فکر نمی کردم مقابل ایتالیا پیروز شویم

به گزارش افکارنیوز، او حالا شک ندارد که اعتماد به نفس تیم بالا رفته. سید می گوید: «بازی خیلی خوبی بود. احتمال برد می دادم اما نه ۳ - یک و با این اختلاف امتیاز. فکر نمی کردم روان بازی کنیم اما با ورود به یکسری چیزها عوض می شود و انگیزه به تیم برمی گردد. خستگی که همیشه از آن حرف می زدیم امروز مشخص بود. آنهایی که خیلی والیبالی هستند شاید متوجه این قضیه در پرش و نوع ضربه زدن بچه ها شدند.

البته انگیزه حضور در مسابقات جهانی، کمی خستگی و بی انگیزگی را جبران می کند. نتیجه خیلی خوبی گرفتیم در روز اول چرا که این بازی برای ما ۶ امتیاز داشت. ۳ امتیاز حالا و ۳ امتیاز هم برای مرحله دوم. برد روحیه خیلی خوبی به تیم داد و اعتماد به نفسی که از دست داده بودیم را برگرداند. اعتماد به نفس خیلی اهمیت داشت حتی بیشتر از ۶ امتیاز. چرا که برای بازیهای آینده می تواند به ما کمک کند. شرایط خوبی بود و کارهایی که باید و مربی از ما می خواست را انجام دادیم و آنالیز هم جواب داد و برنده شدیم.»

به نظر او استرس کار ایتالیا را خراب کرد: «بازی واقعا ۶ امتیازی بود. استرس و فشار بازی برای بازیکنان هر دو تیم خیلی زیاد بود. فرقی نمی کند. شاید آنها ایتالیا هستند و افتخاراتشان از ما بیشتر اما تیم ما توانایی هایی دارد. فکر می کنم ایتالیا به خاطر استرس نتوانست ایتالیای واقعی باشد. این استرس همیشه با همه هست. تیمی که استرس را کنترل کرد و منطقی تر بازی کرد برنده شد. آنها منطقی بازی نکردند. خیلی ضعف ها داشتند که قبلا ما نمی دیدیم اما این بار اتفاق افتاد و ما هم از آن استفاده کردیم و برنده شدیم.»

بهترین مدافع دنیا ازاجرای برنامه ها می گوید: «آنالیزی که از ایتالیا شده بود را بچه ها در زمین اجرا کردند. می دانستیم چه کار باید بکنیم. خیلی وقت ها می دانیم اما شرایط برای اجرای آنالیز و خواسته های مربی جفت و جور نمی شود. بعضی وقتها حریف اجازه نمی دهد، اما در این بازی همه برنامه ها را پیاده کردیم.»

او حالا بیشتر از شروع دوباره دفاعش خوشحال است: «خیلی خوب بود. من با دفاع کردن انرژی می گیرم. بعضی ها با اسپک خوشحال می شوند. اما من نه اسپک خوشحالم می کند ونه سرویس. تنها دفاع خوشحالم می کند. چرا که پستم همین است و در این پست به تیم کمک کنم. خوشبختانه امروز در بخش هایی از بازی خوب دفاع کردم و تیم جلو افتاد. خیلی خوب است. امیدوارم بتوانم در بازیهای بعدی هم مثل این بازی موثر باشم.»

به نظر او شکست ایتالیا راه را برای بازی با امریکا هموار کرد: برای بازی با امریکا، زمین برایمان هموار شد. حالا دست خودمان است که می خواهیم بین چهار تیم اول باشیم یا نه. با اینکه مسابقات خیلی سخت است اما توان صعود بین چهار تیم اول را داریم.هر تیمی که به جمع چهار تیم اول برسد از شروع مسابقات ۱۳ بازی انجام می دهد . واقعا تیم قهرمان یا چهار تیم اول خیلی تلاش کرده اند. دورمقدماتی ۹ بازی دار ند که در ۱۰ تا ۱۲ روز خیلی سنگین است.چاره ای نیست باید همه فکر و ذهنمان را برای والیبال بگذاریم. خوب استراحت کنیم و خوب تغذیه تا دربقیه بازیها موفق شویم.