به گزارش افکارنیوز، در سال ۱۳۴۸(۴۵ سال قبل) مضروب ساختن داور، بی احترامی با انجام رفتارهای خشن فیزیکی، هل دادن داور و … شروع شد و در این عرصه اتفاقاتی از سوی فوتبالیست های ما در داخل و خارج رخ داده که متنوع است و ما تنها برخی از مهمترین رفتارهای زشت مورد اشاره را با هم مرور می‌کنیم:

۱. عزیز اصلی:

۲ سیلی از هنرپیشه فیلمفارسی، یعنی عزیز اصلی، خاطره ساز شد، او هر ۲بار با پیراهن پرسپولیس داوران را زد. سیلی سال ۴۸ او به ابوالقاسم حاج ابوالحسن و سیلی سال ۴۹ به ارشد برازنده، هر ۲ بار برابر استقلال(تاج سابق) بود. عزیز اصلی در سینمای ایران بازیگر فیلم های فاتحین صحرا، پلی به سوی بهشت، پنجه آهنین، تونل، کشتی نوح، بی عشق هرگز، خداحافظ تهران و مامور دوجانبه …

۲. منصور پورحیدری:

مدیر فنی استقلال هم سابقه دار است … سال ۴۸، سیلی به سعید صدری! البته او از خوش اخلاق ترین مردان فوتبال ماست.

۳. رضا نعلچگر:

در بازی استقلال تهرانجوان سال ۱۳۶۱، رضا نعلچگر به رحیم عباسقلی داور خوب آن زمان سیلی زد و ۶ماه محروم شد. او که بازیکن تیم‌ملی‌ بود، بعدها تیم‌ملی‌ را از دست داد.

۴. علی گیوه‌ای:

دروازه‌بان‌ راه‌آهن که کاپیتان این تیم بود در بهار سال ۱۳۵۶، یک سیلی به داور خوب بازی رشید حسن زاده زد. او به مدت یک سال از حضور در رقابت ها محروم شد.

۵. مرتضی کرمانی و مجتبی محرمی:

در دقیقه ۹۰ بازی ایران و ژاپن در جام ملت های ۱۹۹۲ آسیا، وقتی ایران با گل مشکوک ژاپنی ها در آستانه حذف بود، جمال الشریف داور دیدار نادر محمدخانی را اخراج کرد و بازیکنان خسته و عصبانی ما را عصبانی تر کرد. همه دور داور را گرفتند. محرمی به سابق جمال الشریف لگد زد و مرتضی کرمانی گردن او را با ناخن هایش خراش داد. حق این ۲ محرومیت یک ساله بود اما همراه این ۲نفر، فرشاد پیوس هم یک سال محروم شد.

۶. مسعود غفوری‌های اصل:

بازی تاریخی ۳۰ دی ۷۳، پر از حرف و حاشیه و فحش و لگد بود اما در آن بازی تنها یک نفر داور را زد! وقتی ابهران خطا روی پیوس را پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد؛ مدافع جوان استقلال به سوی داور رفت و با ۲ دست به سینه داور کوبید اما در اوج استرس و التهاب هیچ تصمیمی مبنی بر جریمه او نگرفت!

۷. حمید استیلی:

در یک خطای کمتر دیده شده! در دیدار پرسپولیس بانک ملی در لیگ هشتم حرفه ای، در اردیبهشت ۷۸، سیامک بخشی داور دیدار را هل داد.

۸. علی کریمی:

در بهمن سال ۱۳۷۷، در تورنمنت دان هیل ویتنام علی کریمی به داور ژاپنی لگد زد و او هم یک سال دچار محرومیت شد.

۹. مجید جلالی:

حسین عسگری در دیدار سال ۶۸ پرسپولیس وحدت مور هجوم مجید جلالی، سرمربی جوان وحدت قرار گرفت، هر چند جلالی به صورت مستقیم عسگری را نزد اما یکی از دوستان خود را که قصد میانجی گیری داشتند را هل داد و او در برخورد با عسگری موجب برهم خوردن تعادل عسگری شد.

۱۰. پیام صادقیان:

شاخ به شاخ شدن پيام صادقيان با اکبريان شدت عمل کمتري نسبت به ساير موارد داشت اما قانون مجازات.