به گزارش افکارنیوز، پرونده بازی‌های هفته سوم لیگ برتر با انجام ۳ دیدار بسته می‌شود و دو تیم فوتبال پرسپولیس و ذوب‌آهن در دیداری حساس به مصاف هم می‌روند.

** پرسپولیس – ذوب‌آهن؛

تیم فوتبال پرسپولیس روز جمعه ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان است.

این بازی یکی از پرتماشاگرترین بازی‌های این هفته است جایی که پرسپولیس باید مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی صف‌آرایی کند.

نبرد تاکتیکی گل‌محمدی و علی دایی دیدنی است، دو مربی پرسپولیس که البته وضعیت هر دو در لیگ برتر از نظر نتیجه‌گیری یکسان است و فقط یک امتیاز از دو بازی اول گرفته‌اند.

پرسپولیس کار سختی بدون پیام صادقیان دارد، صادقیان محروم است مهدی دغاغله هم‌چنان مصدوم است و حسین ماهینی هم هنوز تکلیفش برای حضور در میدان مشخص نشده است.

ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس هفته پرحاشیه‌ای را سپری کرد، از اختلاف مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره گرفته تا اولتیماتوم به دایی که البته همه اینها تکذیب شد، با این حال علی دایی اگر بتواند اولین برد را در لیگ چهاردهم به دست بیاورد، می‌تواند خودش و تیمش را از زیر فشار انتقادها نجات دهد.

گل‌محمدی هم باید در این مسابقه نتیجه بگیرد زیرا او مدیر عامل باشگاه به نوعی تحت فشار هستند، از نکات جالب توجه این بازی این است که گل‌محمدی و علی دایی هر دو به دلیل اعتراض به داوری جریمه مالی شده‌اند البته گل‌محمدی ۲ میلیون و دایی ۵ میلیون جریمه شدند.

قاسم دهنوی و محسن مسلمان دو بازیکن فصل قبل پرسپولیس چهره‌های ویژه این بازی هستند.



نگاهی به تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و ذوب‌آهن در ادامه خواهیم داشت: تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس تاکنون ۵۰ بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

پرسپولیس ۲۵ برد داشت، ذوب‌آهن ۹ بار از سد پرسپولیس گذشته است و ۱۶ بازی هم به تساوی انجامیده است.

پرسپولیس ۸۳ بار دروازه ذوب‌آهن را گشوده است و تاکنون ۵۳ گل نیز از ذوب‌آهن دریافت کرده است.

این دو تیم ۲۶ بار در لیگ برتر با هم بازی کرده‌اند که پرسپولیس ۱۰ بار پیروز شده است، ذوب‌آهن ۷ بار برتری رسیده و ۹ بازی هم به تساوی رسیده است، پرسپولیس ۳۸ گل به ذوب‌آهن زده و ۳۲ گل هم دریافت کرده است.

نکته قابل توجه این است که این دو تیم در حالی در هفته سوم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که پرسپولیس در ۶ فصل اخیر و طی ۱۲ دیدار مقابل این تیم شکست نخورده است.

نکته دیگر همین این است که ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر فقط یک بار پرسپولیس را درتهران شکست داده است که آن بازی در سال ۸۱ و در ورزشگاه تختی برگزار شد.

تورج حق‌وردی به همراه بابک داوری، تورج عیوض‌محمدی و بیژن حیدری قضاوت این دیدار را برعهده دارند.

** استقلال خوزستان – نفت تهران؛

تیم‌های استقلال خوزستان و نفت تهران از ساعت ۱۹:۲۵دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم می‌روند.

استقلال خوزستان در حالی به مصاف نفت تهران می‌رود که هفته گذشته در دقایق پایانی نتیجه را به حریفش استقلال تهران واگذار کرد.



عبدالله ویسی، که در دقیقه ۹۱ سه امتیاز را از دست داد، دوست ندارد بعد از باخت به امیر قلعه‌نویی مقابل یک مربی استقلالی دیگر بازنده شود.

در مقابل تیم نفت تهران هم هفته‌ی گذشته مقابل راه‌آهن شکست خورد، علیرضا منصوریان هنوز نتوانسته با نفت به پیروزی برود و این هفته دیدار حساسی مقابل تیم استقلال خوزستان دارد.

محمد ملکی، به همراه رضا سخندان، فرهاد مروجی و روح‌الله شریفی قضاوت این دیدار را برعهده دارند.

** تراکتورسازی – ملوان؛

تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و ملوان انزلی ساعت ۱۸ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم می‌روند.

تراکتورسازی هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رسید و ملوان هم در مقابل صبای قم همین نتیجه را گرفت.

تراکتورسازی برای اینکه نشان بدهد در این فصل هم جزو مدعیان است چاره‌ای جز شکست دادن ملوان ندارد البته در رسانه‌ها، حاشیه‌ها و شایعه‌های زیادی برای تراکتورسازی ساخته شد.

از درگیری در رختکن تا دعوا بر سر بازوبند کاپیتانی سرخ‌پوشان، که بازیکنان تمام این شایعات را تکذیب کردند و اکنون باید در میدان هم به هواداران بی شمارشان نشان دهند که تیمی متحد هستند و فقط برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند، ملوان هم در این بازی به احتمال فراوان مازیار زارع را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و باید دید در غیاب کاپیتان ملوانان باز هم در ساختار دفاعی مقتدر هستند یا نه؟

احمد صالحی به همراه علی میرزابیگی، حسین رحیمیپور و محمدحسین ترابیان این دیدار را قضاوت میکنند.