حجت الاسلام عليرضا عليپور دبير رسيدگي به تخلفات حرفهاي فوتبال در گفتوگو با فارس در مورد يقه سفيدهاي فوتبال و اينكه اين افراد چه كساني هستند اظهار داشت: برخي از پيشكسوتان و كارشناسنماها به فدراسيون و سازمان ليگ رفت و آمد دارند و به اتاق مسئولان ارشد فدراسيون و سازمان ليگ ميروند و با آنها روبوسي و احوالپرسي ميكنند.

وی اضافه کرد: این افراد در این آمد و رفت‌ها یا سؤال شفاهی از دبیرخانه فدراسیون، ‌ متوجه نتیجه پرونده برخی از مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها می‌شوند و بعد به سراغ فرد یا باشگاه مورد نظر می‌روند و می‌گویند ۵ میلیون تومان به من بدهید تا مثلا محرومیت شما را تقلیل بدهم زیرا من ارتباط خوبی با حوزه ریاست فدراسیون فوتبال دارم.

دبیر رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال عنوان کرد: از باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان می‌خواهیم که به این افراد توجهی نکنند و به آنها بها ندهند و در صورتی که با چنین افرادی که خیلی هم شیک پوش هستند برخورد داشتند مراتب را به حراست فدراسیون فوتبال یا مسئولان هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای اطلاع دهند.

عليپور تاكيد كرد: برخي از اين افراد كارت ويزيتهايي نيز چاپ كردهاند و خود را كارشناس داوري يا كارشناس مسايل مديريتي فوتبال معرفي ميكنند اما در واقع در فوتبال اخاذي ميكنند.