کفاشیان: باید با صادقیان برخورد شود

به گزارشافکارنیوز،علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه ورزش و مردم درباره انتخابش به عنوان رئیس کمیته تغییر ساختار AFC گفت: این سیاستی است که هم فیفا و هم AFC در نظر گرفته، گروه پنج نفره مشخص شده‌اند و قرار است اطلاعات تمام کمیته‌های مختلفی که تصمیم سازی می‌کنند را بگیرند و ما بازبینی مجدد داشته باشیم تا اگر اصلاحاتی نیاز است انجام داده و به هیأت‌رئیسه AFCپیشنهاد دهیم. AFC می‌خواهد یک فیلتر نظارتی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ما به سمتی نمی‌رویم که برای دبیرکلی، نایب‌رئیسی و ریاست کاندید شویم، اظهار داشت: یازده نفر از اعضای فدراسیون ما عضو کمیته‌های مختلف هستند و ما سال آینده برای نایب‌رئیسی تلاش می‌کنیم. باید شرایط هم فراهم شود.

کفاشیان درباره اینکه نمی‌خواهید همانند AFC تغییر ساختاری در فدراسیون فوتبال داشته باشید، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم آسیا را هم مانند فدراسیون خودمان کنیم! آئین‌نامه انضباطی و اخلاقی فدراسیون ما با فیفا مطابقت پیدا کرده ما هم تغییراتی داریم تا در مجمع بعدی مشکلی پیش نیاید.

*ما بی‌گناهیم!

رئیس فدراسیون فوتبال، درباره معافیت‌های تقلبی عنوان کرد: این موضوع به باشگاه برمی‌گردد اما آنها سیستمی ندارند که ببینند همه چیز درست است یا نه باید سیستمی تعریف شود تا معافیت‌های نظام‌وظیفه و سازمان مالیات استعلام گرفته شود زمانی که ما می‌خواستیم جایی استخدام شویم سوءپیشینه می‌گرفتیم باید بخشنامه کنیم تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود. این موضوعات در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تعریف نشده اگر شکایتی شود ما پیگیری می‌کنیم. این مسائل باید در مرجع خودش بررسی شود ما بی‌گناهیم!

کفاشیان درباره اینکه نصیرزاده گفته هیچ‌کس حق ندارد علیه داوری قبل از بازی اعتراض کند در این صورت محرومیت یک ماهه خواهد داشت، گفت: این آئین‌نامه انضباطی است که قطعاً باید در رکن قضایی ما بررسی شود اما کسی نمی‌ترسد.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که در جهان چنین محرومیت‌هایی وجود ندارد و ما شاهد اعتراض مربیان مانند کی‌روش به داوری بودیم اظهار داشت: چندباری که اعتراض کردیم ما محروم شدیم، فیفا از ما می‌خواهد اعتراضات را به صورت مستند و مکتوب ارائه کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش تصریح کرد: با او صحبت کردیم دیروز متنی را برای قرارداد به ما فرستاده است او چند روز از مرخصی‌اش مانده حالا باید ببینیم قرار است بیاید قرارداد را امضاء کند و بعد برود؟ من فردا با او صحبت می‌کنم. ۹۰ درصد قرارداد ما با کی‌روش نهایی شده و او برنامه‌هایش را داده تا کارش را شروع می‌کند.

*نسبت به مرخصی کی‌روش سخت نگرفتیم

وی در پاسخ به این سؤال که کی‌روش از ۲۰ تیرماه از ایران رفته چرا بر نمی‌گردد، گفت: او با سازمان لیگ برنامه‌هایش را مطرح کرد الآن هم برای هماهنگی اردو در اروپا و آفریقای جنوبی تلاش می‌کند. برای لیگ هم افرادی را مشخص کرده تا بازی‌ها را زیر نظر بگیرند، ما هم به او سخت نگرفتیم.

کفاشیان در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه آیا کی‌روش ماهانه پول می‌گیرد و قرارداد او تا جام ملت‌های آسیاست یادآور شد: او هر سه ماه یک بار حقوق می‌گیرد قرارداد م اهم تا پایان جام جهانی است. اگر به جام جهانی رفتیم تا پایان بازی‌ها اگر نرفتیم کارش تمام می‌شود.

کفاشیان همچنین درباره جام ملت‌های آسیا و اینکه چند درصد شانس قهرمانی داریم، گفت: ما خیلی از کره و ژاپن بالاتر نیستیم. شاید مساوی باشیم. در حال حاضر برای تیم امید در بازی‌های آسیایی و همزمانی آن با لیگ مشکل داریم چون باشگاه‌ها بازیکن نمی‌دهند اما برای تیم ملی چنین مشکلاتی را نداریم چون تعطیلات مشخص شده است. ما به کی‌روش گفته‌ایم هم به قهرمانی جام ملت‌های آسیا و هم حضور در جام جهانی فکر کند. جام جهانی آینده برای ما بسیار مهم است.

کفاشیان درباره حرکت روز گذشته پیام صادقیان که منجر به اخراج این بازیکن از بازی با فولاد شد، گفت: این حرکت پسندیده نیست. باید حتماً با این بازیکن برخورد شود چرا که نباید فوتبالیست‌های ما فکر کنند چون شاخص هستند هرکاری می‌توانند انجام دهند و باید با این بازیکن برخورد شود تا سایرین دیگر سراغ چنین رفتاری نروند.

وی درباره سقف بودجه باشگاه‌ها که شائبه‌ برانگیز شده، خاطرنشان کرد: فعلاً و بر اساس صحبت‌هایی که انجام شده ارزیابی‌هایی انجام داده‌ایم اما در هیأت رئیسه سازمان لیگ که خود من هم عضو آن هستم یکسری تنبیهات در نظر گرفته شده تا با متخلفان برخورد شود و باید سیاست‌های سازمان لیگ اجرایی گردد و اگر مدیرعاملی تخلف کرده باشد باید با او برخورد کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد انتقاداتی که به انتخاب پدیده لیگ در مراسم برترین‌ها شده افزود: سازمان لیگ برای انتخاب برترین‌ها از اهالی فوتبال و اصحاب رسانه نظرسنجی کرد و همه کاندیداها به یکدیگر نزدیک بودند و اینطور نیست که اگر کسی انتخاب شد بگوییم او از بقیه بهتر بوده بلکه این یک انتخاب نمادین است و مهم نفس کار است. به نظرم باید سال بعد بدترین‌های لیگ را هم انتخاب کنیم!

کفاشیان همچنین درباره درگیری قلعه‌نویی با نکونام و اینکه قلعه‌نویی گفته شما سفارش کردید نکونام به استقلال برود، گفت: نه اینطور نیست، پارسال نکونام قرار بود به تراکتورسازی برود او با علی فتح‌الله‌زاده به فدراسیون آمد. فتح‌الله‌زاده گفت می‌خواهیم او را بگیریم لطف کن به قلعه‌نویی زنگ بزن من هم زنگ زدم و گفتم شما هم از این موضوع حمایت کنید.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات محسن قهرمانی که گفته بود در جلسه داوری فیلم غیراخلاقی پخش شده، گفت: من پرسیدم فیلم غیر اخلاقی نبوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که مسئول حراست فدراسیون فوتبال هم گفته چند نفری این موضوع را تأئید کرده‌اند، اظهار داشت: حالا جریان چه بوده است؟

کفاشیان درباره اینکه مهمترین آرزوی شما تا پایان سال چیست، خاطرنشان کرد: ما دو هدف داریم، تیم امید که برای مقدماتی المپیک تلاش می‌کند و گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ که بتوانیم آن را از امارات بگیریم. گرفتن میزبانی تحول بزرگی در فوتبال ایجاد می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره مشکلات مالی فدراسیون گفت: خیلی مشکل داریم و چیزی در دست نداریم، ‌اما جلو می‌رویم.