طومار اینترنتی برای اخراج اسرائیل از فیفا

به گزارش افکارنیوز، این درخواست که از دسامبر گذشته راه اندازی شده است، خواهان اخراج این رژیم از نهاد حاکم بر فوتبال جهان است تا این رژیم حقوق انسانی فلسطینی ها و قوانین بین المللی را رعایت کند.

برگزارکنندگان این طومار اینترنتی خاطر نشان کردند که فلسطین از سال ۱۹۶۷ تاکنون تحت اشغال وحشیانه نظامی است و بیش از ۵۰ قانون تبعیض آمیز علیه فلسطینی های داخل سرزمین های اشغالی وجود دارد.

این طومار اینترنتی بیان می دارد: هنگامی که سازمانهای متنفذ ورزشی در برابر بی عدالتی به این بزرگی سکوت می کنند، با آنها همدست هستند.

این طومار می افزاید: اشغال فلسطین با محدودیت در رفت و آمد بازیکنان میان غزه و کرانه باختری و خارج از این کشور برای شرکت در مسابقات بین المللی به فوتبال آنها لطمه می زند و واردات تجهیزات مهم ورزشی را محدود می سازد. بازیکنان همچنین مورد آزار و اذیت قرار گرفته و کشته می شوند

به گفته مسئولان پزشکی فلسطین، عاهد زقوت ملی پوش سابق فلسطین در اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه کشته شد.

به گفته همسایگان و پزشکان او در خواب کشته شده است و به هیچ حزب سیاسی خاصی تعلق نداشته و هیچ گاه دیدگاههای سیاسی خود را ابراز نکرده است.

ماه گذشته نیز، چند کودک خردسال ۱۱،۱۰، و ۹ ساله در حالی که در ساحل غزه مشغول بازی فوتبال بودند، در اثر بمباران رژیم صهیونیستی کشته شدند.

این طومار اینترنتی از فیفا خواسته است برای هشدار به اسرائیل به این تحریم بپیوندد.

فیفا عضویت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی را طی سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۲ به تعلیق درآورد. این اقدام به فشارهای بین المللی برای پایان دادن به آپارتاید کمک کرد. به همین علت این درخواست از فیفا می خواهد فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی را تعلیق کند.