افشاگری یک پرسپولیسی درباره دربی ۷۶

به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی درباره اینکه گفته می شود سعید فائقی در دربی سال ۷۶ به حمید درخشان گفته با استقلال مدارا کنند، اظهار داشت: «اینطور نبود که فائقی مستقیم به درخشان بگوید مدارا کند. فائقی و مصطفوی روی سکو نشسته بودند و اتفاقا خود من هم روی نیمکت بودم. ما ۳ بر صفر از حریف پیش بودیم که درخشان، خواست امامی فر را وارد زمین کند. امامی فر آن زمان یک بازیکن ناشناخته اما سرعتی و تکنیکی بود. با این کار عملا خط حمله مان تقویت می شد.»



وی ادامه داد: «از طرف دیگر بهزاد غلامپور بعد از دریافت ۳ گل روحیه اش را کاملا باخته بود و اگر فشار می آوردیم بیشتر گل می خورد. درخشان امامی فر را از روی نیمکت بلند کرد و خواست که گرم کند. در همین حین مصطفوی، رییس آن زمان فدراسیون فوتبال از روی سکو به داخل زمین آمد و به گفت حاجی! درخشان دارد چه کار می کند؟ گفتم کارش را انجام می دهد خب! گفت تو را به خدا نگذار امامی فر را به زمین بفرستد! می خواهید استادیوم را ببرید روی هوا؟! ما هم امامی فر را به زمین نفرستادیم و بازی با همان ۳ گل تمام شد اما می توانستیم گل های بیشتری بزنیم.»



مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره عجیب بودن چنین رفتارهایی در دربی پایتخت تاکید کرد: «ما باید در فوتبال به هم احترام بگذاریم. شما فکر می کنید آلمان نمی توانست بیشتر از ۷ گل به برزیل بزند؟ جاهایی در فوتبال باید به حریف احترام بگذارید شما نگاه کن وقتی یک تیم ۳ گل به حریف زده است، بعد از گل سوم دیگر بازیکن نای خوشحالی ندارد چون می داند یک افسردگی در بخشی از جامعه به وجود می آید. در کشتی وقتی یک ورزشکار با دنده شکسته ادامه می دهد اگر حریف از همان طرف به سمت او برود، که مرادنگی نیست.»



عابدینی در ادامه بیان داشت: «نمی دانم اسم این مساله را می توان فیرپلی گذاشت یا خیر اما به هر حال استقلال و پرسپولیس دو رقیب و رفیق دیرینه هستند. هواداران این دو تیم از صبح تا شب با هم زندگی می کنند. پس باید دو تیم به هم احترام بگذارند.»



وی در پاسخ به این پرسش که آیا تساوی های دو تیم هم دیکته شده به آنها است، خاطرنشان کرد: «من این مساله را نمی پذیرم. هر تیمی بتواند، بازی را می برد و قطعا می خواهد خوب و با تفاضل گل خوب بازی را ببرد. نکته این است که زور دو تیم به هم نمی رسد.»



عابدینی درباره دربی ۷۹ افزود: در این دربی درخشان و قلعه نویی هردو مربیان خوبی هستند و تجربه زیادی هم دارند. آنها هردو رکورد نباختن در دربی را دارند اما روی کاغذ بضاعت استقلال بیشتر است. ثبات مدیریتی و مربیگری در استقلال، کمتر حاشیه داشتن و ... دلایلی است که می شود گفت ترازو را به سود استقلال سنگین تر می کند. البته این مسائل دلیلی برای پیروزی استقلال نیست چون در دربی هیچ چیز مشخص نمی کند. هر تیمی در محوطه جریمه از فرصت هایش استفاده کند، برنده است.