داور ایران و کره را بهتر بشناسیم + عکس

به گزارش افکارنیوز، مسعود مرادی در مورد والنتین کوالینکو داور ازبکستانی دیدار دوستانه ایران و کره جنوبی، اظهار داشت: دیدار ایران و کره جنوبی اگرچه دوستانه است اما این بازی فراتر از یک بازی دوستانه است و کره و ایران برای دفاع از اعتبار فوتبال خود در این مسابقه بازی می‌کنند و به همین دلیل انتخاب یک داور خارجی برای این بازی کار بسیار خوبی بود تا عرف بین‌المللی در دیدارهای دوستانه رعایت شود.

وی ادامه داد: والنتین کوالینکو دومین داور برتر بین المللی کشور ازبکستان است. این داور ۳۹ سال سن دارد و و ۱۲ سال است که در فهرست داوران بین‌المللی ازبکستان قرار دارد.

مرادی با اشاره به سوابق این داور، گفت: کوالینکو کاندیدای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم بود اما در نهایت روشن ایرماتوف از ازبکستان به جام جهانی رفت. کوالینکو داوری بسیار خوب از نظر فنی است اما همواره زیر سایه روشن ایرماتوف قرار گرفته است.

مرادی تصریح کرد: مشخصه بارز کوالینکو شخصیت آرام و متین او در زمین مسابقه است و از آن دسته داورانی است که کمیته کنفدارسیون فوتبال آسیا حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است. او فینال AFC CUP را هم سوت زده است و مدیریت بسیار مناسبی در زمین مسابقه دارد.

مرادی در مورد اینکه چرا از داور ایرانی در بازی با کره استفاده نشد، گفت: استفاده از داور خارجی در این بازی ضمن اینکه باعث رعایت عرف بینالمللی در بازیهای دوستانه میشود باعث تبادل داور بین ایران و سایر کشورها هم خواهد شد و همانطور که ما برای بازیهای دوستانه از داوران دیگر کشورها استفاده میکنیم آنها نیز در بازیهای دوستانه خود از داوران ایرانی استفاده خواهند کرد.