تعجب فیفا از انتخاب بهترین بازیکن جام‌جهانی

به گزارش افکارنیوز، سپ بلاتر گفت که با توجه به شکست آرژانتین برابر آلمان در بازی فینال، انتظار نداشته است لیونل مسی جایزه توپ طلای آدیداس را به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۴ کسب کند.



بلاتر در پاسخ به سؤالی درباره واکنش وی پس از دانستن اینکه مسی قرار است توپ طلای جام جهانی را ببرد، گفت: باید سیاستمدارانه رفتار کنم یا نه؟ راستش من زمانی که دیدم مسی دارد از پله‌ها بالا می‌آید تا جایزه را بگیرد کمی تعجب کردم. از انتخاب مسی غافلگیر شدم.



بلاتر با تقاضا از رسانه‌ها برای احترام گذاشتن به رأی کمیته فنی فیفا به خاطر انتخاب مسی از پاسخ به این سؤال که چرا به رسانه‌ها اجازه داده نشده است در رأی‌گیری انتخاب بهترین بازیکن جام شرکت کنند، طفره رفت.



در همین حال والتر دی گرگوریو، سخنگوی فیفا اعلام کرد که این سازمان آماده است برای دوره بعدی جام جهانی فرایند انتخاب بهترین بازیکن تورنمنت را تغییر دهد.



وی اظهار داشت: بحثهایی در خصوص اینکه چه کسانی باید رأی بدهند صورت گرفته است. سیستم رأیگیری که در دورههای قبلی وجود داشت تغییر کرده است اما سیستمهای دیگری را هم میتوان در نظر گرفت. چیزی که هنوز باید مشخص شود ساز و کار رأیگیری است. ما آماده دریافت پیشنهادات هستیم.