حاشیه نگاری از بازی های هفته نهم لیگ

به گزارش خبرنگار سرويس ورزشي افكار در پايان شب اول از هفته نهم ليگ برتر فوتبال نتايج مشخص شد و تيم هاي در جدول رده بندي بالا و پايين شدند. اما چيزي كه از اين بازي ها باقي ماند حاشيه آنها بود.

حاشیه دیدار نفت تهران و سپاهان اصفهان


مهاجم و دروازه‌بان سپاهان از سرمربی تیم نفت تهران برای حضور در میدان رخصت گرفتند.

رضا عنایتی و مهدی رحمتی پیش از آغاز مسابقه با دسته گل به سمت حسین فرکی سرمربی نفت رفتند و برای حضور در میدان از او رخصت گرفتند. رحمتی دسته گلی را هم به فرکی تقدیم کرد.

مسئولان ورزشگاه دستگردی به خبرنگاران اجازه ندادند با خودرو وارد ورزشگاه شوند و نمایندگان رسانه‌های گروهی مجبور شدند خودروهایشان را در ورزشگاه اکباتان پارک کنند.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی و عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ، امیر حاج رضایی، محمد رضا ساکت مدیرعامل سپاهان و ناصر پورمهدی از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه هستند.

در ابتدای مسابقه فقط حدود ۱۰۰ تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند که حدود ۳۰ نفر آنها طرفداران تیم سپاهان هستند.

هواداران تیم نفت با طبل تیمشان را تشویق می‌کنند.

بهمن طهماسبی مهاجم نفت که در ترکیب تیمش حضور ندارد پیش از آغاز مسابقه به سمت نیمکت سپاهان رفت و با امیر قلعه‌نویی خوش و بش کرد. او همراه فرزندش بر روی نیمکت تیم نفت نشست.

*سپاهان با پلاکاردی با این نوشته " قرآن شفابخش دل‌ها " وارد زمین شد تا به این ترتیب توهین به ساحت مقدس قرآن مجید را محکوم کند.

* مسئولان ورزشگاه دستگردی فهرستی از بازیکنان در اختیار خبرنگاران قرار نداده‌اند. داور چهارم که این شرایط را دید فهرستش را به خبرنگاران داد تا از آن رونویسی کنند.

ضمن اینکه آب اکثر صندلی‌های جایگاه خبرنگاران را فرا گرفته است تا دلخوری خبرنگاران از مسئولان برگزاری مسابقه و این ورزشگاه تکمیل شود.

*سپاهان با پیراهن سفید و نفت با پیراهن زرد بازی می‌کنند.

حاشیه دیدار ملوان و شاهین

چمن ورزشگاه تختی انزلی بیشتر شبیه علف‌های هرز است.

درحالی که از مدتی دیگر با فرا رسیدن فصل سرما و بارش باران و برف وضعیت چمن ورزشگاه تختی انزلی در معرض خرابی بیشتری قرار می گیرد، چمن این ورزشگاه از اکنون در معرض نابودی است.

در حال حاضر به جای چمن علف های هرز زمین را فرا گرفته اند. *

قبل از شروع بازی در مراسمی یاد و خاطره شهدای شهر انزلی گرامی داشته شد. همچنین مسئولان در سخنرانی هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند.

* هواداران شاهین با یک دستگاه اتوبوس از بوشهر به انزلی رفتند تا تیم خود را تشویق کنند.

* محسن مسلمان، علی جراح کار و بابک پورغلامی با مصدومیت روبرو شده و امروز در فهرست ۱۸ نفره ملوان قرار ندارند.

* کادرفنی ملوان به همراه پژمان نوری، مهرداد اولادی و هادی تامینی از حمید استیلی سرمربی شاهین استقبال کردند. سعید عزیزیان پس از پایان بازی شاهین و ملوان به دلیل اعتراض به داوری این مسابقه با حبیب الله شیرازی ناظر داوری این بازی به شدت درگیر شد که منجر به هل دادن دو طرف شد. برای غائله دادن به این درگیری ماموران نیروی انتظامی وارد عمل شدند اما عزیزیان با این افراد نیز درگیر شد در نهایت صادق صدیقی نماینده فدراسیون در انزلی دو طرف را از هم دور کرد.

* هواداران تیم شاهین که به شدت به داوری این مسابقه معترض بودند با بلندگو این اعتراض را بیان کردند.

* شماری از هواداران شاهین که از بوشهر به انزلی رفته بودند بین خود دچار اختلاف شده و با هم درگیر شدند.

حاشیه مس کرمان و تراکتورسازی

تعدادی از هواداران مس پس از تساوی تیم‌شان مقابل تراکتورسازی، خواهان بازگشت لوکا بوناچیچ به کرمان شدند. دیدار تیم‌های مس کرمان و تراکتورسازی تبریز از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه شهید باهنر کرمان در حضور بیش از ۵۰۰۰ تماشاگر برگزار شد.

*در ابتدای این دیدار عباس محمدی که سابقه حضور در مس کرمان را دارد به سمت نیمکت این تیم نرفت، اما علی علیزاده به سمت مرفاوی رفت و به خوش‌و‌بش با این مربی و سایر نیمکت‌نشینان پرداخت.

* در شرایطی که ۲ دقیقه از زمان این بازی گذشته بود، داور مسابقه متوجه شد که آمبولانس در ورزشگاه وجود ندارد و بازی به مدت ۷ دقیقه توسط داور متوقف شد. پس از حضور آمبولانس در ورزشگاه، داور دستور ادامه بازی را صادر کرد.

*در نیمه اول در شرایطی که بازی رو به پایان بود، داور مسابقه ۶ دقیقه وقت اضافه درنظر گرفت که این تصمیم مورد اعتراض تماشگران کرمانی قرار گرفت.

*در وقت‌های اضافه نیمه اول مس کرمان دست به تعویض زد و رسول کر جایگزین نبی‌الله باقری‌ها شد.

* محمد منصوری بازیکن مس پس از تعویض از بازی به نشانه اعتراض از حضور و نشستن روی نیمکت این تیم امتناع کرد.

*در پایان این دیدار تماشاگران مس که از تساوی خانگی این تیم مقابل تراکتور ناراحت بودند بر علیه موسوی مدیر این تیم شعار دادند.

*گروهی از هواداران مس با سر دادن شعارهایی خواستار بازگشت لوکا بوناچیچ به کرمان شدند

. * در دقیقه ۷۰ فراز کمالوند به دلیل اعتراض به داور از کنار زمین اخراج شد.

حاشیه دیدار استقلال و مس کرمان

ترافیک مربیان استقلال بر روی نیمکت، برخورد فردوسی پور با یک پیشکسوت استقلالی، جریمه برای مصاحبه با رسانه‌ها و … از مهمترین حاشیه‌های دیدار استقلال تهران و سایپای البرز بود.

دیدار تیم‌های استقلال و سایپا در حالی برگزار شد که برای تماشای این مسابقه بیش از ۲۵ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمده بودند. این بازی جذاب و تماشایی البته حواشی زیادی هم داشت که در زیر بدان اشاره می شود:

* ناصر حجازی یکی از تماشاگران ویژه دیدار استقلال - سایپا بود. رئیس کمیته فنی باشگاه استقلال پیش از ورود به ورزشگاه با عادل فردوسی پور روبه‌رو شد و گفتگویی دوستانه با مجری برنامه ۹۰ داشت که این روزها مورد غضب امیر قلعه نویی قرار گرفته است.

* پیش از آغاز مسابقه از جانبازان آسایشگاه ثارالله تقدیر شد. بازیکنان دو تیم سایپا و استقلال به یادگاران هشت سال دفاع مقدس چفیه و دسته گل اهدا کردند.

* در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی علاوه بر ناصر حجازی، علی فتح الله زاده، آرش کوشا، عزیزالله محمدی و تعدادی از بازیکنان دو تیم که جایی در فهرست تیم نداشتند، حاضر بودند.

* بازیکنان استقلال با تاکید مدیریت باشگاه در پایان دیدار امروز حق گفتگو با رسانه‌ها را نداشتند. آنها در صورت نقض این دستور هر کدام به مبلغ ۴۰ میلیون ریال جریمه می شدند.

* تعداد زیاد مربیان تیم فوتبال استقلال باعثشده تا روی نیمکت این تیم تدارکاتچی حضور نداشته باشد. در این شرایط هر کدام از مربیان تیم استقلال به نوبت نقش تدارکاتچی را ایفا کرده و به بازیکنان سرویس می دادند!

* تماشاگران، بازیکنان، مربیان و مسئولان دو باشگاه استقلال و سایپا، سازمان لیگ فدراسیون و… نیز همگام با سایر مردم کشور اهانت به قرآن مجید را محکوم کردند.

* از سوی روابط عمومی ورزشگاه آزادی به هر کدام از خبرنگاران حاضر در ورزشگاه یک جلد کلام الله مجید اهدا شد.

* در دقیقه 82 بازی عباس محمدرضایی با یکی از مدافعان تیم استقلال برخوردی شدید پیدا کرد که باعث خروج وی از زمین مسابقه شد. دیدار استقلال تهران - سایپای البرز با برتری 3 بر2 آبی پوشان تهرانی به اتمام رسید.