ادعای استقلالی ها درباره تصمیم مشکوک داور!

به گزارش افکارنیوز، حمله پیام صادقیان با داور دیدار مقابل فولاد آنقدر بد بود که جای هیچ حرفی باقی نماند. همه کارشناسان معتقد بودند او باید جریمه شود. اما نکته‌ای که پرسپولیسی‌ها به آن اشاره داشتند و تا حدودی نیز صحیح است، نقش داور در شروع این جریانات است. آنها سوال می‌کردند اگر داور اشتباه اول را انجام نمی‌داد و خطای هند را اعلام می‌کرد و سپس اشتباه دوم را مرتکب نمی‌شد و به پیام کارت زرد نشان می‌داد، این حرکت از سوی پیام مشاهده می‌شد؟


بررسی موضوع از این زاویه موجب شد خیلی‌ها که حرکت پیام را زشت می‌دانستند، کمی بازتر به موضوع نگاه کنند.


حالا اما اتفاقی دیگر رخ داده. فغانی شب گذشته اشتباهی فاحش داشته و این بار صدای استقلالی‌ها درآمده است.


خلعتبری با تیزهوشی از داور پنالتی گرفت و اکثر کارشناسان داوری در گفتگو با بانک ورزش اعلام کردند این صحنه پنالتی نبوده. حالا استقلالی‌ها در شبکه‌های مجازی دست به اعتراضات گسترده زده‌اند و معتقدند کمیته داوران اشتباه بازی با پرسپولیس را اینگونه جبران کرده و برای اینکه دل هواداران تیم قرمزپوش را به دست بیاورد، به تیم آبی‌پوش هم ظلم کرده است.


باید دید واکنش کمیته داوران به این موضوع چه خواهد بود. طبق قوانین داوری، اشتباه تاثیرگذار داور که باعثتغییر در نتیجه بازی شود باید با جریمه همراه باشد و این جریمه می‌تواند محرومیت داور از قضاوت ۴ دیدار باشد.


یعنی کمیته داوران اشتباهش را قبول میکند و داور بین المللی اش را جریمه میکند؟ یا باز هم به خاطر جبران این اشتباه، باید شاهد اشتباهی دیگر بود؟