غائبان بزرگ کرش در تیم ملی چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی افکار در اين فهرست نامي از جواد نكونام ديده نميشود و طبق گفته عباس ترابيان سرپرست تيم ملي، نكونام به دليل برنامههاي باشگاهي در آينده به جمع مليپوشان اضافه خواهد شد. برنامه دقيق سفر به اتريش را بعدا از سوي كرش در سايت فدراسيون اعلام خواهد شد. نفرات دعوت شده عبارتند از:

دروازه‌بانان: سیدمهدی رحمتی(سپاهان)، شهاب گردان(ذوب‌آهن)، میثاق معمارزاده(فولاد) و علیرضا حقیقی(پرسپولیس)
مدافعان: خسرو حیدری، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی و احسان حاج‌صفی(سپاهان)، پژمان منتظری(استقلال)، محمد نصرتی(تراکتورسازی) و حسین ماهینی(ذوب‌آهن)
هافبک‌ها: آندرانیک تیموریان(تراکتورسازی)، علی کریمی(؟)، قاسم حدادی‌فر(ذوب‌آهن)، مصطفی سیفی و مهرداد پولادی(مس)، حمیدرضا عسگر و مازیار زارع(پرسپولیس)، میلاد زنیدپور(استیل‌آذین)، ایمان مبعلی(استقلال)، میثم بائو(شهرداری) و پژمان نوری(ملوان)
مهاجمان: هادی نوروزی(پرسپولیس)، محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی(ذوب‌آهن)، رضا نوروزی‌ و آرش افشین(فولاد)، کریم انصاری‌فر(سایپا)، سعید دقیقی(شهرداری) و مهرداد اولادی(ملوان)
محمد نوری، جباری و طالبی نیستند.

مطابق با تمام فهرست‌های اعلام شده برای تیم ملی، در لیست ۳۰نفره کارلوس کرش هم چند غایب سرشناس به چشم می‌آیند. محمد نوری هافبک خلاق پرسپولیس، مجتبی جباری هافبک بازیساز استقلال و فرشید طالبی مدافع میانی مقتدر ذوب‌آهن نفراتی هستند که عدم‌حضورشان در بین نفرات منتخب کرش در نوع خود عجیب می‌نماید.

غایبان آسیایی

نسبت به آخرین حضور تیم ملی در یک تورنمنت رسمی یعنی جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا، ۸نفر در فهرست نفرات کرش نیستند. در مورد نکونام که توضیح لازم داده شده، غلامرضا رضایی و مسعود شجاعی هم مصدوم هستند و ابراهیم‌ میرزاپور، محسن بنگر، فرشید طالبی، محمد نوری و محمد غلامی بنا به سلیقه کرش به تیم ملی دعوت نشده‌اند. البته این ۵نفر به همراه نکونام همگان در اردوهای تمرینی کرش در تهران حضور داشتند ولی فعلا خط خورده‌اند.

قرمز ۲برابر آبی

بیشترین تعداد بازیکن حاضر در تیم ملی را دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن دارد که ۵بازیکن از هرکدام در فهرست کرش دیده می‌شود. قهرمان جام‌حذفی یعنی پرسپولیس ۴بازیکن دارد در حالی که رقیب سنتی‌اش یعنی استقلال به عنوان نایب‌قهرمان لیگ همانند تراکتورسازی، مس، ملوان و شهرداری فقط ۲ملی‌پوش دارد. فولاد با ۳بازیکن همراه با سایپا و استیل‌آذین که هرکدام یک بازیکن دارند جمع ۲۹نفره دارای تیم را تشکیل می‌دهند. علی کریمی هم که بعد از اتمام قراردادش با شالکه فعلا تیم باشگاهی ندارد.

کرش مدافعانش را می‌شناسد

با نگاهي به تناسب نفرات دعوت شده توسط كارلوس كرش به اولين اردوي رسمي و خارج از كشور به نظر ميرسد با توجه به حضور ۸مدافع در اين فهرست، مرد پرتغالي شناخت لازم را در مورد مدافعان كسب كرده ولي در نقطه مقابل با دعوت از ۱۱هافبك و ۸مهاجم اينطور نشان ميدهد كه در مورد فاز تهاجمي و مردان ميانه ميدانش هنوز نتوانسته به جمعبندي نهايي برسد و به همين خاطر با تعداد نفرات زيادي به اردو ميرود تا شايد در اتريش بتواند گزينههاي اصلياش را بشناسد.