشورمان را منجر شد و بعد از آن دریافت ناقص حریف باعثشد موسوی تیم ایران را به امتیاز چهارم برساند.

ایتالیایی‌ها که نمی خواستند تیم ایران فاصله بگیرد با یک دفاع روی تور خوب فاصله را کاهش دادند. میرزاجانپور با اسپک بدون دفاع خود سرویس را برگرداند و در نهایت امتیازی که معروف روی جای انداختن از حریف گرفت باعثشد تیم کشورمان در وقت دوم استراحت فنی ۸ بر ۴ از ایتالیا پیش بیفتد.

ایتالیا با دو امتیازی که روی اشتباه بازیکنان ایران گرفت به امتیاز ششم رسید ولی اسپک قائمی بازی را برگرداند و بعد از آن خودش هم با یک سرویس عالی ایران را به امتیاز ۱۰ رساند تا مائورو بروتو تقاضای تایم اوت کند. ایتالیا بعد از آن سه امتیاز متوالی گرفت که باعثشد فاصله دو تیم به دو امتیاز کاهش یابد و این بار نوبت کواچ بود که در امتیاز ۱۲ بر ۱۰ تایم اوت بگیرد. این تایم اوت شرایط را به سود ایران بازگرداند. آمدن عبادی‌پور به میدان و بازی خوب تیم کشورمان باعثشد تا در وقت دوم استراحت فنی برتری ۱۶ بر ۱۱ ایران ثبت شود.

در بازگشت دوباره دو تیم به میدان سرمربی ایتالیا روی یک امتیاز اعتراض زیادی داشت و بازی برای دقایقی قطع شد اما در نهایت داور رای خود را به سود ایران داد. بروتو وقتی برتری ۲۲ بر ۱۷ تیم ایران را روی تابلو امتیازات دید بار دیگر تقاضای تایم اوت کرد. تیم ایران در پایان این ست ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد تا یک امتیاز را پیش از شروع ست سوم به نام خود ثبت کند.