از مشکلاتم در تیم می توانم یک کتاب بنویسم

به گزارش افکارنیوز، علی دایی یکی از مهمانان تلفنی برنامه دوشنبه شب ۹۰ بود. او از محرومیت در نظر گرفته شده برای پیام صادقیان شروع کرد و گفت: «سال قبل صادقیان با یک جلسه محرومیت خوب شد و دیگر آن رفتارها را تکرار نکرد. رفتار او در بازی با فولاد قابل توجیح نبود. ما خودمان قبل از کمیته انضباطی پیام را برای کارش جریمه کردیم چون کارش غیر ورزشی بود و به تیم ما لطمه زد. همین جا از داور بازی آقای اکبریان عذرخواهی می کنم اما تیم دو بر هیچ عقب بود که یک هند اتفاق می افتد و داور نمی بیند، بعد او به داور اعتراض می کند و توهین هم نمی کند اما اخراجش می کنند. این ها دلیل آن حرکت است.»



وی افزود: «داور کنار چرا کمکی به داور وسط نکرد؟ چرا داور کنار پرچم نزد هند بگیرد؟ او اگر این کار را می کرد، هیچ یک از این اتفاقات نیفتاد. البته تصمیم بعدی پیام اصلا قابل قبول نیست اما با برخورد قهری نمی توان این رفتار ها را کنترل کرد. پیام بازیکنی است که می تواند در تیم ملی بازی کند. پیام سابقه داشته بازیکنان را با آرنجش بزند درست اما دیگر که این کار را نمی کند. ولی ما می گوییم چرا همه سخت گیری ها برای بازیکن ماست و برخوردهایی دوگانه دارند؟»



اما او سال قبل هم بارها رفتار خشنش را تکرار کرده بود، دایی اما از داوران درباره رفتارهای بازیکنش گلایه دارد: «باید همان پارسال بیشتر پیام را جریمه می کردند. اگر داوران وسط یک یا چند بار برای آرنج هایی که می زد، او را اخراج می کردند، این اتفاقات تکرار نمی شد.»



او درباره اینکه سال قبل از دخالت عادل فردوسی پور در محرومیت صادقیان گلایه کرده بود و این مجری را داروغه خوانده بود هم گفت: «من آن موقع هم گفتم چرا فقط خطاهای پیام را نشان دادید؟ قبل از آن هم خیلی ها آرنج استفاده کردند. ما خودمان آن زمان فکر می کردیم پیام صادقیان ۳ جلسه محروم می شود. اگر هم به شما گفتم داروغه، برای این است که باید از بازیکنم دفاع می کردم. ولی شما باید همه بازیکنانرا نشان بدهید. اول شما روی پیام زوم کردید، بعد نوبت آندو تیموریان شد.»



دایی در ادامه بحثرا به کارت های معافیت کشاند: «الان همین سر پرونده کسانی که عذر می خواهم سرباز بودند، شما اصلا پرداختید که منشاء این اتفاق کجا بوده است؟ من می پرسم شما رفتید ببینید این مسئله تو کدام تیم بوده است؟ چطوری می شود از یک تیم ۵ یا ۶ نفر از این نوع کارت می گیرند. شما خیلی از مسائل را عنوان نمی کنید. مثلا حسین ماهینی زمانی که تو استقلال اهواز بوده برایش یک مسائلی پیش آمده بوده. تا پسر مدیرعامل هم برایش از همین کارت ها گرفتند، چه برخوردی با این مسئله کردند؟ این منشاء اتفاق یک تیم بوده است و باید با آن برخورد می شده است.»



البته فردوسی پور دلایل خودش را داشت درباره این پرونده که یک برنامه تلویزیونی در سکوت نهادهای اجرایی و نظارتی نمی تواند حکم بدهد که دایی گفت: «مگر من می گویم شما حکم بدهید؟»



او سپس در جمع بندی حرف هایش درباره صادقیان گفت: «برخورد قهری شما فکر می کنید اثر دارد؟ راه حل این است که سه ماه محرومش نکنید، یک کمکی بکنید، او ۳ ماه بازی نکند من برایش جانشین دارم اما این تصمیمات هیچ کمکی به فوتبال ما نکرده است. مدام می گویید او سابقه از سال قبل داشته. می گویید سال قبل هم محروم شده اما آرنج چه ربطی دارد به هل دادن داور؟ ببخشید این ها جدا از هم هستند و برای یک هل ساده که نباید سه ماه محرومیت در نظر گرفت.»



در ادامه عادل فردوسی پور از دایی پرسید که چرا در انگلیس پائولو دیکانیو برای برخوردی مشابه ۱۱ جلسه یعنی همین ۳ ماه محروم می شود؟ دایی که به نظر می رسید مشاورانش به او نکاتی گفته اند، ابتدا گفت: «البته این ماجرای داروغه که چند بار به آن اشاره کردید را من درباره به آرنج زدن های پیام نگفته بودم. به بحثقلیون ها و تیم امید ربط داشت. تازه شما هل دادن پیام را با هل دادن دی کانیو یکی می کنید؟ دی کانیو داور گردن کلفت را طوری هل داد که پرت شد رو زمین. اصلا فوتبال انگلیس را با ایران یکی می کنید؟»



او سپس واژه ای را می گوید که کاملا مشخص است با مشاورینش هماهنگ کرده: «ما باید برخورد هدایتی گرم داشته باشیم. اگر ما بتوانیم تصمیمی بگیریم که هم جریمه باشد و هم هدایت، خیلی کمک کننده است.»



بخش دوم گفتگوی دایی اما ربط داشت به ماجرای هیات مدیره. موضع دایی حمایت از رحیمی و انتقاد از سیاسی رئیس هیات مدیره تیم بود.



او در این باره گفت: «من از روزی که تیم شروع کرد به تمرینات، اصلا مصاحبه نکردم و خواستم آرامش داشته باشیم. ولی جناب آقای سیاسی اقلا ۲۰ برابر من مصاحبه کردند. الان در این برهه از زمان تیم ما نیاز به آرامش و حمایت دارد. خیلی از بازیکنان ما رفتند ولی من حرفی نزدم و الان هم جای گفتن دلایلش نیست. اما تیم من آرامش می خواهد. بعد برد که همه " به به " می گویند. بعد از برد که تیم کسی را نمی خواهد. تیم بعد از باخت نیاز به آرامش دارد. هیات مدیره محترم باید این کمک را بکند. آقای خواجه وند سخنگوی تیم ما هستند و اگر نیاز به مصاحبه باشد ایشان بهتر است حرف بزنند.»



دایی ادامه داد: راستش من خیلی از اعضای هیات مدیره را ندیده ام. ولی اگر کسی با علی دایی یا رحیمی اگر مشکل دارد، نیاید کاری کند که به پرسپولیس ضربه بخورد. من از روز اول خیلی مشکلات داشتم اما حرفی نزدم، از مشکلاتم در تیم می توانم یک کتاب بنویسم. یک روز اعضای کمیته فنی راجع ما حرف می زنند، کلا بحث زیاد است. کمیته فنی هر جای دنیا که باشد دست راست مدیرعامل است. کمیته فنی باید مشاوره بدهد نه اینکه در مسائل فنی دخالت کند. ببینید اگر وظایف تفکیک شده باشد کسی در کار دیگری دخالت نمی کند، من کار فنی می کنم. بقیه هم کار مدیریتی. البته از آقای رحیمی تشکر می کنم.