پیروزی ایران مقابل هند و کسب مقام دومی

به گزارش افکارنیوز، در آخرین روز دور مقدماتی پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا که در ووهان چین در حال برگزاری است امروز و از ساعت ۹ تیم ملی کشورمان مقابل هند به میدان رفت که در پایان ۶۲ بر ۴۹ به پیروزی رسید.



مهمد بچیروویچ با ترکیب سامان ویسی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد.



هندی‌ها که در این تورنمنت نمایش خوبی را داشته و با شکست چین میزبان شگفتی ساز شده بودند در مقابل ایران هم همان طور که انتظار می‌رفت با انگیزه بالایی بازی را آغاز کردند.



برخلاف هندی‌ها تیم ملی کشورمان در ابتدای مسابقه برنامه خاصی از خود نداشت و پرتاب‌های بی هدف و توپ‌های از دست رفته در کوارتر اول و دوم زیاد بود و بچیروویچ هم همانند بازی‌های گذشته تعویض‌های پیاپی را در دستور کار خود داشت تا بازیکنان خود را آزمایش کند.



هندی‌ها در یک بازی برتر موفق شدند کوارتر اول را با نتیجه ۲۰ بر ۱۳ پیروز شوند، اما در اواسط کوارتر دوم هماهنگی بین بازیکنان کشورمان بیشتر شد و توانستند اختلاف را به حداقل برسانند و این کوارتر را ۱۳ بر ۹ به برتری برسند. در اواخر ۱۰ دقیقه دوم حامد حدادی که بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود پس از برخوردی که داشت، از ناحیه مچ پا مصدوم شد و به بیرون رفت.



در کوارتر دوم کاردوست جای حدادی وارد میدان شد. تیم ملی در این کوارتر با برنامه بازی را آغاز کرد و ضمن جبران امتیازات عقب افتاده بازی را در اختیار گرفت و از حریف پیش افتاد.



حدادی دوباره وارد میدان و در دفاع و حمله به خوبی بازی می کرد و امتیازات خوبی را هم کسب کرد و موجبات برتری ۲۲ بر ۷ در این کوارتر را برای ایران رقم زد.



در کوارتر چهارم نیز برتری از آن ملی پوشان کشورمان بود و هندی‌ها برخلاف کوارتر اول و دوم حرفی برای گفتن نداشتند و با خطاهای زیاد سعی می‌کردن بازیکنان کشورمان را متوقف کنند.



تیم ملی کشورمان در این کوارتر با حساب ۱۴ بر ۱۳ به برتری رسید تا بازی در مجموع ۴ کوارتر با نتیجه ۶۲ بر ۴۹ به سود ایران خاتمه پیدا کند.



ایران با کسب سه برد و یک باخت راهی مرحله دوم شد و باید منتظر شناخت نخستین حریف خود در این دور باشد.



۸ تیم حاضر در مرحله دوم فردا استراحت میکنند و مرحله دوم از پنجشنبه آغاز میشود.