به گزارشافکارنیوز؛منصور قنبرزاده در خصوص نایب قهرمانی تیم نفت تهران در نیم فصل نخست لیگ چهاردهم، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازیکنان نفت خصوصا در هفته‌های اخیر بسیار با غیرت و با تعصب بازی کردند و با جنگندگی در مسابقات مهم، به این موفقیت دست یافتند.

امیدوار به کسب جایگاه بهتر در نیم فصل دوم

وی با موثر دانستن سه پیروزی اخیر نفت در رسیدن به نایب قهرمانی، ادامه داد: بازیکنان نفت امروز پخته‌تر و آب دیده‌تر شده و قدر خودشان و تیم را بیشتر می‌دانند. البته امیدواریم با تلاش مسئولان، کادر فنی و سایر بازیکنان، این نتایج ادامه یافته و بتوانیم جایگاه بهتری را در پایان فصل به دست آوریم، اما باید مواظب هم باشیم که این نتایج باعثغرور و غفلت نفرات تیم نشود.

نباید از صنعت ساری غافل شویم

مدیرعامل باشگاه نفت تهران دیدار با صنعت ساری را یکی از مسابقات مهم نفت برشمرد و افزود: هر چند ۱۰ هفته است که تیم نفت نباخته و امروز با سه پیروزی متوالی، نایب قهرمان لیگ شده است، اما نباید از تیم صنعت ساری غافل شویم. باید در این بازی مهم جام حذفی با تمام تلاش به میدان رفته و شرایط صعود نفت به مرحله بعدی این جام را فراهم کنیم.

رضایت از عملکرد کادرفنی

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد کادر فنی تیم در نیم فصل نخست رضایت دارید؟، اظهار کرد: وقتی تمام شاخصه‌ها را کنار همدیگر قرار می‌دهم، باید بگویم منصوریان و کادر فنی تیم نفت عملکرد خیلی خوبی در نیم فصل لیگ داشته است؛ آن هم در شرایطی که تیم نفت برخلاف ۶-۵ سال اخیر و در یک شرایط خاص با مشکل مالی مواجه شد و در کنار فشارهای فنی مسابقات، کادر فنی مقابل این اتفاق که مشکلاتش را بیشتر کرده بود، کار را به خوبی پیش برد تا تیم لطمه نبیند.

اعلام دلایل موفقیت منصوریان در تیم نفت

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر اضافه کرد: منصوریان در این نیم فصل در دو جبهه مدیریت کرد، هم بخش فنی را با بهترین شکل و هم اجازه نداد مشکلات مالی به تیم صدمه‌ای وارد کند. این مربی با رفاقتی که با بازیکنان دارد، جو آرامی را در تیم به وجود آورده که همین موضوع به موفقیت تیم کمک می‌کند.

جوان اما با تجربه

وی توجه منصوریان را به مسائل فرهنگی و اخلاقی را یک مزیت بزرگ دانست و ادامه داد: تمام این مسائل باعثشده این مربی در عین جوانی، همانند یک مربی باسابقه تیم را هدایت کند. شاخص‌های مثبت و دوری از مسائل حاشیه‌ای و جنجالی در نهایت می‌تواند به موفقیت یک تیم کمک کند که امروز این مساله را در تیم نفت شاهد هستیم.

اشراف کامل به عملکرد بازیکنان

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با تاکید مجدد بر اینکه منصوریان حداقل روزی ۱۰ ساعت وقت خود را برای بررسی وضعیت تیم و استفاده از متدهای جدید علمی در آماده‌سازی نفرات صرف می‌کند، ادامه داد: میزان دوندگی بازیکنان در زمان تمرین مسابقه توسط کادر فنی به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مواردی که می‌تواند در موفقیت یک تیم تاثیرگذار باشد و کادر فنی فعلی نفت به آن اشراف کامل دارد.

تلاش مدیریت برای جلوگیری از خلل در اقدامات کادرفنی

وی همچنین یادآور شد: مجموعه مدیریتی باشگاه نیز تلاش می‌کند اکثر مواردی که کادر فنی به آنها نیاز دارند از جمله مسائل تخصصی و خدماتی پزشکی، روانشناسی ورزشی، انجام تعهدات مالی، برگزاری اردوها و تمرینات تیم در محل مناسب را تمام و کمال انجام دهد تا خللی در اقدامات کادر فنی ایجاد نشود. البته به زودی تعهدات مالی باشگاه به بازیکنان انجام می‌شود تا مشکلات به وجود آمده در این بخش نیز برطرف شود.

تاثیر جدایی نفرات کلیدی از تیم نفت

قنبرزاده با بیان اینکه اگر مدیران، کادر فنی و بازیکنان نفت تهران بتوانند به این روند خود ادامه دهند، قطعا در نیم فصل دوم این تیم عملکرد بهتری خواهد داشت، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم در ابتدای فصل کادر فنی تیم تغییر کرد و چند بازیکن کلیدی خود از جمله آل نعمه، وریا غفوری، رسول نویدکیا، هادی نوروزی و رضا نوروزی را از دست دادیم، به همین دلیل در پنج شش بازی نخست، هماهنگی کامل بین نفرات جدید وجود نداشت و نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

دلایل ۱۰ هفته بدون باخت

وی در ادامه گفتگوی خود اضافه کرد: در این دیدارها ما دو باخت و دو مساوی به‌دست آوردیم که نتایج خوبی نبود اما از هفته پنجم به بعد و با هماهنگی خوبی که بین کادرفنی و نفرات جدید و قدیم ایجاد شد، تا پایان فصل، حتی باخت هم نداشتیم. در چنین شرایطی است که می‌گویم با پشتیبانی خوب مدیران باشگاه و تلاش بازیکنان و کادر فنی، می‌توان منتظر نتایج بهتری از سوی نفت در نیم فصل دوم بود.

هدف موفقیت در آسیا

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در مورد اینکه آیا تیم فوتبال این باشگاه می‌تواند با مسابقه حساس پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به شرایطی برسد که از اعتبار فوتبال ایران در آن مسابقات دفاع کند، ادامه داد: قطعا این موضوع در برنامه‌های اصلی باشگاه نفت قرار دارد.

برنامه مفصل کادرفنی برای موفقیت در آسیا

وی این مساله را این‌گونه توضیح داد: برنامه‌ریزی مفصلی از سوی کادر فنی و خصوصا علیرضا منصوریان برای حضور در این مسابقات صورت گرفته است. در این برنامه علاوه بر توجه به مسائل فنی، تمهیدات پزشکی و برنامه‌های آمادگی جسمانی ویژه برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. همچنین برگزاری اردوی آماده‌سازی در یکی از کشورهای عربی و انجام چند دیدار تدارکاتی پیش از حضور در آن مسابقات نیز در برنامه‌مان قرار گرفته تا مدل‌سازی و الگوسازی خوبی پیش از دیدار حساس پلی‌آف انجام دهیم.

برگزاری اردوی آماده‌سازی در یکی از کشورهای عربی

قنبرزاده با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با تعاملات خوب بین‌المللی علیرضا منصوریان در حال پیگیری است، یادآور شد: پیش از حضور در مسابقه حساس پلی‌آف که احتمال دارد در آن با یکی از تیم‌های عربی رویاروی شویم، از نظر مدل و الگو‌سازی تیم برای حضور در آن رقابت، بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند نفت را با آمادگی کامل، راهی آن رقابت‌ها کند.

شرایط باشگاه نفت فرق کرده است

مدیرعامل باشگاه نفت تهران از جذب دو بازیکن خارجی با کیفیت برای حضور در بازی‌های آسیایی خبر داد و تصریح کرد: امروز شرایط باشگاه نفت فرق کرده و نماینده‌ ایران در قاره آسیا است. چندی پیش در این خصوص با مهدی تاج جلسه داشتیم که ایشان اعلام کرد اگر باشگاه ایران نتواند در این فصل لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی را بگیرد، احتمال کاهش سهمیه ایران از ۱ + ۳ به ۲ یا یک تیم وجود دارد.

دفاع از منافع ملی ایران در آسیا

وی اضافه کرد: در این شرایط باشگاه نفت یک بحثملی را در پیش دارد و باید با تمام قوا در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. امروز بحثنفت نیست و بحثفوتبال ملی ایران است که باید تفکر حرفه‌ای، خود را به خوبی برای حضور در آن مسابقات آماده کرده تا بتوانیم از منافع ملی ایران در آن جام دفاع کنیم.

برخورد سازمان‌های ذیصلاح با متخلفان

قنبرزاده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار مهر، در مورد برخوردهای صورت گرفته با بازیکنانی که کارت معافیت‌شان باطل شده و محرومیت آنها تا پایان فصل، این گونه اظهارنظر کرد: سازمان نظام وظیفه با هماهنگی مراجع امنیتی و قضایی حتما برخوردهای لازم را با متخلفان انجام خواهند داد و من چون اطلاعی در این خصوص ندارم، بهتر است اظهارنظری هم نکنم.

قانون نحوه برخورد با متخلفان را مشخص کرده است

وی در ادامه یادآور شد: انجام خدمت سربازی یک وظیفه عمومی است که همه اقشار جامعه چه ورزشکار، چه هنرمند و چه عضو خانواده‌های مرفه و یا فقیر جامعه، باید آن را انجام دهند. اگر در این خصوص جرمی هم صورت گرفته، قانون تکلیف را مشخص کرده و با مجرمان برخورد خواهد کرد.

تائید هیات رئیسه برای انتخاب مربیان تیم‌های پایه

مدیرعامل باشگاه نفت تهران که عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم هست، در خصوص انتخاب سرمربیان تیم‌های نوجوانان و جوانان هم اینگونه اظهارنظر کرد: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، انتخاب هر مربی، کادر فنی و اعضای تیم‌های مختلف پایه، پس از پیشنهاد کمیته فنی، توسعه و تصویب هیات رئیسه، قطعی می‌شود.

منتظر تشکیل جلسه هیات رئیسه

وی اضافه کرد: در این شرایط هم منتظر اعلام اسامی کاندیداهای نهایی به هیات رئیسه هستیم تا در نشست بعدی در خصوص آنها تصمیم‌گیری کنیم. اجازه بدهید پس از اعلام اسامی کاندیداها از سوی کمیته فنی توسعه و بررسی آنها در هیات رئیسه در مورد این گزینه‌ها اظهارنظر کنیم.

تیم‌های پایه انتظارات را برآورده نکردند

قنبرزاده در مورد عملکرد فدراسیون فوتبال در بخش پایه هم خاطرنشان کرد: اگر واقع بینانه به اتفاقات اخیر فوتبال کشور نگاه کنیم در بخش پایه خواسته عامه مردم خصوصا در روند حرکتی این تیم‌ها عملی نشد و این تیم‌ها انتظارات را برآورده نکردند.

اعلام شرح وظایف هیات رئیسه

وی با اشاره به اینکه هیات رئیسه غیر موظف بوده و در برنامه‌های اجرایی فدراسیون عمدتا دخالتی ندارد، افزود: تصمیم‌گیری‌ نهایی، برنامه‌ریزی و نظارت بر برنامه از اقدامات ماست که می‌توانیم در آنها ورود کنیم. بر این اساس، سوالاتی درخصوص عملکرد کمیته فنی و توسعه ارائه کردیم و اینکه در برنامه‌ریزی و نظارت اجرا اقدامات مناسبی در این مدت در این کمیته انجام نشده است.

انتخاب روسای دو کمیته مهم فدراسیون فوتبال در اسرع وقت

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین گفت: متاسفانه کمیته فنی و توسعه حساس مدتهاست توسط سرپرست موقت اداره میشود، کمیتهای که وظایف حساسی دارد، از جمله گزینش مربیان و مدیران برای تیم ملی و تیمهای پایه، بررسی عملکرد آنها و اقدامات لازم برای آمادهسازی این تیمها. ضمن اینکه این کمیته باید برای اقدامات خود، مصوبه بگیرد که در بعضی جاها روند قانونی را رعایت نکرده است. همچنین کمیته جوانان هم چنین وضعیتی دارد که به همین دلیل از علی کفاشیان خواستیم هرچه زودتر باید روسای این دو بخش بصورت رسمی انتخاب شوند.