بزرگترین بازندگان جام جهانی ۲۰۱۴

به گزارش افکارنیوز، بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با قهرمانی آلمان به پایان رسید و با وجود شکوفایی و درخشش بسیاری از بازیکنان اما عده‌ای دیگر با دست خالی رقابت‌های جام بیستم را ترک کردند.

در ادامه به بررسی بازندگان جام جهانی در میان تیم‌ها، مربیان و بازیکنان می‌پردازیم.

تیم‌ها:

نمایندگان آسیایی: بدون شک ۴ نماینده آسیا نتوانستند انتظارات فیفا را در جام‌جهانی برآورده سازند، این چهار تیم شامل ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا در مجموع ۱۲ بازی انجام دادند که در ۹ مورد بازنده میدان بودند.

آنان هیچ نتیجه پیروزی در این رقابت‌ها بدست نیاوردند و در حالیکه در جام‌جهانی ۲۰۱۰ حداقل دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، در جام بیستم تکرار نشد.

برزیل: تیم میزبان بازی‌های جام‌جهانی را خوب آغاز کرد اما در مرحله حساس نیمه‌نهایی ورق برگشت و فوتبال برزیل دچار از هم گسیختگی شد، شکست ۷ بر یک مقابل آلمان و سه بر صفر مقابل هلند بدترین نتایج بدست آمده توسط تیم ملی برزیل بود.

هندوراس: این تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ فقط ۳ بازی انجام داد که دو مورد از آن در فهرست بدترین بازی‌های جام قرار گرفت.

اسپانیا: قهرمان جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۰ حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

تیم ملی اسپانیا دارای ستارگان بزرگی بود اما این بازیکنان با تجربه و کهنه کار نتوانستند به خوبی با یکدیگر هماهنگ شوند و نتایج ضعیفی را بر جای گذاشتند.

بازیکنان:

رافا مارکز - بازیکن تیم ملی مکزیک با ۳۵ سال سن به سختی بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ را پشت سرگذاشت اما زمانیکه نتوانست پنالتی آرین روبن مهاجم تیم ملی هلند را بگیرد موجب حذف تیم ملی کشورش شد.

پپه - مدافع تیم رئال مادرید و تیم ملی پرتغال نتوانست کمکی به تیم ملی کشورش در رقابت‌های جام‌جهانی کند وی در بازی مقابل آلمان به دلیل خط بر روی توماس مولر کارت قرمز دریافت کرد و به آشفتگی تیم و شکست ۴ بر صفر آن کمک کرد.

لوئیس سوارز - مهاجم اورگوئه‌ای حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است وی در دیدار اروگوئه مقابل ایتالیا کتف کیه لینی را گاز گرفت و محرومیتی چهار ماهه برای خود به بار آورد.

خوان کامیلو زونیگا - بازیکنی که با خطای خشن موجب شکسته شدن مهره کمر نیمار ستاره جوان تیم ملی برزیل شد پس از این عمل به چهره‌ای منفور در جام‌جهانی ۲۰۱۴ نیز تبدیل شد.

مربیان:

فابیو کاپلو - مربی تیم ملی روسیه با وجود اینکه بیشترین دستمزد را در میان دیگر مربیان جام دریافت کرده است اما نتوانست بیشتر از یک امتیاز برای این تیم ملی کسب کند، در مدت حضور کاپلو با تیم ملی روسیه در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ روسیه مجموعاً ۷ بازی انجام داد که فقط در یکی پیروز میدان بود.

لوئیس فلیپه اسکولاری - این مربی آخرین مرتبه با حضور رونالدو، ریوالدو و ریوالدینیو در سال ۲۰۰۲ به قهرمانی رسید اما نتوانست این خاطره خوب را بار دیگر در سال ۲۰۱۴ تکرار کند.
اسکولاری مسئول شکست ۷ بر یک برزیل مقابل آلمان و شکست سه بر صفر مقابل هلند شناخته شد.