نماینده فدراسیون در بازار سیاه بلیت می‌فروخت!

به گزارش افکارنیوز، سفر فوتبالی‌ها به برزیل با حرف و حدیث‌های بسیار زیادی همراه بود. شایعات بسیاری درباره اتفاقات مختلفی که در برزیل رخ داد پیرامون حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی وجود داشت. همه اینها هم به یک نام ختم می‌شد؛ آژانس تعطیلات رویایی که منتخب فدراسیون فوتبال برای اعزام مسافران مختلف به برزیل بود.



با وجود اینکه چندین هفته از جام جهانی گذشته است، اما هر روز مسائل و جنجال‌های جالبی پیرامون موضوع همکاری طرفین در رسانه‌ها منتشر می‌شود.



یکی از آنها غلامحسین صانعی، رییس هیات فوتبال فریدونکنار است که به نمایندگی از استان مازندران به برزیل رفت. صانعی درباره برخی مشکلات این سفر توضیحاتی ارائه داده است که در زیر می‌خوانید:



* شما یکی از نفراتی هستید که در جریان سفر به برزیل، اعتراض‌هایی به وضعیت مسافران انجام دادید و از آژانس تعطیلات رویایی شکایت کردید. حالا که چند هفته از بازگشت شما گذشته است، کسی به شکایاتتان رسیدگی کرده است؟

- نه‌تنها رسیدگی نکردند بلکه اصلا جواب ما را نمی‌دهند. من اگر بخواهم رسما از مشکلات مسافران در برزیل حرف بزنم یک کتاب می‌شود. به قدری دروغ گفتند و برنامه‌های خود را تغییر می‌دادند که ما اذیت شدیم. نزدیک مسابقات بود که از فدراسیون به ما گفتند به دفتر آژانس تعطیلات رویایی برویم و مدارک خودمان را بدهیم و در جلسه‌یی شرکت کنیم. ما سر ساعت به آنجا رفتیم اما گفتند که جلسه لغو شده است. از همان اول برای ما دردسر درست کردند.



* در جریان برنامه سفر به برزیل مشکلی برای شما درست نشد؟

- چرا اتفاقا. اولا که به ما گفتند وقتی در فرودگاه حاضر شدیم یک نفر ما را همراهی خواهد کرد، اما وقتی ما به آنجا رفتیم هیچ کسی نیامد. در نهایت چند نفر شدیم و خودمان به دوبی رفتیم و سپس از آنجا هم به سائوپائولو. خدا شاهد است کلی مشکل داشتیم. وقتی به برزیل رسیدیم وفقط چهار، پنج ساعت در سائوپائولو معطل شدیم و نمی‌دانستیم که باید چه کار کنیم. در نهایت ستاعت ۵ صبح به هتل رسیدیم. درباره وضعیت هتل هم بهتر است حرفی نزنم. وضعیت آن چیزی نبود که همه ما انتظارش را داشتیم.



* شما چقدر برای سفر به برزیل هزینه کردید؟

- من خودم شخصا با پول بلیت ۲۸ میلیون تومان به آژانس تعطیلات رویایی دادم. اما نکته اینجاست که در برزیل مجبور شدیم پول‌های مفت زیادی را خرج کنیم، چرا که آژانس تعطیلات رویایی برای مسافران غذا تدارک ندیده بود و همه مجبور بودند از جیب شخصی برای خودشان غذا بخرند و بخورند. این تازه کوچک‌ترین مشکل ما در برزیل بود. برای رفت و آمد اتوبوس مناسبی در اختیار ما قرار نداده بودند. خود مسوول آژانس متاسفانه فقط با تیم هنرمندان بود و سعی می‌کرد وقت خود را با آنها سپری کند. آقایان کوچک‌ترین اهمیتی به ما نمی‌دادند. مترجمی هم که در کنار مسافران بود نمی‌توانست کارها را روبه‌راه کند. فقط خدا می‌داند آنجا به ما چه گذشت. آنقدر وضعیت بد بود که من همان جا از آژانس منتخب فدراسیون فوتبال شکایت کردم. بعد‌ها فهمیدم که خبرنگاران هم اصلا شرایط خوبی در برزیل نداشتند و این آژانس اصلا نتوانسته بود مقدمات رفاهی خوبی را برای مسافران تدارک ببیند.



* تور لیدر شما همکاری لازم را با مسافران داشت؟

- اگر بگویم که تور لیدر مسافران را تیغ می‌زد و جیب‌شان را خالی می‌کرد بیراه نگفته‌ام. برای تمام این حرف‌هایم شاهد دارم.



* می‌شود واضح‌تر صحبت کنید؟

- من نمی‌توانم خیلی از مسائل را باز کنم. اما به‌طور مثال تور لیدر آژانس که حدودا مردی ۴۰ ساله بود، از مسافران به پول ایران نفری ۶۰ هزار تومان گرفته بود که برای آنها سیم‌کارت تهیه کند، اما وقتی سیم کارت‌های خود را به ما داد همه‌اش سوخته بود! جالب اینجاست که پول ما را هم پس نداد و بهانه می‌کرد که تمام خط‌های برزیل همین‌طور است و تقصیر او نیست. چند روز بعد وقتی به شهر رفتیم ما همان سیم‌کارت‌ها را البته به صورت سالم به پول خودمان ۱۲ هزار تومان خریدیم. این تنها یک نمونه از کارهای آقایان در برزیل است.



* هیچ کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال به این مسائل رسیدگی نکردند؟

- کسی توجهی نمی‌کرد. من دیدم بارها ملا‌محمد و کفاشیان و مسئولان اعتراض‌هایی درباره نارضایتی مسافران انجام دادند. وقتی این مسائل در روزهای آخر به اوج خود رسید، یکدفعه سر و کله مدیر آژانس تعطیلات رویایی پیدا شد و از ما عذرخواهی کرد. برای اینکه دهان مسافران را ببندند دو روز آخر به ما ناهار دادند. اما من شخصا همان جا تمام چیزهایی را که دیدم به اطلاع مسئولان رساندم، چرا که چند نفر هم از مسئولان گردشگری بودند و به وضعیت مسافران رسیدگی می‌کردند. جالب است بدانید که تور لیدر آژانس زمانی که به برزیل رسیدیم جایی را به ما معرفی نمی‌کرد که بتوانیم پول‌هایمان را آنجا چنج کنیم. برای اینکه مسافران را مجبور کند که پول‌هایشان را برای چنج کردن به او بدهند. خیلی‌ها هم از آنجایی که دست‌شان به جایی بند نبود این کار را انجام می‌دادند. در برزیل هر صد دلار چیزی حدود ۲۳۰ رئال می‌شد. اما نماینده آژانس، به هر نفر حدود ۱۸۰ رئال به ازای هر صد دلار پول می‌داد. آن آقا در برزیل علنا مسافران را تیغ می‌زد. علنا دلالی می‌کرد و پول‌های هنگفتی به جیب زد.



* عجیب است که می‌گویید مدیران فدراسیون فوتبال توجهی به وضعیت شما نداشتند.

- خدا شاهد است من برای بازی ایران - نیجریه وقتی ما را به کوریتیبا بردند بلیت نداشتم که وارد استادیوم شوم، در حالی که نماینده استان مازندران بودم. آقای سیدجواد هاشمی بازیگر زحمت کشید و به من بلیت مسابقه را داد. این درحالی است که دست بعضی از مدیران آژانس بلیت وجود داشت و آنها بلیت را به مسافران ندادند!



* شما در جریان بلیت‌فروشی بعضی از مسئولان قرار گرفتید یا نه؟

- من به چشم دیدم که یکی از فدراسیونی‌ها در بازی ایران - آرژانتین داشت بلیت‌ مسابقه را تا ۸۵۰ دلار به آرژانتینی‌ها می‌فروخت!!! آن فرد در تمام بازی‌ها فکر کنم که بلیت‌ها را در بازار سیاه می‌فروخت. آن فرد را همه می‌شناختند که کارش چه بود. خیلی از مسافران بودند که بلیت گیرشان نمی‌آمد اما آن فرد کلی بلیت داشت که در بازار آزاد می‌فروخت. درباره اقلام فرهنگی هم باید بگویم که در دو بازی اول که اقدام اصلا نرسیده بود. آماری که مدیران در رسانه‌ها داده بودند با آن چیزی که در برزیل دیدیم کلی تفاوت داشت. چند تا کیسه نایلون بود که پرچم و سربند و کلاه در آن وجود داشت. آن هم فقط برای بازی آخر. چون اقلام فرهنگی فدراسیون تا قبل از بازی آخر هنوز به دست مسئولان نرسیده بود. بهتر است در این باره خودتان تحقیق کنید حتما به مسائل مهمی دست پیدا خواهید کرد.



* مسئولان آژانس تعطیلات رویایی تاکنون تلاشی برای جلب رضایت شما نداشته‌اند؟

- اصلا. اما من از آنها شكایت كردهام. آنها از بعضی از مسافران ۶۲ میلیون تومان هم پول گرفتهبودند. در حالی كه تمام سفرهای آنجا با اتوبوسی با وضعیتی بد انجام میشد. من واقعا متاسفم. مسئولان آژانس باید بیایند توضیح بدهند چرا برای سفر مسافران به سالوادور برای بازی آخر تیم ملی، بلیت دو سره گرفتند. بسیاری از آژانسهای دیگر بودند كه تمام سفرهای مسافرانشان با پرواز انجام شد و دریافتیشان در همین حد تعطیلات رویایی بود. من خودم فكر میكنم كه در تمام این مدت دست بعضی از فدراسیونیها با آژانس تعطیلات رویایی در یك كاسه بود. خیلیچیزها را اینجا نمیشود باز كرد. من هم باید با مدرك حرف بزنم. اگر مدرك داشتم آن چیزهایی راكه به چشم از بعضی از فدراسیونیها دیدم كه در برزیل دنبال انجام چه كارهایی بودند تعریف میكردم. ما در برزیل مشكلات زیادی داشتیم. اتفاقات زیادی رخ داد. مدیران فدراسیون فكر میكنم كه به صورت ظاهری به مدیران آژانس اعتراض میكردند، وگرنه اگر اعتراض آنها جدی بود كه نماینده آژانس مسافران را سركیسه نمیكرد. بدترین بلاها را سر ما آوردند و خدا میداند كه اگر اتفاقی برای یك نفر از مسافران رخ میداد چه كسی آنجا پاسخگو بود.