کی‌روش همه ایران را به چشم کفاشیان می‌بیند

به گزارش افکارنیوز، اصغر شرفی ابتدا در مورد برخی از انتقادهای تندی که در یکی دو روز اخیر علیه کی‌روش صورت گرفته است، گفت: هر فردی می‌تواند نظر بدهد و صحبت‌های هر شخصی براساس دانش و شعور اجتماعی اوست. من نمی‌توانم در مورد صحبت‌های دیگران نظر بدهم ولی می‌‌توانم نظر شخصی خودم را به زبان بیاورم. من فکر می‌‌کنم یک تاج گل روی زمین افتاده بود که ما فوتبالی‌ها نمی‌توانستیم آن را بلند کنیم ولی کی‌روش این تاج گل را بلند کرد و روی سرمان گذاشت. او نشان داد که فوتبال ایران هم می‌‌تواند توانایی خود را ارائه کند.

شرفی در مورد انتقادهای صورت گرفته از سبک بازی تیم ملی‌ خاطر نشان کرد: این سبکی که کی‌روش استفاده کرد سبک جدیدی نیست و در واقع یک سبک پایدار به شمار می‌آید. چنین سبک‌هایی معمولاً مُسکن هستند و نمی‌‌توانند به صورت طولانی بازدهی مثبت داشته باشند. شاید خیلی‌ها تمایل نداشته باشند در کار مربیگری از عملکرد همکار خود تعریف کنند ولی من با صراحت می‌گویم که بهمن فروتن ۳۰،۴۰ سال پیش همین سبک دفاعی را مقابل تیم من اجرا کرد.

شرفی خاطرنشان کرد: آن زمان مربی استقلال بودم و با هما بازی داشتیم که سرمربی‌اش یک جوان تحصیلکرده به نام فروتن بود. او تیمش را عقب کشید و یک گل به ما زدند، ما هم آن گل را به سختی جبران کردیم. در مجموع می‌‌خواهم بگویم که این سبک جدید نبود و آنقدر شهامت دارم که بگویم چنین شیوه‌ای را فروتن هم چند دهه قبل به عنوان یک مربی جوان به کار گرفت.

شرفی ادامه می‌ دهد: کی‌روش یک نظم و انضباط و یک روح ملی را به وجود آورد و به پیراهن تیم‌ ملی‌ قیمت داد. ما از لحاظ انفرادی تیم ضعیفی بودیم ولی کی‌روش توانست همه را با هم یکدل کند. برای من سؤال است بعضی‌ها که از رفتن او صحبت می‌‌کنند، چرا از رفتن علی کفاشیان حرف نمی‌زنند؟ چرا نباید مشکلات فوتبال ما به طور دقیق زیر ذره‌بین قرار بگیرد؟

شرفی در پایان گفت: کیروش همه ما یا بهتر است بگویم همه آنهایی که در این مملکت با فوتبال سروکار دارند را به چشم کفاشیان میبیند ولی ای کاش خیلی از واقعیتها برای او روشن میشد، واقعیتهایی که اگر کیروش به آن پی میبرد، به این نتیجه میرسید که فوتبال ایران هم شخصیتهای بزرگ، باسواد و توانایی دارد. متأسفانه در این سالها فدراسیون توسط افرادی مثل کفاشیان، نبی، آیتاللهی و خیلیهای دیگر اداره شده که معلوم نیست کجای این فوتبال بودند.