آپشنی‌که قرارداد استقلالی‌ها را میلیاردی می‌کند

به گزارش افکارنیوز، بهرام افشارزاده مدت‌هاست روی این موضوع تأکید دارد که سقف قراردادهای استقلال را تا سطح قابل توجهی کاهش داده است و این موضوع را یکی از افتخارات دوران مدیریت خود در استقلال می‌داند.



البته اگر این موضوع واقعیت داشته باشد و مدیرعامل آبی‌پوشان توانسته باشد در این بازار کاذب نقل و انتقالات با رقم‌های واقعی قراردادها را کاهش داده باشد کار بزرگ و ستودنی انجام داده و باید به او آفرین گفت که در این مدت کوتاه توانسته شرایطی را رقم بزند که بسیاری از مدیران عامل از انجام آن عاجز بوده‌اند.



ولی شنیده‌های ما حاکی از این موضوع است که قراردادها آپشن‌های ویژه‌ای دارد که به وسیله آن قرارداد آبی‌پوشان‌ تا سطح قابل توجهی افزایش می‌یابد.



این فاکتورها البته مورد تصویب هیأت‌مدیره است. چند وقت پیش صادق‌پناه مدعی شد که دست افشارزاده برای تمدید قرارداد با ملی‌پوشان باز است ولی سقف قراردادها نباید از مبلغ در نظر گرفته شده توسط سازمان لیگ بالاتر برود. این موضوع ثابت کرد که قرار است آپشن‌هایی به قرارداد آبی‌پوشان اضافه شود تا آنها برای تمدید قرارداد راضی شوند.



در همین خصوص باخبر شدیم در قرارداد داخلی چند بازیکن استقلال آمده است که اگر نیمی از بازی‌ها را به میدان بروند ۲۰۰ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت و به این شکل بازیکنان استقلال خیلی راحت می‌توانند این مبلغ را به قرارداد خود اضافه کنند.



البته در قرارداد نفراتی دیگر علاوه بر این ۲۰۰ میلیون، ۲۰۰ میلیون هم برای کسب سهمیه آسیا قرار داده شده که می‌تواند قرارداد این نفرات را با افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی روبه‌رو کند. این بازیکنان در صورت قهرمانی تیم نیز همانند سایر بازیکنان با افزایش ۱۰ درصدی قرارداد خود روبه‌رو خواهند شد.



اما نکته جالب توجه جایی است که شنیدیم اصلی‌ترین آپشن در قرارداد برخی بازیکنان سوای پاداش برای حضور پرتعداد در بازی‌ها و پاداش در صورت کسب سهمیه آسیایی، دریافت پاداش ۵ میلیونی در صورت هر برد استقلال است.



در حالی که تمام بازیکنان مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان را به عنوان پاداش برد استقلال دریافت می‌کنند، این نفرات که گفته می‌شود ۳ الی ۴ آبی‌پوش هستند پاداش ۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.



البته این بند قرارداد کاملا مخفی بماند زیرا افشارزاده اعتقاد داشت که در صورت لو رفتن آن جو نامناسبی در تیم به‌وجود خواهد آمد که سبب ایجاد حاشیه می‌شود.



البته این حق برای بازیکنانی که با اعمال نشدن بندهای قرارداد روبهرو میشوند محفوظ است که قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کنند و این موضوع نشان میدهد که افشارزاده فکر همهجای کار را کرده و در حالی که رقم ثبت شده در قرارداد بازیکنان متناسب و معقول است، خیلی اصولی و بدون زیر پا گذاشتن قانون و با مجوز هیأتمدیره، قرارداد ۴ الی ۵ آبیپوش را به رقمی نجومی میرساند.