به گزارش افکاربه نقل از خبر ورزشی سولساپو در پاسخ به این سؤال که چه ارتباطی بین سرمربی تیمملی ایران با پسر یک ژنرال و رئیس فدراسیون فوتبال موزامبیک وجود دارد، نوشت: جواب در قراردادی که ۱۸ آوریل ۲۰۱۱ بسته شده، نهفته است.
روزنامه‌های رسمی موزامبیک در افشای جزئیاتی از این ماجرا نوشته‌اند: در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ شرکتی خصوصی با عنوان نیاسالند در موزامبیک به ثبت رسید که کارلوس مانوئل بریتو لئال کروش سرمربی فعلی تیم‌ملی ایران، خورخه مانوئل اولیویرا داسیلوا، آلبرتو یواخیم چیپانده پسر ژنرال چیپانده و فاضل سادات رئیس شرکت ریل رکس و رئیس فدراسیون فوتبال موزامبیک تنها سهامداران آن هستند.
این شرکت ادعا می‌کند که در صنعت چوب فعال است اما واقعیت این است که نیاسالند بنابر اعلام روزنامه‌های دولتی در پروسه‌هایی مانند اکتشاف و بهره‌برداری از معادن، پژوهش و زمین‌شناسی، خرید و فروش مواد‌معدنی از سنگ‌های قیمتی گرفته تا نیمه قیمتی، همچون الماس، طلا، یاقوت، زمرد و همه انواع سنگ‌هایی که قابل پردازش در کارخانه باشد، فعال است.
دفتر مرکزی شرکت نیاسالند در مرکز استان نیاسا از بخش مارانگیرا واقع است، استانی عقب‌افتاده در شمال کشور که قرار بود براساس طرحی اقتصادی - اجتماعی که در سال ۲۰۰۸ تصویب شد برای شکوفایی مورد سرمایه‌گذاری قرار گیرد، این طرح بر این پایه استوار بود که سرمایه‌گذاران خصوصی مورد حمایت با وام‌های کلان قرار بگیرند.
در ادامه این گزارش آمده است اعداد و ارقامی که درخصوص سهام‌ها و سرمایه‌ها در این شرکت عنوان شده با حقیقت مغایرت دارد و دور از واقعیت است.
«سول‌ساپو» در پایان نوشته است: کارلوس کروش رئیس شرکت مانگوما در موزامبیک است، سرمایه این شرکت ۹میلیون یورو برآورده شده که ۴۰ درصد آن متعلق به کروش است، از سوی دیگر فاضل سادات رئیس فدراسیون فوتبال موزامبیک رئیس شرکت ریل رکس است، شرکتی که در تولید نقشه‌های تایپوگرافی و علمی فعال است اما واقعاً کدام یک از آنها به مسائل مربوط به چوب و جواهرات ارتباط دارند؟!
توضیح ضروری: مطلب فوق نقلقولی است از سایت منبع و خبرورزشی هیچگونه دخل و تصرف و موضعی درخصوص این مطلب ندارد.