افتتاح پیست اسکی توچال برای فصل ۹۳-۹۴

به گزارش افکارنیوز، درآیین افتتاح پیست اسکی توچال با حضور محمدحسین‌ نژادفلاح مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، علی خمسه مشاور رئیس بنیاد و رئیس حراست بنیاد مستضعفان ناصر طالبی سرپرست فدراسیون اسکی، عیسی ساوه شمشکی نماینده وزیر در توسعه ورزش‌های زمستانی، پرهیزکار مدیرعامل شرکت تله کابین توچال، نامنی معاون توسعه منابع اداره کل ورزش تهران، مرتضی ساوه شمشکی رئیس هیات اسکی استان تهران و جمعی از مربیان و پیشکسوتان اسکی توچال به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم ناصر طالبی سرپرست فدراسیون اسکی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیریت مجموعه توچال گفت: اعتقاد فدراسیون بر این است در مدیریت پیست‌ها، ایمنی و سرویس دهی مناسب می‌تواند تعداد علاقمندان به این رشته مفرح ورزشی را افزایش دهد که بر این اساس همکاری خوبی در اجرای آئین‌نامه ایمنی و درجه بندی پیست‌های کشور صورت پذیرفته و امیدواریم با توجه به شرایط و امکانات موجود این طرح توسط کارشناسان مربوطه برای اولین بار در کشور به خوبی اجرا شود.

همچنین در این مراسم نژادفلاح مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران ضمن بازدید از پیست اسکی و گفتگو با ورزشکاران حاضر در پیست گفت: ورزش اسکی دارای فاکتورهای است که در زمینه ورزش همگانی می‌تواند نقش به سزائی در سلامت جامعه و ایجاد شادابی و نشاط از طریق ورزش برای خانواده‌ها باشد، به همین دلیل انتظار دارم توسعه این رشته ورزشی در پایتخت و با توجه به تمرکز پبست‌های متعدد برنامه‌های مختلف اجرا و عملیاتی شود.

وی از اقدامات مدیرت شرکت تله کابین توچال در سرویس دهی به علاقمندان به اسکی قدردانی کرد و افزود: اداره کل از برنامه های توسعه اسکی به ویژه در بخش همگانی حمایت خواهد کرد.

در ادامه مراسم پرهیز کار مدیریت شرکت تله کابین توچال گزارشی از برنامه‌های توسعه پیست اسکی و گسترش و نوسازی خط تله کابین توچال را ارائه کرد.

پیست اسکی توچال در فاصله ۵ کیلومتری از شمال تهران جزو نزدیک ترین پیستهای اسکی به پایتخت در جهان است که امکان ۷ ماه اسکی در آن مهیا است. این پیست در ارتفاع ۳۸۰۰ متری با برخورداری از هتل و ۳ دستگاه بالابر و ۳ دستگاه برف کوب از روز ۱۶ آبان سالجاری پذیرای علاقمندان به اسکی است.