به گزارش افکارنیوز، دو هفته پیش بود که در گفت‌وگو با دو نفر از روسای هیات‌های فوتبال استانی در خبر دادیم که ۹۰۰ هزار دلار در فدراسیون فوتبال گم شده است. آن زمان دو تن از روسای هیاتها یعنی بهرامی(قم) و آگشته(قزوین) در گفت‌وگو با سایت برنامه ۹۰ و همچنین یکی، دو روزنامه سیاسی دیگر چنین خبری داد و البته گفت که این ۹۰۰ هزار دلار وارد حساب‌های فدراسیون فوتبال نشده‌اند و حالا مثل اینکه این ماجرا وارد فاز تازه‌ای شده است. طبق اخباری که به بیرون درز کرده به نظر می‌رسد ۴۰۰ هزار دلار در حساب فدراسیون فوتبال گم شده باشد و شایعه گم شدن ۵۰۰ هزار دلار دیگر هم در حال تایید شدن است. پیگیری‌هایی که انجام شده از ماجرای عجیبی پرده برداشته است.

اعضای هیات‌رئیسه علیه کفاشیان و نبی

حتی برخی اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم از این ماجرا باخبر شده‌اند و به‌شدت عصبانی هستند. سایت نسیم‌آنلاین در خبری جالب توجه نوشته است که اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال خواستار شفاف‌سازی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال شده‌اند. اعضای هیات‌رئیسه از کفاشیان خواسته‌اند که تمام اسناد و مدارک درباره صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال در سال‌های ۹۲ و ۹۳ را قبل از مجمع سالیانه در اختیار هیات‌رئیسه برای بررسی مستندات قرار دهد. پنج نفر از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان، رسما خواهان ارائه مستندات و مصوبه فدراسیون درباره قانونی بودن دبیرکلی مهدی محمدنبی شده‌اند. ظاهرا این پنج عضو هیات‌رئیسه مدعی هستند که دبیرکل فدراسیون فوتبال در شرایطی در این شغل مشغول به فعالیت است که اعضای هیات‌رئیسه هیچ مصوبه‌ای برای انتخاب نبی به‌عنوان دبیرکل امضا نکرده‌اند. البته علی کفاشیان در این‌باره اعلام کرده که اسناد و مدارک را درباره دبیرکلی نبی در اختیار هیات‌رئیسه قرار می‌دهد. ما مصوبات هیات‌رئیسه را اجرا می‌کنیم و اگر در هیات‌رئیسه تصویب شود که دبیرکل باید تغییر کند، ما این کار را انجام خواهیم داد. جمله آخر کفاشیان خلاف چیزهایی است که دیروز گفته است: «در کل ما برنامه‌ای برای تغییرات در فدراسیون فوتبال نداریم.»

ماجرا از چه قرار است؟

همان‌طور که می‌دانید علی کفاشیان برای برکناری مهدی محمدنبی و سیدهادی آیت‌اللهی تحت فشار است اما این کار را هنوز انجام نداده است. اما ماجرای افشاگری چیست؟ چرا فدراسیون در «سکوت عجیبی» فرو رفته است؟ احتمالا خبرهایی در راه است. یکی از پرونده‌های «کوچک» مربوط به کمک نقدی وزارت امور خارجه ایران است. این کمک‌ها همان کمک‌هایی است که قبل از جام‌جهانی انجام شد و همان‌طور که قبلا هم گفته شده بود ۴۰۰ هزار دلار از طریق وزارت امور خارجه به تیم ملی کمک شده است که بیشتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.

واسطه‌های کارمند

آن‌طور که خبرها به بیرون درز کرده است، سه نفر از کارمندان فدراسیون فوتبال مامور وصول پول می‌شوند و به ذی‌حسابی وزارت امور خارجه می‌روند و شخصی به نام محمدی زیربار پرداخت نقدی نمی‌رود و خواهان ریختن حساب به حساب ارزی فدراسیون فوتبال می‌شود اما سه کارمند فدراسیون که مامور بوده‌اند، زیر بار نمی‌روند و پول را به صورت نقدی می‌خواهند. بحث‌ها و جدل‌ها ادامه پیدا می‌کند تا اینکه کارمندان با رئیس فدراسیون فوتبال تماس می‌گیرند و گوشی را به محمدی می‌دهند و کفاشیان با لحن تندی به محمدی می‌گوید به شما ربطی ندارد و پول را به همین‌ها بدهید. البته محمدی که این روزها ذی‌حساب وزارت امور خارجه در سازمان ملل و نیویورک است، مجبور به پرداخت نقدی می‌شود و البته خلاف دستور وزارت امور خارجه برای پرداخت به حساب ارزی عمل می‌کند.

پول در هیچ حسابی نیست؟

حالا هیاترئیسه از این ماجرا باخبر شده و البته خبر آن نیز افشا شده است، اما در هیچ حسابی یافت نشده است. آنطور که از خبرها و روایتها برمیآید در واقع هیچ سندی بهعنوان درآمد در اینباره اعلام نشده است و همه از آن اظهار بیاطلاعی میکنند. اعضای هیاترئیسه فدراسیون فوتبال هم در اینباره بهشدت نگران و عصبانی شدهاند طوری که کفاشیان جرات نمیکند جلسه هیاترئیسه را تشکیل دهد و درنهایت اعضای هیاترئیسه مجبور به واکنش سختی هم شدهاند. اگر ریخته شدن پولهای میلیاردی به حسابهای شخصی صحت داشته باشد، آنوقت یک رسوایی مالی در راه است. در هر حال گفته میشود که همین اتفاق درباره ۵۰۰ هزار دلار اسپانسرینگ کوکاکولا هم افتاده است.