به گزارش افکارنیوز، سیدرضا غیاثی درباره نحوه قضاوت حسین زرگر در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن که مورد اعتراض بازیکنان و مربیان پرسپولیس واقع شده، گفت: به عقیده من شاهد روز خوب تیم داوری بودیم. تمام تصمیمات زرگر درست بود. گل‌هایی هم که به ثمر رسید کاملا صحیح بود و هر دو کمک‌داور عملکرد خوبی داشتند. هر چند گزارشگر بازی سعی می‌کرد بیننده تلویزیونی را به شک بیندازد اما گل‌ها در شرایط سالم به ثمر رسید.

وی ادامه داد: ‌در دقیقه ۷۹ که تبریزی از کمند آفساید فرار کرد محمدرضا منصوری به درستی آفساید او را اعلام کرد. این در حالی است که مهاجم تیم ذوب‌آهن معتقد بود در موقعیت آفساید قرار نداشته اما تصمیم کمک داور صحیح بود.

غیاثی با اشاره به دوکارت زرد اومانیا در این بازی که منجر به اخراج مدافع پرسپولیس شد، گفت: در دقیقه ۶۳ اومانیا به دلیل تکرار زیاد در خطا کارت زرد اول را گرفت و در دقیقه ۷۲ نیز او به عمد توپ را با دست کنترل کرد تا مانع پیشروی حریف شود که طبق قانون باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد و داور هم به درستی او را اخراج کرد.

رئیس سابق کمیته داوران فدارسیون فوتبال در مورد گل دوم ذوب‌آهن که در دقیقه آخر به ثمر رسید، گفت: خطایی که در دقیقه ۹۰ + ۱ پشت محوطه جریمه پرسپولیس اعلام شد کاملا درست بود و نوراللهی در این منطقه مرتکب خطا شد. به عقیده من تیم داوری بهترین تیم مسابقه بود که مشکل خاصی نداشت.

وی در مورد اعتراض بازیکنان پرسپولیس به داور بعد از باخت گفت: بازیکنان که پول حرفه‌ای می‌گیرند و نام حرفه‌ای دارند در عمل آماتور گونه کارت می‌گیرند و این خود آنها هستند که آماتوری رفتار می‌کنند. طبق قانون وقتی بازیکنی به عمد توپ را با دست می‌گیرد باید کارت زرد به او نشان داده شود یا وقتی بازیکنی زیاد خطا می‌کند و مرتکب نقض قانونی می‌شود باید کارت زرد بگیرد.

وی افزود: متاسفانه بازیکنان خارجی هم که به ایران میآیند انگار تنهشان به تنه بازیکنان ما میخورد و اینگونه رفتار میکنند. بازیکن میداند که خطا کرده اما به داور اعتراض میکند تا در مرتبه بعد داور خطای او را نگیرد که این کار درستی نیست.