سه روایت متناقض از دو نفر در مورد حجازی

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی افکار با توجه به اظهارات مطرح شده يك مرور مجدد بر اين پرونده شايد نكات روشني را در اختيارمان قرار دهد.

۱­ - در یکی از برنامه‌های ۹۰، همین چند هفته پش قلعه‌نویی مهمان فردوسی‌پور بود. در دقایق پایانی برنامه این مربی گفت می‌خواهد خاطر‌ه‌ای را از زمانی که ناصر حجازی برای اولین بار سرمربی استقلال شد تعریف کند. او گفت برای نقل این خاطره از علی فتح‌ا… زاده اجازه گرفته و سرپرست استقلال به او گفته حتی اگر لازم باشد در تایید وی روی خط برنامه می‌آید و صحبت می‌کند. امیر قلعه‌نویی گفت سال ۱۳۷۵، زمانی که منصور پورحیدری از استقلال رفت علی فتح‌ا… زاده از او به عنوان کاپیتان تیم خواست هدایت استقلال را در ۷­ - ۸ بازی باقی مانده فصل و جام در جام آسیا بپذیرد، اما قلعه‌نویی زیر بار نرفته و پنج مربی را به فتح‌ا… زاده پیشنهاد داده که یکی از آنها ناصر حجازی بود. قلعه‌نویی گفت به همراه چند نفر دیگر به منزل حجازی رفته و از او خواسته به استقلال بیاید و سرانجام این پروسه نهایی شده است.

۲­ - فتح‌ا… زاده چندی پیش در مصاحبه‌ای مفصل با یکی از خبرگزار‌ها در این باره چنین گفت: سالی که منصور پورحیدری رفت ایشان نمی‌خواست به مربیگری ادامه دهد. جلسه‌ای گذاشتیم که یک مربی انتخاب کنیم. دوستان ما فهرست دادند و اعلام کردند که طبیعی است ناصر حجازی ارجح‌تر باشد. آقای قلعه‌نویی و پورحیدری با مرحوم حجازی صحبت کردند که مسوولان ماشین‌سازی هم اعلام کردند که برای به خدمت گرفتن حجازی هشت میلیون باید بدهید که این کار را انجام دادیم. قلعه‌نویی برای تعریف آن خاطره با من هماهنگ کرد و حرف‌هایش درست بود.

۳­ - فتح‌ا… زاده همان مدیری است که خاستگاهش مطبوعات بوده و می‌داند از این اهرم چگونه باد بهره ببرد. او قاعده گفت‌وگو «تیتر خور» را بلد است و حرف‌هاش در مصاحبه‌ها معمولا از این قاعده پیروی می‌کنند.

حاجی آب‌ی ها با حجازی هم ارتباط تنگاتنگ داشت و اخیرا روزنامه استقلال جوان که روزنامه خود فتح‌ا… زاده است به مناسبت چهلمن روز درگذشت حجازی مبادرت به انتشار ویژه‌نامه‌ای کرده است. سرمقاله این یادنامه را خود فتح‌ا… زاده با ذکر دو خاطره نوشته. خاطره دوم از سفر به کربلا وچشمان خیس حجازی روایت می‌کند اما خاطره اول…

۴­ - حجازی قبل از آمدن من به استقلال، به دلایلی نتوانسته بود به استقلال بیاید اما عاشقانه دوستش داشتم و می‌خواستم به هر شکل ممکن به استقلال برگردانمش. روزی که آقایان با من صحبت کردند که مدیریت استقلال را برعهده بگیرم، شرط کردم که با اختیار تام کارهایم از جمله انتخاب مربی را انجام می‌دهم و همان روز هم به آقای حجازی زنگ زدم و از ایشان دعوت به همکاری کردم که خیلی هم استقبال کرد.

۵­­ - گفته‌های امیر در یک برنامه زنده تلویزیونی زده شد و قابل تکذیب نیست. فتح‌ا… زاده با یک خبرگزاری رسمی‌‌ حرف زد و آنها را تایید کرد. این تاییدیه تاکنون تکذب نشده است. حاج آنقدر فضای رسانه را می‌شناسد که برای اثبات توانا‌هایی مدیریت‌اش، سرمقاله یکی از نامه هایش را ب‌ی دلیل ننویسد. او حالا می‌گوید همان روز انتخابش به عنوان مدیر استقلال –که قطعا ارتباط با قلعه‌نویی نداشته­ - به ناصرخان زنگ زده و او را برای حضور در استقلال دعوت کرده است. او می‌نویسد حجازی را عاشقانه دوست داشته. او می‌نویسد با اختیار تام آمده. امیر می‌گوید پای پنج مربی وسط بود. امیر می‌گود به خودم پیشنهاد دادند نپذرفتم. او از رفتنش به منزل حجازی گفته. حاجی گفته بود دوستان فهرست دادند وگفتند حجازی ارجح‌تر است(اختیار تام کجا رفت؟) حاجی گفته بود پورحیدری و قلعه‌نویی رفتند با حجازی حرف زدند، اما نگفت رفتند منزل حجازی. امیر گفت با چند نفر به منزل او رفتند، اما نگفته بود پورحیدری هم حضور داشت. حاجی نمی‌گوید چگونه پورحیدری اخراجی رفت دنبال جانشینش! اینجا قلم حاجی، امیر را نشانه گرفته است.
نتيجه: سه روایت متناقض از دو نفردر مورد یکی که حالا خودش نیست اما خدایش هست. کی این وسط راست نميگوید!