سرمربی استقلال بی فکر از گذشته حرف می زند!

به گزارش افکارنیوز، سرمربی استقلال دوباره علیه منصور پورحیدری یکی از اسطوره‌های تاریخ باشگاه استقلال موضع گرفته و در جدیدترین حرف‌هایش گفته چرا پورحیدری ۳ سال پیش در مورد جدایی صادقی حرف نزد و آن زمان کادر فنی استقلال اجازه دادند که این بازیکن از استقلال برود.

سرمربی استقلال گفته چرا شما گفته‌‌اید صادقی باید در استقلال بماند؟
من هیچ وقت نگفتم صادقی باید در استقلال بماند. حرف من این بود که امیرحسین از جوانی در استقلال بوده و در اینجا بزرگ شده است. هفته گذشته هم گفتم تکلیف او در باشگاه مشخص می‌شود. در ضمن ماندن یا جدایی بازیکن دست سرمربی است نه من.

او گفته چرا خودتان ۳ سال پیش صادقی را نگه نداشتید؟
من آن زمان نه مدیر فنی بودم و نه عضو هیأت‌ مدیره بلکه سرپرست بودم و مظلومی هم سرمربی بود. بهتر است سرمربی استقلال ۵ دقیقه فکر کند و بعد از گذشته حرف بزند. اگر به عقب برگردیم، معلوم می‌شود صادقی چرا از استقلال جدا شد و نیازی نیست این موضوع توسط من باز شود. حتی خود صادقی هم می‌تواند در این خصوص حرف بزند. جدایی صادقی آن زمان به دلیل مسائل فوتبالی و فنی نبود و اتفاقاتی افتاد که همه می‌دانند. من فکر می‌کنم اطلاعات آقایان در این زمینه کافی نبوده است، خودشان باید بدانند چرا صادقی از استقلال رفت. من زیاد دوست ندارم در مورد این مسائل حرف بزنم و به خاطر اینکه به رسانه‌ها احترام بگذارم، پاسخگو هستم. برای من فقط موفقیت استقلال مهم است.

در مورد تیم‌ ملی و جدایی علی کریمی صحبت کنید. فکر می‌کردید کریمی کناره‌‌گیری کند؟
او هنوز دلیل جدایی‌‌اش را نگفته و نمی‌توان قضاوت روشنی داشت ولی به‌ هر ‌حال سابقه نشان داده که کار کردن با کروش سخت است. با این حال باید بگویم کریمی بازیکن باشخصیتی بود و حالا هم حتماً برای این کارش دلیل دارد.

آیا تیم ‌ملی در جام ملت‌ها موفق می‌شود؟
متأسفانه تیم ایران مدت‌هاست در نوع بازی‌اش تغییر رویه داده و سیستم منسوخ شده‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهد. ما در جام ‌جهانی هم با همین شیوه بازی کردیم و عملاً حرفی برای گفتن نداشتیم. وقتی کروش هیچ بازیساز قابل اتکایی را به استرالیا نبرده، پس مشخص است می‌خواهد همان برنامه‌های قبلی را تکرار کند که این برای فوتبال ما خوب نیست.

پس از نظر شما شانسی نداریم؟
اگر بخواهیم عقلانی به تیم ‌ملی نگاه کنیم، این تیم شانسی برای قهرمانی ندارد اما در جام ملت‌ها چیزی قابل پیش‌بینی نیست. شاید هیچ ‌کس گمان نمی‌کرد روزی عراق قهرمان آسیا شود و شاید درباره ایران هم این مسئله تکرار شود. نوع فوتبال تیم ایران بر اساس بازی فیزیکی است که این نوع فوتبال، بازیکنان جنگنده می‌طلبد. نقطه ضعفش هم خستگی بازیکنان است. با شناختی که از بازیکنان ایرانی دارم، اگر دور گروهی را هم با همین شیوه موفق پشت‌ سر بگذاریم، ‌در دور حذفی به مشکل می‌خوریم. چون این بازیکنان از دل لیگ با خستگی به مسابقات می‌روند و اگر قرار باشد ٩ دقیقه فوتبال فیزیکی انجام دهند، کم می‌آورند. تمرین خاصی هم انجام نداده‌اند که با این مورد مقابله کنند. من همیشه به سرمربی پرتغالی تیم‌ ملی انتقاد داشته‌ام و الان هم پای حرف‌هایم هستم. کروش برای فوتبال ایران اقدام مثبتی نکرده اما بهتر است حرف‌ها را بگذاریم برای پایان مسابقات جام ‌ملت‌های آسیا.

۳ ماه است از پورحیدری مشاوره نخواسته‌اند
سرمربي استقلال طي مصاحبهاي ضمن انتقاد دوباره از منصور پورحيدري مدعي شده كه چرا پورحيدري در ابتداي فصل به او مشاوره نداده است. در همين خصوص ظهر ديروز يكي از مسئولان استقلال كه نميخواست نامش چاپ شود، به خبرورزشي گفت: از اواسط مهرماه به آن صورت ديگر مشاورهاي از پورحيدري نخواستهاند و او اغلب توانش را معطوف به هيأت مديره كرده است. با توجه به كسوت منصورخان بايد از او مشاوره بخواهند و خودش نميتواند سرخود اقدام كند. البته حدود ۲۰ روز قبل جلسهاي ميان پورحيدري و سرمربي برگزار شد اما آن نشست بيشتر مربوط به نقل و انتقالات بود نه امور تاكتيكي.