محرومیت استقلال از فعالیت نقل‌و‌انتقالاتی!

به گزارش افکارنیوز، ماجرای پیوستن یعقوب کریمی به استقلال در آخرین روز نقل و انتقالات و خارج کردن نام احمد جمشیدیان از فهرست آبی‌پوشان باعثحرف و حدیثهای زیادی شده است.



این اتفاق در حالی رخ داده که تمامی باشگاه‌ها تنها در یک ساعت مقرر می‌توانند قرارداد بازیکنان خود را در هیات فوتبال ثبت کنند اما ظاهرا باشگاه استقلال قرارداد جمشیدیان را به صورت یکطرفه فسخ کرده است و این مساله با نارضایتی این بازیکن صورت گرفته است.



برای رفع شبهه در این مورد با رضا عابدینی دبیر هیات فوتبال استان تهران تماس گرفته شد که این مکالمه عینا در زیر می آید:




**آقای عابدینی ظاهرا قرارداد یعقوب کریمی در هیات فوتبال تهران ثبت نشده درست است؟



اینگونه نیست. من ساعت ۱۷:۳۰ هیات را ترک کردم اما آقای شیرازی در هیات ماندند تا اگر بازیکنی باقی ماند قراردادش را ثبت کند.



** اینکه گفته می‌شود قرارداد کریمی نیمه‌های شب به ثبت رسیده صحت دارد؟



اینطور نیست و رسانه‌ها اشتباه نوشته‌اند! قرارداد کریمی دیروز بعد از ظهر ثبت شد.



‏* اشتباه نوشته‌اند؟! آقای عابدینی خبرنگاران شب گذشته تا نزدیک به ساعت ۲۱ در هیات فوتبال بودند و کریمی را ندیدند.



همانطور که گفتم کریمی دیروز عصر قراردادش را ثبت کرده است.



**مگر غیر از این است که یک باشگاه برای خروج از فهرست نام یک بازیکن باید فسخ قرارداد او را به هیات ارسال کند و در نهایت با رضایتنامه کتبی این بازیکن نام بازیکن دیگری را جایگزین کند؟



درست است اما لازم نبود باشگاه استقلال این کار را انجام دهد. آنها نامه فرستادند و گفتند نام جمشیدیان را از فهرست خارج می‌کنیم.



**پس رضایت بازیکنی که باید از فهرست خارج شود چه می‌شود؟



حتما او راضی بوده که باشگاه اسمش را از لیست خارج کرده است. وقتی نامه به دست ما رسیده یعنی او راضی بوده.



** اگر یک بازیکن راضی و قراردادش را هم فسخ نکند در آن صورت تکلیف چیست؟



در آن صورت آقای یعقوب کریمی ضرر می‌کند. چون او جزو سهمیه آزاد بازیکنان استقلال به حساب می‌آید. در صورتی که جمشیدیان نامه فسخ را امضا نکند و باشگاه استقلال هم نخواهد از سهمیه بازیکن آزاد خود استفاده کند در آن صورت قرارداد یعقوب کریمی با استقلال فسخ می‌شود.


طبق آئیننامه جدید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال یک باشگاه در طول یک فصل تنها میتواند قرارداد یک بازیکن را به صورت یکطرفه فسخ کند و در صورتی که قرارداد بازیکن دیگری به صورت یکطرفه از طرف باشگاه فسخ شود آن باشگاه به مدت یک سال از فعالیتهای نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد.