به گزارش افکارنیوز، منصور پورحیدری درباره آخرین شرایط تیم استقلال در فصل نقل و انتقالات، انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

ابتدا از انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید صحبت کنید.

اتفاقا من خیلی خوشحال شدم که محمد خاکپور به عنوان سرمربی انتخاب شد، او یکی از بااخلاق‌ترین و خوش‌اخلاق‌ترین مربیان ما از لحاظ فنی است و به اعتقاد من با این شرایط فقط باید از او حمایت کرد. هم فدراسیون و هم کارشناسان فوتبال باید همه بسترها را برای موفقیت تیم ملی امید فراهم کنند.

به نظر شما این انتخاب کمی دیر اتفاق نیفتاده؟

دیر شده، ولی چه کار می‌توان انجام داد؟ من فکر می‌کنم باشگاه‌ها باید خیلی کمک کنند، چون مربی تیم ملی باید بعد از ناکامی‌ها در دوره گذشته انتخاب می‌شد، نه حالا.

چطور شد در جلسه مدیران استقلال با وزیر ورزش و معاون وزیر اقتصاد حضور نداشتید؟

من در تهران نبودم، البته روزی که قرار بود جلسه تشکیل شود به تهران آمدم، اما جلسه به فردای آن روز موکول شد و کارها عقب افتاد.

روز گذشته افشارزاده اعلام کرد داسیلوا از این تیم رفتنی است و خیلی از انتقادات از استقلال به این دلیل مطرح شده که چرا باید ۷۰۰ میلیون تومان هزینه بازیکنی کرد که حتی یک دقیقه هم به او فرصت بازی داده نشد. به نظر شما کمیته نقل و انتقالات برای این موارد در نیم‌فصل دوم تشکیل شده است؟

اول از همه باید بگویم که وقتی سرمربی یک بازیکن را می‌خواهد، ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. اما از سوی دیگر حتما او به نتیجه رسیده که داسیلوا به کارش نمی‌آید و این بازیکن را آزاد کرده است. ما هم در کمیته نقل و انتقالات برای همین موارد و بررسی مسائل دیگر حاضر می‌شویم.

گفته می‌شود نقل و انتقالات استقلال به دلیل مشکلات مالی موقتا به حالت ساکن درآمده و فعالیتی در این باره صورت نمی‌گیرد، آیا درست است؟

جا دارد از اسپانسر باشگاه استقلال تشکر کنم که تا اینجا با ما خیلی راه آمده است، اما یک واقعیتی وجود دارد و آن این است که در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل با ابتدای فصل تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد. در ابتدای فصل خیلی از بازیکنان آزاد هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند، اما حالا بازیکنان در اختیار باشگاه‌های خود هستند و نامه‌نگاری و مکاتبه زمان‌بر است. از سوی دیگر بازیکن مبالغی را درخواست می‌کند که از توان باشگاه خارج است، اینجا باید به این نکته برسیم که نقل و انتقالات اول فصل و نیم‌فصل خیلی با هم تفاوت دارند. از سوی دیگر صادق‌پور و معینی در کمیته نقل و انتقالات تلاش می‌کنند و زحمات خود را می‌کشند.

گفته می‌شود نه‌تنها نقل و انتقالات استقلال کند نیست، بلکه اصلا کار جلو نمی‌رود، شما این مساله را قبول دارید؟

اول از همه باید بگویم بازیکنان تماما به صورت حرفه‌ای جذب می‌شوند و ما باید تمام ریز مسائل یک بازیکن و باشگاه را بدانیم. شما ببینید وقتی یک بازیکن خارجی به تیمی می‌آید، باید تست پزشکی روی قرارداد او ثبت شود، اما از سوی دیگر این مساله را باید در اینجا جا بیندازیم که یک بازیکنی حتی از کشور خودمان هم وقتی می‌خواهد به تیمی منتقل شود، تست پزشکی را پشت‌سر بگذارد. ضمن آنکه همان‌طور که اشاره کردم، ما محدودیت هزینه داریم و باید بر پایه هزینه‌های باشگاه، بازیکن بگیریم.

پس شما این دلایل را عنوان می‌کنید که به نظر می‌رسد روند نقل و انتقالات کند است؟

روند نقل و انتقالات کند نیست، بلکه بازیکنانی که میخواهیم آزاد نیستند. حتی خود امیر قلعهنویی هم این موضوع را میداند. ما یک بازیکن را از باشگاهی خواستهایم و کلی برایش نامهنگاری کردهایم، آنها هم مبلغی را درخواست کردهاند، طبیعتا وقتی مذاکرات با چند نفر صورت بگیرد، کار طبق معمول عقب میافتد. این را هم بگویم که نظریجویباری اول فصل خیلی تلاش کرد و ما هم منکر زحمات دیگران نیستیم. الان هم میگویم، استقلال خیلی شانس قهرمانی دارد و شما خودتان بهتر میدانید که من احساسی صحبت نمیکنم. از این باب میگویم باید دقت کنیم، چون تیمهای دیگر در آسیا حضور پیدا میکنند و ذهنشان درگیر میشود. ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم تا درنهایت با قهرمانی دل مردم را شاد کنیم.