ایران در چه شرایطی صعود می‌کند؟ + جدول

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی والیبال برزیل با شروع نامناسبی که در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ داشت، بسیار از طرفدارانش را نا امید کرد. آنها با اما و اگر، در روز آخر و پس از پیروزی مقابل ایتالیا توانستند به جمع ۶ تیم برتر لیگ جهانی اضافه شوند. همین تلاش و حرکت برزیلی‌ها نشان داد که این تیم همچنان در رقابت‌های جهانی، مهار نشدنی است. البته کارنامه این تیم در ۱۳ سال گذشته، این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.

سلسائو در سال ۲۰۰۱ به اولین قهرمانی خود در لیگ جهانی با برناردو رزنده، سرمربی فعلی خود رسید. آنها از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ سکوی اول لیگ جهانی را در قبضه خود داشتند. برزیلی‌ها همچنین در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نیز به مدال طلای WL رسیدند. شاگردان رزنده یک رکورد دیگر نیز با ۳ قهرمانی متوالی در مسابقات قهرمانی جهان سال‌های ۲۰۰۲،۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به نام خود ثبت کردند و امیدوارند که این در سال ۲۰۱۴ نیز به مدال طلا برسند. برزیلی‌ها ۲ قهرمانی در جام‌های جهانی ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ نیز دارند.


تیم ملی ایران از ساعت ۲۰ امروز(جمعه) در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس و در سال‌روز تولد ماندلا به مصاف تیم ملی برزیل می‌رود. برزیلی‌ها با توجه به پیروزی ۳ امتیازی روز گذشته(پنج‌شنبه) مقابل روسیه به نیمه نهایی لیگ جهانی صعود کردند و نتیجه این بازی، تیم دوم دوم صعود کننده از این گروه را مشخص خواهد کرد. بر خلاف هفته آخر مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال که صعود برزیل به جمع ۶ تیم برتر تا حدودی بستگی به ایران و نتیجه این تیم مقابل لهستان داشت، حالا صعود ایران به نیمه نهایی بستگی مستقیم به پیروزی مقابل برزیل دارد.

تیم ایران تنها در صورتی میتواند بالاتر از روسیه به نیمه نهایی لیگ جهانی صعود کند که برزیل را شکست دهد. در واقع کسب هر نتیجهای جز پیروزی برای ایران، شاگردان کواچ را از راهیابی به نیمه نهایی محروم میکند. تیم ملی ایران اگر ۳ بر ۲ نتیجه را به برزیل واگذار کند با روسیه هم امتیاز میشود ولی در این حال نیز، روسها با توجه به ست شماری بهتر (۴ ست برده و ۵ ست باخته) نسبت به ایران (۴ ست برده و ۶ ست باخته) به نیمه نهایی میرسند. تیم ملی والیبال ایران برای رسیدن به جمع تیمهای ایتالیا، آمریکا و برزیل در نیمه نهایی لیگ جهانی، محکوم به شکست دادن برزیل است.