بی‌تفاوتی مردم اینچئون به بازی‌های آسیایی

به گزارش افکارنیوز، حالا تقریبا نزدیک به یک هفته از بازی های آسیایی اینچئون می گذرد. یکی از مهمترین رویدادهای قاره کهن که انگار برای مردم شهر میزبان چندان جذاب نیست. نه شور و علاقه ای و نه انگیزه ای. انگار اشباع شده اند از این همه میزبانی!شهر پراست از بنر و تبلیغات اما در قیافه مردم اثری از هیجان دیده نمی شوند. از چند کیلومتر مانده به دهکده بازی ها ردیف بندی خیابان ها یک دست است و گلکاری های زیبایی انجام شده.(کاملا مشخص است که این کارها را برای بازی های آسیایی انجام داده اند) اما قیافه مردم و بی تفاوتی آنها حکایت دیگری دارد. گویا اصلا روح ندارند. مثل مورچه های پر کار، سرگرم فعالیت های خودشان هستند و انگار هیچ اتفاقی در شهرشان نیفتاده است.

نزدیک به یک هفته از بازی های آسیایی می گذرد اما بی تفاوتی مردم نسبت به این مسابقات کمی عجیب است. در قیاس با بازی های آسیایی قطر و گوانگژو می توان به خوبی تفاوت ها را احساس کرد. شاید اگر یک بار دیگر چینی ها میزبان این بازی ها می شدند برای پر کردن سکوهای خالی مجبور به آوردن بچه های دبستانی به سالن های مسابقات نبودند. اگر چینی ها میزبان بودند مقابل درهای ورزشگاه آنقدر بساط پهن می کردند و خرت و پرت می فروختند که…اما در کره همه چیز متفاوت است. همه چیز آرام، همه چیز بی روح و همه چیز در سکوت. اصلا همین سکوت یکی از ویژگی های مهم اینچئون است. گاهی اینجا را آنقدر سکوت فرا می گیرد که انگار آدمی در این شهر زندگی نمی کند. ساعت هنوز به ۲۱ نرسیده رفت و آمدها کمتر می شود و آدم هایی که در سطح شهر دیده می شوند بیشتر خارجی اند.

مردم اینچئون البته مهربانند،شاید این ویژگی را از لقب شهرشان(رود مهربان)به ارث برده باشند.زبان انگلیسی را نمی دانند اما وقتی ازآنها سوال می کنی با زبان کره ای و ایما و اشاره منظور را می فهمانند.آدم هایی به شدت مبادی آداب.اول به شما سلام می کنند و سعی می کنند تا جایی که امکان دارد احترام گذاشتن را رعایت کنند .اینجا ایچئون است،شهری که در آن هیچ مجسمه ای که حکایت کننده تاریخ باشد دیده نمی شود اما تنوع آرایش شهری اش فوق العاده است.شهری پر از رستوران های بزرگ و ساختمان های بلند.تا چشم کار می کند برج است برج.اما اصلا مشخص نیست که در این شهر خلوت چرا این همه برج ساخته اند؟شاید یک شکل بودن برج ها،هم ردیف بودنشان و زیبایی ای که در شب به خودشان می گیرند باعث شده تا میزبانی این رقابت های مهم را به اینچئون بدهند ،اگر نه مردم این کلان شهر بندرنشین چندان تمایلی به بازی های آسیایی نشان نداده اند و علیرغم بوق و کرنا کردن کره ای ها به نظر اصلا دوست نداشته اند آرامش شهرشان به هم بریزد.با همه این شرایط آنها باید دو هفته دیگر این شلوغی ها را تحمل کنند حتی اگر از میزبانی بازی های آسیایی خوششان نیاید و علاقه ای به آن نداشته باشند.