در بازی با سپاهان میخواستم سرم را به دیوار بکوبم

به گزارش افکارنیوز، بهروز رهبری فرد یکی از آن پرسپولیسی های دوآتشه است که نمی تواند بابت نتایج این تیم بی تفاوت بماند. او در مصاحبه ای دایی را مقصر این شرایط قلمداد کرد و گفت: «پرسپولیس با درخشان هم قهرمان نمی شود» با حذف سوالات، مصاحبه را بخوانید:

**یادش به خیر، یک زمانی به این تیم می گفتند پرسپولیسِ زلزله!

**حمید درخشان به نظر من با پذیرفتن این تیم کار بزرگی کرد چون تیم اصلا مهره ندارد. تیمی که هر سال حداقل ۴ بازیکن برای تیم ملی داشت، این فصل کلا کارخانه تولید بازیکن ملی پوش را با هنرنمایی آقایان تعطیل کرده است.

**شما ببینید از ابتدای فصل تا به حال، پرسپولیس فقط یک ماهینی و یک رضا نوروزی را از دست داده که آنها هم سوپراستار این تیم نبودند که هر بازی ۳،۴ گل بزنند و تیم را نجات دهند اما بدون این دو مهره، چطور دفاعی بازی می کند.

**با بودن ماهینی و نوروزی هم بودند، پرسپولیس برای قهرمانی تلاش نمی کرد چون مشخص است که این تیم زور کافی برای کسب برد در بازی های پیش روی خود را ندارد. انگار آقایان در ابتدای فصل تیم را طوری بسته اند که بازیکنان بدون تیم، کسانی که هیچ کجا نمی توانستند تیم پیدا کنند، بیایند و در پرسپولیس بازی کنند!

**در درجه اول، من علی دایی را مقصر این اتفاقات می دانم. چطور می توانید از آن پرسپولیس که میلیون ها هوادار داشت و در هر بازی، حریفش را تکه پاره می کرد، یک تیم لاغر و بی جان بسازید که حتی یک بازیکنش نمی تواند راهی اردوی تیم ملی شود، حالا حضور در ترکیب اصلی، پیشکش.

**آقایان! چه کردید با این تیم؟ یعنی وجدان تان الان آسوده است؟ این رسم امانتداری است؟ تیمی ساختید که خودتان هم نتوانستید با آن موفقیتی کسب کنید. نه تنها به کارنامه آقایان خلل وارد شد بلکه پرسپولیس هم از سکه افتاد.

**به خدا قسم من هم مثل خیلی از پرسپولیسی ها، شاید دو یا سه بازی تیم محبوبم را از ابتدای فصل تا به حال دیدم. این تیم یا شکست خورد، یا به زور توانست مساوی و برد بگیرد.

**علی دایی دوست من است اما من باید به عنوان کاپیتان سابق باشگاه، پاسخگوی احساسات هواداران باشم. به خدا قسم برخی از آنها وقتی من و امثال من را در خیابان می بینند، بغض می کنند.

**ما پیشکسوت این باشگاه بودیم و بابت اتفاقاتی که در آن می افتد، تعصب و غیرت داریم. من جوانی ام را خرج پرسپولیس کردم، آنهایی که فوتبال بازی کرده اند، معنی حرف مرا می دانند. هواداران این را می دانند. البته منظور من هواداران اصیل پرسپولیس است نه طرفداران این مربی و آن مربی.

**واقعا بازی سپاهان را دیدم و دلم سوخت. ببینید با این مدل تیم بستن شان چه بلایی بر سر پرسپولیس آورده اند که مجبوریم مقابل سپاهان ۹۰ دقیقه دفاع کنیم.

**یکی از دوستانم گفت: حیف شد! اگر دو، سه دقیقه طاقت می آوردیم، حداقل یک مساوی از سپاهان می گرفتم. دلم می خواست سرم را به دیوار بکوبم! واقعا شان پرسپولیس تا این حد پایین آمده که برود اصفهان و ۹۰ دقیقه دفاع کند؟ این انتظاری بود که هواداران از پرسپولیس داشتند؟

**متاسفم که ما باید دعا کنیم هر چه زودتر داور سوت را بزند و بازی با تساوی صفر - صفر تمام شود. متاسفم که مقابل سپاهان با ۱۰ یا ۱۵ نفر دفاع کردیم. یک زمانی، بازیکنان سپاهان در اوایل شروع لیگ برتر دعا می کردند به جای ۹۰ دقیقه، ۲۰ دقیقه مقابل ما بازی کنند که کمتر گل بخورند. ما همین باشگاه را یکبار شش تایی کرده بودیم حالا ببینید کار به کجا کشیده است!

**درخشان هم نمی تواند معجزه کند. برای ایجاد تغییر تاکتیکی در تیم، او باید در نیمه دوم تعویض می کرد اما ببینید چه کسانی روی نیمکت نشسته بودند. چند نفر از آنها را به نام و قیافه می شناختید؟

**من نمی خواهم خدای نکرده به بازیکنان پرسپولیس توهین کنم اما جای بعضی از آنها واقعا در این تیم نیست. آنها می توانند در باشگاه های دیگر ستاره باشند ولی پرسپولیس نیاز به بازیکنان شجاعی دارد که در بازی تحت فشار، بتوانند ضدحمله بزنند و دروازه سپاهان را باز کنند.

**شرایط درخشان شبیه به مکانیکی است که به او گفته اند موتور یک ماشین را پیاده کن. این مکانیک، علم پیاده کردن و تعمیر موتور را دارد اما آچاری به او نداده اند که کارش را شروع کند. آن مکانیک با دندان که نمی تواند پیچ و مهره ها را باز کند!

**یک عده نشسته اند و مدام می گویند ان شالله تیم بهتر می شود، امیدواریم تیم به کورس برگردد ولی به خدا با این شرایط، هرگز اتفاقی رخ نمی دهد.

**با حمید درخشان دو پیروزی به دست آوردیم اما هم مقابل راه آهن و هم برابر استقلال خوزستان نزدیک بود امتیازات از دست برود. من برای درخشان احترام قائلم اما فکر نمی کنم نه تنها درخشان بلکه به قول علی پروین آقادل بوسکه هم نمی تواند پرسپولیس را قهرمان لیگ کند!

**علی دایی هم نتوانست تیم را نجات دهد، چه برسد به درخشان. الان شما ۶ مربی عالی لیگ را بیاورید در پرسپولیس، نهایتا می خواهند با این شرایط، پرسپولیس را تا رده دوم و سوم بالا بیاورند. من بعید می دانم درخشان با این تیم موفق شود.

**این تیم عملا یک بازیکن چپ پا متخصص و کلاسیک ندارد. مگر می شود با چنین تیمی به آسیا رفت؟ علنا می گویم با این تیم پرسپولیس به مکان پنجم هم برسد، شاهکار است.

**تیم های رقیب را ببینید، همین بازی سپاهان که حسین فرکی چه تعویض هایی انجام داد و حمید درخشان چه تعویض هایی. من برای تک تک بازیکنان پرسپولیس احترام قائلم و نمی خواهم کسی از دستم ناراحت شود ولی اگر تفکر حرفه ای داشته باشیم، باید از خودمان بپرسیم چه شد که پرسپولیس به این روز افتاد.

**انگار دندان این تیم را کشیده اند. پرسپولیس یک زمانی آن قدر روی دروازه حریفانش حمله می کرد که وقتی روی ضربات کاشته یا کرنر جلو می رفتیم، مدافعان و گلر حریف می گفتند ما آبرو داریم، خواهشا این قدر فشار روی دروازه ما نیاورید. حالا به لطف دوستان، کاملا برعکس شده و نیلسون و اومانا باید از مهاجمان حریف بخواهند کمتر روی دروازه این تیم حمله کنند!

**من می فهمم هواداران پرسپولیس چه می کشند. ما با هم درددل می کنیم البته نه با طرفداران این مربی یا آن مربی، من فقط به حرف هواداران واقعی پرسپولیس گوش می دهم. آنهایی که بابت هر باخت، مثل من بغض می کنند و صدای شان درنمی آید.