واکنش عابدینی به اظهارات وزیر ورزش

به گزارشافکارنیوز،امیر عابدینی پس از جلسه کمیته نظارت و بررسی ابهامات مالی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در جلسه امروز دو شرکت اضافه شدند که قراردادشان با فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت. ما اسناد و مدارک مورد نیاز را خواستیم و همچنین نوع برقراری ارتباط بین آنها واینکه چگونه این قرارداده امضاء شده است را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص بحثتنخواه که تیم‌ها به خارج از کشور رفته بودند، صحبت کردیم. هر تیمی که به خارج از کشور سفر کرده بود تنخواه مشخصی دارد و رقم آنها را مورد بررسی قرار دادیم و بیشتر این مسائل مربوط به سال ۹۱-۹۲ بود. ما بر اساس اساسنامه موارد را مورد بررسی و تحقیق قرار دادیم و در هرجایی که با مشکل روبرو شویم با دقت آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

سخنگوی کمیته نظارت و بررسی ابهامات مالی فدراسیون فوتبال یادآور شد: ما سه موضوع را مورد بررسی قرار دادیم اول اینکه بحثساختاری و اجرایی و نقاط ضعف را ارزیابی کردیم. دوم اینکه ارتباط مالی سیستم را بر اساس قوانین و چارچوب‌هایی که تعریف شده زیر نظر می‌گیریم و می‌بینیم که طبق آئین‌نامه اصلاح‌شده است یا خیر، ‌ همچنین در خصوص ارتباط مجمع با هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم صحبت‌هایی کردیم که مجمع بیشتر به هیأت رئیسه خود اعتماد کند تا بخشی از گیر کار در ارتباط با برگزاری مجمع به این جاها کشیده نشود.

عابدینی خاطرنشان کرد: مجمع در تاریخ خودش برگزار می‌شود اما ما زمان بسیار کمی برای بررسی این مسائل داریم و بعید می‌دانم که بتواند بررسی ما به این مجمع برسد. ممکن است ما از اعضای مجمع درخواست کنیم که در آینده نگاهی گذرایی به حساب‌های سال ۹۲ و ۹۳ داشته باشیم و پس از بررسی دقیق و موشکافانه حساب‌های ۹۱-۹۲ آن را در اختیار مجمع قرار بدهیم.

وی در مورد اینکه وزیر ورزش اعلام کرده که یکی از اعضای فدراسیون در سفری یک میلیارد حق مأموریت دریافت کرده تأکید کرد: ‌ دوستان از بیرون این مسائل را اعلام می‌کنند و نظر خودشان را می‌گویند اما ما وظیفه داریم که دقیق و حساب شده به مسائل رسیدگی کنیم و نمی‌توانیم همان حرف‌ها را تکرار کنیم. هرجا که به مشکل خوردیم برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

سخنگوی کمیته نظارت و بررسی ابهامات مالی فدراسیون فوتبال افزود: مجمع فدراسیون در تاریخ مقرر برگزار شد اما بعید می‌دانم که ما چهارشنبه بتوانیم گزارش مالی فدراسیون را در اختیار مجمع قرار دهیم. سازمان لیگ قرار بوده صورت‌های مالی خود را به ما تحویل بدهد که این کار را انجام نداده به هر حال کار دشواری را پیش رو داریم.

وی در مورد اینکه گفته میشود ابهامات زیادی در خصوص مسائل مالی فدراسیون فوتبال وجود دارد گفت: ابهام با تخلف فرق میکند ابهام به معنای این است که درک موضوعی روی یک مطلب به صورت مشخص نبوده است ما این مسئله را مورد بررسی قرار میدهیم و این به معنای شفافسازی است.