گودرزی: کفاشیان استعفا کند، بررسی می‌کنیم

به گزارشافکارنیوز،محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی هندبال در جمع خبرنگاران گفت: ‌ هندبال یک سال دچار چالش بود که این موضوع به این رشته لطمه می‌زد و باعثضعیف شدن تیم شده بود. خوشبختانه با شرایط جدید چالش‌ها مرتفع شده و همه ورزشکاران در کنار هم هستند. به طور نسبی حمایت‌هایی شده است البته آنها اردوی اسلوونی را می‌خواستند که محقق نشد اما به ایتالیا اعزام می‌شوند. اردوی ایتالیا به ورزشکاران کمک می‌کند به هماهنگی برسند.

وی در پاسخ به این سؤال که انتظار شما از هندبالیست‌ها چیست، اظهار داشت: عدم توجه به حاشیه، قرار گرفتن در اختیار مربی، توجه به عنصر تیمی و فعالیت در چارچوب تاکتیک‌هایی که مربی تعیین می‌کند، انتظار ما از آنها است. البته این روحیه هم در ورزشکاران ایجاد شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که والیبال و بسکتبال شرایط خوبی دارند فکر می‌کنید هندبال هم بتواند به این شرایط برسد، عنوان کرد: برای هندبال شروع کار است اما آنها توانمندی زیادی دارند. ما انتظار نداریم اولین حضور آنها برترین حضورشان باشد اما باید به سطح کشورهای جهان برسند الان هم این شرایط فراهم نیست اما خودشان روحیه رشد و ارتقا را دارند.

گودرزی همچنین درباره اینکه با پادرمیانی شما مشکلات چند بازیکن فوتبال حل شد فکر می‌کنید فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا چه نتیجه‌ای بگیرد، تصریح کرد: فوتبالیست‌ها رسالتی دارند که از آن آگاه هستند و باید انجام دهند ورزشکاری که به سطح ملی می‌رسد انگیزه فعالیت دارد. در یکی دو روز آخر مشکلات آنها به من منتقل شد ما هم تلاش کردیم این مشکلات مرتفع شود. از آنها انتظار بازی خوب و جوانمردانه داریم درباره نتیجه هم تمایل داریم که آنها در همه رده‌ها قهرمان شوند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید با ارائه نمایشگاه دستاوردهای ورزشی در مجلس فکر می‌کنید بتوانید بودجه بیشتری برای ورزش بگیرید، گفت: منابع محدود است البته شاید دولت و مجلس نتوانند از سایر دستگاه‌ها بیشتر کمک کنند و به ورزش بیاورند اما امیدواریم عنایت خاصی به ورزش بشود.

گودرزی درباره تغییر و تحولات رخ داده در فدراسیون فوتبال گفت: تغییر و تحولات خوب است اگر ما را هم تغییر دادند چه بهتر! وقتی مجموعه مدیریتی در یک فدراسیون نتوانند نتیجه بگیرند فدراسیون نیاز به افراد با روحیه دارد بنابراین فکر می‌کنم با تشخیص رئیس فدراسیون این تغییرات صورت گرفته است.

وی درباره اینکه کفاشیان درباره این تغییر و تحولات با شما مشورت کرده است، خاطرنشان کرد: حتماً مشورت می‌کند. آنها نیاز به ما داشته باشند وزارت ورزش کمک می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به فارس مبنی براینکه شایعه شده استعفای کفاشیان در وزارت ورزش است، تصریح کرد: منظورتان این است استعفا در وزارت ورزش است یا وزیر؟ من استعفایی ندیدم.

گودرزی در پاسخ به این سؤال که اگر کفاشیان استعفا دهد موافقت می‌کنید یا خیر، گفت: باید بررسی کنم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون‌ها به چه صورت است و اینکه اعضای شورای شهر می‌توانند در انتخابات شرکت کنند یا خیر، یادآور شد: تا زمانی که از مجلس استفساریه نیامده با همان قانون قبلی کار را انجام می‌دهیم اما درباره شورای شهر نظر سازمان بازرسی این است که عضویت در شورا شغل است، ریاست فدراسیون هم شغل است. بنابراین برای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری بعد از پایان دوره ریاست رضازاده سرپرست انتخاب می‌کنیم، رضازاده هم باید یکی را انتخاب کند.

گودرزی درباره انتخابات فدراسیون بسکتبال و هندبال و بازنشسته بودن تعدادی از نامزدها گفت: هیات دولت برای مشحون و بازنشستگان فدراسیون هندبال مجوز صادر کرده است تاریخ انتخابات را هم اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که شما برای تماشای جام ملت‌های آسیا به استرالیا سفر می‌کنید یا خیر، اظهار داشت: خیلی اهل مسافرت نیستم معلوم نیست به استرالیا بروم یا نه.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به فارس درباره عضویتش در شورای عالی مجازی که به ریاست رئیس جمهور است، گفت: ما در این شورا سیاست‌گذاری کلی فضای مجازی کشور را انجام می‌دهیم البته هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است.

گودرزی در پایان از ملاقات قهرمانان و مدالآوران با مقام معظم رهبری در اول بهمنماه خبر داد و اعلام کرد مراسم تجلیل از قهرمانان هم سه چهار روز بعد از ملاقات با رهبری انجام میشود.